וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ייצוא הרכב מטורקיה לישראל יגדל משמעותית

דובי בן גדליהו

17.1.2013 / 11:15

למרות היחסים הקרירים בין המדינות אנו עומדים בפני עלייה משמעותית בהיקף ייבוא המכוניות מטורקיה. בתפריט: קורולה החדשה, יונדאי I10 ורכב פנאי תואם ג'וק של הונדה

למרות התקררות היחסים עם טורקיה ייבוא הרכב מהמדינה נמשך במרץ ובשנה החולפת נמכרו בישראל קרוב ל-18 אלף מכוניות, שיוצרו בטורקיה ויובאו ממנה, בעלות כוללת של מאות מיליוני דולרים. אבל מסתבר שזו רק ההתחלה. השנה ובתחילת 2014 יתחילו להגיע אלינו מטורקיה עוד דגמים עם היקף מכירות פוטנציאלי של אלפי כלי רכב בשנה.

ראשונה היא הקורולה החדשה שתגיע אלינו ברבעון האחרון של השנה מטורקיה לאחר כמה שנים שבהן יובאה מיפן. מטורקיה נמסר כי ייצור הדור ה-11 במספר של הקורולה עבור השוק האירופאי יתחיל במפעל של טויוטה בסאקריה ביוני השנה, בהיקף ראשוני של כ-100 אלף כלי רכב בשנה. המכונית עצמה טרם נחשפה אולם היא אמורה להיות גדולה ומרווחת יותר משמעותית מהנוכחית וטויוטה אף הציגה השבוע "קדימון" שלה בדמות רכב תצוגה חדש בתערוכת דטרויט.

הבאה בתור היא היונדאי I10 החדשה, שגם ייצורה יחל במהלך השנה במפעל ל יונדאי בטורקיה, שייצא אותה אלינו במקום המפעל של יונדאי בהודו שייצא אותה עד כה.זו תהיה מכונית גדולה משמעותית מהנוכחית עם בסיס גלגלים מרווח יותר, שיקצר את הפער בינה לבין ה-I20. מקורות בטורקיה מציינים, שיונדאי בוחנת אפילו לייצר גרסת "מיני סדאן" על אותו בסיס.

בשנה הבאה צפוי המפעל של הונדה בטורקיה להתחיל לייצר, החל מ-2014, רכב פנאי קומפקטי על בסיס פלטפורמת הג'אז הקומפקטית, שמיועד להתחרות ישירות בג'וק המצליח של ניסן, שמיוצר בבריטניה. גם הרכב הזה נחשף בשבוע שעבר כרכב תצוגה בתערוכת דטרויט. (בתמונה). כל המכוניות הללו, בנוסף לייצור של הרנו קליאו החדשה שתגיע במחצית השנייה של השנה, עשויות להגדיל את נתח השוק של המכוניות מתוצרת טורקיה לסביבות 15% מהשוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully