וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארבע דלתות קופה: מרצדס CLA

דיימלר השיקה בתערוכת דטרויט מכונית קופה ארבע דלתות חדשה, CLA קלאס. תקבל מגוון מנועים מ-122 ל-211 כ"ס ועד גרסאות AMG ספורטיביות עם מעל 300 כ"ס

איך הייתם מדמיינים מרצדס CLS קומפקטית, שתפנה גם לקהל צעיר יותר ובעל ממון? מרצדס קוראת למכונית הזו CLA קלאס, והיא פותחת דלת למי שחושק במכוניות אופנתיות יוקרתיות אך מעדיף להוציא סכום קצת יותר הגיוני ולהתנייד על הכבישים ברכב מזן אחר. אבל זה רק קצה הקרחון, בכל הנוגע ל-CLA החדשה.

"ארבע דלתות דמוית קופה", כך התיאור הקלאסי של המכוניות הללו מאז הומצא הז'אנר ב-2004. מרצדס CLA בהחלט נראית כמו גרסה מכווצת של ה-CLS הבכירה, אך מאמצת קווים יותר עדכניים ממנה שנלקחו גם מה-E קלאס החדשה על גרסאות הקופה והקבריולה שנחשפו לאחרונה. אין ספק שהיא תהיה כוכבת ודוגמנית מבוקשת בכל תערוכה קרובה שתפתח בחודשים הקרובים.

תחת המעטה היפהפה שלה, שוכנת פלטפורמה מודולארית (MFA) משותפת ל-A קלאס החדשה וכן ל-B קלאס. היא גדולה מהן בכמה סנטימטרים נכבדים (33 יותר מהקומפקטית החדשה), וקרובה יותר למרצדס C קלאס במידותיה בשל השינויים המבניים של החלק האחורי והחרטום הגולש.

להוציא כמה פרטים קטנים, תא הנוסעים של ה-CLA הוא למרבה הצער, העתק די נאמן לזה המשרת ה-A קלאס. גלגל ההגה החדש, הבקרה הראשית עם צג 7 אינטשים, מפלס תחתון ובו בקרת האקלים הפשוטה משהו, כל אלה נמצאים כאן עם חיזוקים קלים לשדרוג האווירה הכללית (בעיקר בריפודים ובתוספות האופצינאליות). סידור ההושבה, הוא לארבעה מבוגרים בלבד.

קו המנועים ב-CLA החדשה מורכב מיחידות בסיסיות בשלב זה. החל ממנוע 1.6 ל' 122 כ"ס (0-100 קמ"ש ב-9.2 ש'), עבור ל-2.0 ל' 211 כ"ס (6.7 ש'), וכלה בגרסת דיזל עם 170 כ"ס (8.2 ש'). מנוע הבנזין הקטן ביותר יקבל תיבת ששה הילוכים ידנית, ואילו שתי האחיות הגדולות מצוידיות בתיבות 7 ג' טרוניק אוטומטיות. AMG, חטיבת הספורט של מרצדס בתמונה, אבל טרם פרסמה גרסה נוספת.

כמו כל מרצדס חדשה, גם ה-CLA מקבלת מערכת הגנה היקפית עם בקרת 'קדם תאונה' ושלל מנגנוני עזר לנסיעה (כולל בלימה אוטומטית במהירות משתנה). מרצדס תשיק את המכונית בחודשים הקרובים, ותכריז על המחירים הרשמיים בהמשך. לישראל תגיע במחצית השניה של השנה, כך מוסרת היבואנית לישראל 'כלמוביל'.

עוד הרבה על מרצדס בוואלה! רכב

  • עוד באותו נושא:
  • מרצדס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully