וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוטובוס היברידי מפרקי בישראל

האוטבוס המפרקי של חברת דן יפעל בצפון הארץ על קו מטרונית בחיפה, ויחסוך כ-20 עד 30 אחוז בתצרוכת הסולר ויפחית זיהום האוויר

חברת "דן בצפון", תחת אחזקות החברה האם "דן", השיקה בחיפה במסגרת קו המטרונית אוטובוס היברידי מפרקי חדש (BRT). האוטובוס האקולוגי, המכיל 136 מקומות ישיבה לנוסעים ונמתח לאורך 19 מטרים, מיוצר בהולנד ומשלב לדברי משרד התחבורה טכנולוגיות הנעה מתקדמות, חסכוניות ודלות יותר בפליטת זיהום אוויר.

האוטבוס נחנך בקו המטרונית במעמד ראש עיריית חיפה יונה יהב, ראשי הקריות ובכירים נוספים המעורבים בפרוייקט. שר התחבורה שלא נכח באירוע החגיגי הוסיף כי "משרד התחבורה אינו חוסך במאמצים לבחון שימוש בכלי רכב עם הנעות אלטרנטיביות, ומיישם את הפתרונות הנהוגים כיום בעולם".

דן בצפון תפעיל כ-90 אוטובוסים במערך המטרונית, אולם רק שבעה מהם יהיו מונעים במערכת היברידית. בהמשך יתווספו אוטובוסים חדשים עם מנוע כלאיים כאשר המטרונית תחל לפעול רשמית בעוד ארבעה חודשים.

רמת זיהום האוויר הנפלטת מהאוטבוס ההיברידי קטנה בכ-90 אחוזים בהשוואה לאוטובוסים הפועלים כיום לפי התקן האירופאי הנהוג בישראל. גם צריכת הדלק שלו תהיה נמוכה בשיעור של עד 30 אחוזים. עוד מוסיף שר התחבורה כץ כי עיצובו של הדגם מדמה "רכבת קלה" על גלגלים. מנכ"ל דן ויו"ר החברה שמואל רפאלי ציינו כי בעוד זמן קצר יוכשרו עוד אוטובסים היברידיים במטרונית.

עוד חדשות בוואלה! רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully