וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממל"ז מקבל תו תקן ישראלי

מכשיר מדידת המהירות, הממל"ז, יקבל לראשונה ובזכות הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים תו תקן ישראלי שיקשה על עברייני תנועה להתנער מעבירות מהירות מופרזת בבתי המשפט

מהימן או לא מהימן? מדויק או שוגה באחוזים גבוהים? יוזמה של 'הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים' תביא כנראה את הסוגיה הטעונה של מכשיר אכיפת המהירות, ממל"ז, לסיום וללא יכולת התנערות של ממש מצד עברייני תנועה סדרתיים שחמקו מעונשים בשל פערים טכניים.

מכשיר הממל"ז, (מד מהירות לייזר), קיבל מהיום ולאחר 20 שנה של שירות באגף התנועה, תו תקן ישראלי. מחד, משמעות הדבר היא שהאכיפה המבוצעת על ידי שוטרים תקנה להם כלי שטווח הדיוק שלו יהיה כ-3 קמ"ש במהירות נמוכה מ-100 קמ"ש, ושלושה אחוזים מהמהירות הנמדדת במהירות מעל 100 קמ"ש. מאידך, ומאחר והמכשיר פועל תחת תקן ישראלי, יאלץ גם לעבור בדיקות קפדניות במעבדות ובשטח.

מכשיר הממל"ז הוא מקור לחילוקי דעות חריפים בין הנהגים וגורמי האכיפה בשל חוסר הדיוק שלו ורמת הסטייה. המכשיר מאמת את מהירות הנסיעה על ידי שליחת קרן לייזר למכונית וחישוב ההפרש שלוקח לה לשוב אל חזרה אל המכשיר. ברשות הלאומית מקווים כי תקן זה יביא להקלה משמעותית על בתי המשפט נוכח כמות הערעורים שמגיעה לפתחו.

עוד הרבה על הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully