וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחן: מאזדה 6 החדשה: 50 גוונים של אפור

13.1.2013 / 7:32

היא נראית מצוין, מציעה מרחב טוב וגם איכות היא לא מילה גסה. אבל האם יש למאזדה 6 החדשה כל מה שדרוש כדי לפרוץ בסערה?

מאז התברר כי יונדאי מתכוונת לכבוש את טבלת המכירות בישראל, רבים הספידו את מאזדה, מותג הרכב היפני שהיה לפופולרי בישראל ב-11 שנים ברציפות, ואפילו עשו זאת בהנאה. לא בכל יום מתחלף שלטון וטעם בישראל ואין ספק שיחס רע בין שקל ישראלי ליין יפני, היצע מצומצם ואטרקטיביות עולה מצד היצרניות הקוראניות עשו את שלהם בהחלפת המלוכה.

אולם, כשהגיע משומקום ה-CX5 והראה למתחריו מאיפה נפלט ה-CO2 עד שכבש את פלח שוק הקרוסאוברים, זה היה ברור - הציבור בישראל עדיין שומר רגשות למותג מאזדה, שממשיך להיות המותג שכיף לשנוא. כעת, עם הגעת ה-6 החדשה, הציפיות מצד היבואן גבוהות בהתאם.

סמוך מאוד להגעת ה-6 החדשה לארץ, הספקנו כבר לשים עליה את הידיים ולצאת עמה למבחן מקיף ומעמיק שעמד על כל יתרונותיה וחסרונותיה; ואלו מסקנותינו.

מבחן מאזדה 6 החדשה. קובי ליאני
מבחן מאזדה 6 החדשה/קובי ליאני

אפורה מבחוץ

העיצוב החיצוני שמאזדה החלה לאמץ במכוניותיה מאז הציגה סדרה של מכוניות תצוגה נאה מאוד, וה-6 החדשה היא מכונית מושכת. היא מלאה בקימורים, נראית ארוכה ויוקרתית, ובלי עזרה של דמיון עשיר מדי, שוב נמצא דמיון למכוניות יגואר ואודי באחוריה לפחות. העיצוב הזה מקבל חיזוק משמעותי כשבוחרים באחד מצבעיה הבוהקים, בייחוד זה האדום, בעזרתו היא השתזפה על בימות תערוכות הרכב בכל מקום בעולם. אבל בישראל, רכב המבחן שנמסר לנו החזיר אותנו למציאות האפורה, שהן הוא היה... אפור. אפור יפה, אבל עדיין אפור. אפור אפור כזה, שבולע את כל החן שהגוף החטוב שלה מציע.

כשפותחים את דלתותיה ונכנסים אל תא הנוסעים, מוצאים את שאר גווני האפור הויזואליים שחסרים ברשימה. לא עוד דשבורד צבעוני וחי כשל מכונית תצוגה, אלא שוב יחידה מוצקה, עמידה, רכה בחומריה, חסרת מעוף בעיצובה ו... אפורה. הבחירה בחוסר גוונים שכזה ברורה מצד יצרנית שמנסה לצמצם עליות מיותרות ומעדיפה שלא לקחת סיכונים, שמא מישהו לא יאהב את פס הצבע שמקיף את הדשבורד, אבל שום צבע מלבד אפור לא מצאנו בה וזה מאוד משעמם וקודר.

הקבינה כל ה-6 החדשה כאמור, לא מפשלת בכל הנוגע לאיכות ותחושה של שרידות ולמעשה, גם לא בכל הקשור למרחב בתא הנוסעים. ברך הנהג אמנם משיקה תמיד אל השדבורד והמושבים מרגישים קטנים וצרים (בעלי מבנה גוף רחב עלולים להרגיש בכך מאוד), אבל לראש יש שפע של מקום וגם המשוב האחורי יכול להכיל שני מבוגרים בנדיבות או כפי שאנחנו ניסינו באחד משלבי המבחן, גם מכיל בקלות שלושה מושבי תינוקות. מסביב לנוסעים יש שפע תאי אחסון שימושיים (תא הכפפות מעט קטן) ותא המטען עצמו מציע שטח הטענה עמוק מאוד (כמעט בלתי אפשרי להגיע עד סופו אם התגלגל פנימה דבר מה), אך הוא צר ומתקשה להכיל פריטים גבוהים.

למרות שרכב המבחן שלנו הגיע ברמתו הבסיסית ביותר, רשימת האבזור טובה וכוללת מערכת שמע (בסיסית מאוד באיכות השמע שבה) עם חיבורי בלו-טות', שקעי USB ו-AUX, בקרת אקלים מפוצלת, בקרת שיוט, הפעלה אוטומטית לאורות ומגבים ועוד. רכב המבחן קיבל גם תוספת של חישני חניה קדמיים ואחוריים ומצלמת נסיעה לאחור ואלה התגלו כשימושיים מאוד.

מבחן מאזדה 6 החדשה. קובי ליאני
מבחן מאזדה 6 החדשה/קובי ליאני

שמיים אפורים

'סקיי אקטיב' מכנה מאזדה את הדרך החדשה שבה היא מתמודדת עם הדרישה להפחית את הזיהום הנפלט מכלי הרכב מתוצרתה. בעוד היצרניות האירופיות בחרו להקטין מנועים ולהוסיף להם מגדש טורבו, הרי שמאזדה חשים שיש עוד כברת דרך ארוכה לעשות בכל הקשור לשיפור המנועים הקיימים ותכנון בניית השלדות. על רגל אחת נספר לכם שעיקרי השיטה המזדאית גורסת שיש להפחית את החיכוך הפנימי במנועים ולהוריד משמעותית את משקל כלי הרכב כדי להשיג חיסכון בצריכת הדלק ובזיהום האוויר. הנפח עומד עודנו על 2.0 ליטרים וההספק על 155 כ"ס, אבל הם מושגים ב-6,000 סל"ד והמומנט שעומד כעת על 20.4 קג"מ מושג ב-4,000 סל"ד. את הכוח היא מעבירה לגלגלים דרך תיבת הילוכים חדשה שלה 6 מהירויות.

וזה עובד? כן, המאזדה 6 החדשה זוכה לציון זיהום אוויר נמוך במיוחד (מעט מאוד זיהום אוויר) ובמבחן שלנו, בנהיגה רגועה ובינעירונית, הצלחנו גם לראות נתון של 16 קילומטרים לליטר וזה מרשים מאוד. מעבר לכך, כבר ברגעי הנהיגה הראשונים ה-6 מרגישה קלילה במשקלה, ביכולתה לשנות כיוון ובאופן שבו הגוף רוקד על המתלים. אולם בקטעי הנהיגה התובעניים כשרמסנו את הדוושה, צללה הצריכה עד כדי 7 קילומטרים לליטר ובגמר מאות קילומטרים של נסיעה משולבת, סוכמה הצריכה על 11.6 ק"מ לליטר (מחשב הרכב היה פסימי יותר עם 10.3 ק"מ לליטר).

הרצון להפחית בפליטת המזהמים של המנוע מורגשת בעיקר באופי הפעולה שלו - הוא אינו נמרץ במיוחד גם בלחיצה מלאה של הדוושה ולמעשה, מתחת ל-4,000 סל"ד אין כוח משמעותי, כך שכדי לקבל תאוצות מוחשיות יותר, צריך ממש להדביק את הדוושה לשטיח ולהוריד 2-3 הילוכים בתיבה. מדידות התאוצות שלנו גילו שה-6 צריכה מעט יותר מ-10 שניות כדי להגיע ל-100 קמ"ש, אבל תאוצות הביניים שבין 80 ל-120 קמ"ש מתרחשת מהר למדי, תוך 7.3 שניות בלבד.

מבחן מאזדה 6 החדשה. קובי ליאני
מבחן מאזדה 6 החדשה/קובי ליאני

חיה בתחום האפור

מאזדה6 החדשה מרגישה קלילה, כבר אמרנו, אבל בשיוט נינוח על הכביש, היא מרגישה קלה מדי, אם אפשר להתלונן דבר שכזה. הכוונה, שנראה שהחבר'ה היפנים אכן הורידו את הקילוגרמים המיותרים ממנה, אבל שכחו להתאים את המתלים למשקל החדש. ה-6 החדשה מתקשה להיות נינוחה מספיק על הכביש ומאוד משנה לה על איזה סוג של אספלט נוסעים ומה מידת האחיזה שלו. המתלים מעבירים תחושה נוקשה מדי, כזו שגורמת לה להיות מוחשית מדי על הכביש - זעזועים, קפצוצים וניעורים קבועים מורגשים בה כשנוסעים על כבישים לא מושלמים ולאורך זמן זה מעט מציק ופוגע בשלוות הנסיעה.

ה-6 החדשה גם לא אטומה כמצופה כנגד רעשי הסביבה וכמו השיבושים, גם רעשים מהגלגלים חודרים פנימה בנסיעה על כבישים שהאספלט שלהם אינו חדש, רעשי רוח מופיעים בשיוט מעל 100 קמ"ש וגם המנוע נשמע כשהוא נדרש להוציא את כל המיץ שיש בו.

אם עד כה המאזדה 6 לא הצליחה להצטיין במרבית הסעיפים, הרי כשמגיעים אל כבישי הנהיגה האמיתיים, פתאום היא צובעת את עצמה בצבעים שכבר שכחנו שקיימים בקבוצת המשפחתיות הגדולות. ההגה שלה אמנם חשמלי, אבל הוא מעביר תחושה טובה מהגלגלים, המתלים שלה שהרגישו קשיחים מדי על קטעים משובשים מרסנים את הגוף היטב וגם הבלמים המדויקים עוזרים לנו לדחוק בה לנהיגה תובענית של ממש ואפילו ליהנות מכך. אם כך, המאזדה 6 החדשה, בדומה לקודמתה, לא שוכחת לפנות לנהג ולתת לו כלים לשבור את יום העבודה האפור בכבישים שלא מגיעים אליהם כל יום.

מבחן מאזדה 6 החדשה. קובי ליאני
מבחן מאזדה 6 החדשה/קובי ליאני

הכסף דווקא לא אפור

מאזדה 6 החדשה היא המכונית החשובה ביותר של המותג בישראל, לפחות עד שתגיע ה-3 החדשה בחצי השני של השנה. היבואן המתין לה בקוצר רוח, הצרכנים כבר כמעט ששכחו אותה וגם ציי הרכב כבר רעו בשדות זרים, אבל עם היצע רחב ושלל גרסאות, כולל סטיישן שימושית באותו מחיר כשל גרסת הסדאן, פוטנציאל ההצלחה קיים בהחלט.

אז מה היה לנו כאן ב-6 החדשה? עיצוב מרהיב שמסתתר מאחורי צבע לא מחמיא, תא נוסעים איכותי, מוקפד, מרווח ומאובזר שנצבע באפור, מתלים קשיחים יחסית שמטים את הכף לעבר התנהגות הכביש ופחות לנוחות, תא מטען עמוק וצר, מנוע חסכוני שלא תמיד מזריק מרץ לגלגלים ומחיר (165 אלף שקל), ממש כמו של כולם. מה זה אומר? שלפני שסוגרים עסקה, כדאי להכניס גם את ה-6 החדשה למערכת השיקולים, שכן התחרות כאן גדולה מאוד ומול המתחרות, יש לה המון מה להציע. כדי לדעת איך היא מתמודדת עם שאר היריבות בפלח המשפחתיות הגדולות, תצטרכו להמתין למבחן המשווה שכבר נמצא בקנה.

עוד על מאזדה בוואלה! רכב

קונים רכב חדש? קבלו מבחן דרכים

"לייק" אחד ואתם חברים בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully