וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קדילאק ELR: מפוארת, חתיכה וחשמלית

קדילאק ELR החדשה נחשפה בתערוכת דטרויט מצוידת במערכת הנעה היברידית משופרת משברולט וולט. ההספק יעמוד על 206 כ"ס וטווח הנסיעה כ- 56 ק"מ על המנוע החשמלי

קדילאק פתחה את ה-ELR במשך כמה שנים, במקביל אל שברולט וולט, אולם נמנעה מלחשוף גרסת ייצור רשמית עד שתוכל להיות בטוחה שהטכנולוגיה תתאים גם למותג היוקרה של ג'נרל מוטורוס, ואף תפתיע לטובה במהדורות מסוגננות, כמו ה-CTS קופה למשל עליה מתבססת חלקית.

בפעם הראשונה, המכונית החדשה - בטכנולוגיית שקע-תקע, נחשפת בארה"ב בגרסה שתעלה לכבישים בהמשך השנה עם חותמת GM ועל פלטפורמה (דלתא 2) משותפת לקרוז. במבט ראשון היא נראית כהעתק מדויק למכונית הקונספט קדילאק קונברג' שנחשפה אשתקד, אולם מתחת לפני השטח היא נבנתה בסטנדדטים גבוהים מאוד ובתכנון שיאפשר (גם) להיות מהנה לנהיגה, כך מבטיחים בחברה.

הכוח של ה-ELR, שמשקלה כ-2 טון, מגיע ממנוע בנזין 1.4 ל' ארבעה צילינדרים הפועל כגנרטור עם מנוע חשמלי. התפוקה המשולבת מניבה הספק מרבי של 207 כ"ס ו-40 קג"מ זמינים מיידית, מטווח אפס, בחיבור לתיבת הילוכים אוטומטית. הביצועים אינם ידועים, אך היא תכסה מרחק של 56 ק"מ על הנעת חשמל ועד מהירות מוגבלת של 100 קמ"ש.

הסוללות (202 קילוגרמים) הן מסוג ל'יתיום איון, ואלה מותקנות במרכז המכונית כדי לייעל את חלוקת המשקל בין שני הקצוות. הן נטענות בפרק זמן של 12 שעות משקע ביתי או 4 שעות משקעים חיצוניים מהירים כדי לאפשר נסיעה רציפה. עוד בצד האקולוגי, מערכת אגירת אנרגיה מבלימה ובקרת ניצול חשמל נכונה לכל מערכות הרכב.

ה-ELR תובחן מדגמי קדילאק גם בתא הנוסעים שלה. ג'נרל מוטורס תכננה את חלל הנוסעים עם מרבדי עץ רבים, מושבי עור איכותיים ואפילו פטנטים גיקים כמו כיסוי אלקטרוני למחזיק הכוסות במרכז הקונסולה. את המידע הכללי, יקבל הנהג מצג מרכזי שמונה אינטשים, כאשר זה מסתיר מאחריו שקעים ל-USB ומכשורים נוספים.

ג'נרל מוטורוס תרכיב את ה-ELR במפעל המשותף לאופל אמפרה במישיגן. לאחר שיווקה ב-2014, היא תופץ לעוד נקודות אסטרטגיות ביניהן גם סין, ועוד מדינות נוספות באירופה.

עוד על קדילאק בוואלה! רכב

  • עוד באותו נושא:
  • קדילאק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully