וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלופת קריאות התיקון: טויוטה

טויוטה השיבה הכי הרבה מכוניות למוסכים בארה"ב בשנה האחרונה בשל ליקויים ותקלות. הונדה סיימה שנייה, ג'נרל מוטורס שלישית ופורד רביעית

בפעם השלישית בארבע שנים, טויוטה סיימה שנה בענף הרכב עם המספר הגדול ביותר לקריאות תיקון ("ריקול") למכוניותיה בגין תקלות וליקויים. היצרנית היפנית הגדולה בעולם השיבה 5.3 מיליון כלי-רכב למוסכים במהלך השנה האחרונה, והקדימה את הונדה שהחזירה לשירות וטיפול 3.4 מיליון מכוניות. בסיכום כללי, 16.2 מיליון מכוניות זומנו לתיקון בארה"ב רק ב-2012, עלייה של 4.5 אחוזים לעומת 2011.

החודשים האחרונים של השנה הקודמת היו צורמים במיוחד עבור טויוטה. באוקטובר קראה ל-7.4 מיליון מכוניות בעולם לסור למוסכים בשל ליקוי בחלון החשמל שעלול לגרום לדליקה ואם זה לא היה מספיק, חויבה לשלם בדצמבר סכום של מעל ל-1.1 מיליארד דולרים במסגרת הסכם פשרה בתביעה אזרחית על קריאות התיקון בשנת 2009, לא כולל 17.4 מיליון דולרים קנס פדראלי על שיהוי בהשבת מכוניות לקסוס למוסך ב-2010. היא לא הייתה היחידה אגב שנענשה על כך, גם ב.מ.וו הגרמנית והיצרנית השוודית וולוו נקנסו על אותה עבירה.

בארה"ב מדווחים שהרכב התקלות הבטיחותיות נע השנה החל מכריות אוויר פגומות, בעיות בבלימה והאצה, חלודה, וכלה בחשש מהתלקחויות מסוכנות בתא הנוסעים. על אף הכמות האדירה ומגוון השיבושים, עדיין מדובר בירידה חדה בהיקף הקריאות שעמד ב-2004 על 30.5 מיליון מכוניות בשנה (20 מיליון מקרב שלוש היצרניות האמריקניות: קרייזלר, ג'נרל מוטורס ופורד).

את המקום השני ברשימה מאכלסת השנה היצרנית הונדה. זו צברה 3.4 מיליון קריאות תיקון, כאשר התופעה האחרונה התגלתה בהונדה CR-V משנות ייצור מוקדמות של רכב הפנאי. שלישית ברשימה המושמצת מופיעה ג'נרל מוטורס עם 1.5 מיליון החזרות לשירות, אחריה מדורגת פורד עם 1.4 מיליון, קרייזלר 1.3 מיליון, סובארו 962 אלף, יונדאי וקיה עם חצי מיליון מכוניות במוסך וניסאן 215 אלף.

ההערכות הן שבשנת 2013 תפחת כמות קריאות התיקון בשל הידוק הפיקוח מצד ארגון הבטיחות האמריקני, ה-NHTSA, אם כי לא באחוזים ניכרים ביחס לשנה היוצאת.

עוד חדשות בוואלה! רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully