וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יגואר תרד אל העם?

יגואר תפתח יורשת קומפקטית ל-X טייפ שתתחרה בקבוצת הפרמיום הבינונית. ייתכן שתוליד מרכבי סדאן, סטיישן ומהדורות ספורט קיצוניות. מאחרייך אודי A3

השוק האירופאי ממשיך להתכווץ, ואין זה מפתיע שגם חברות שלהן קו מנחה ברור של פאר, פרמיום ופינוקים, פוזלות גם לזרם העממי על מנת להגדיל את מכסת ההכנסות. האחרונה שמדווחת על כך לאחרונה היא יגואר, החברה הבריטית בשליטת בעלות טאטא ההודית שמסגירה מידע ראשוני על דגם קומפקטי מוזל.

לשאלה אם תהיה זו מחליפה רשמית ל-X טייפ שיצאה משירות ב-2008, אין תשובה של ממש. הסדאן הוותיקה הייתה בין המכוניות הזולות ביותר של החברה וזכתה להצלחה חלקית בבריטניה אך בשאר היבשת ובעולם דשדשה.

הדגם החדש, קומפקטי או סדאן - עוד לא הוחלט סופית מי יקודם ראשון, ימוצב כתת דגם ליגואר XF, אך בהבדלים משמעותיים בעלות, במנועים ובאבזור. על פי אדריהן הולמרק, מראשי המותג הבריטי, המחיר עבורה ינוע בגזרת ה-40 אלף דולרים (200 אלף שקלים לפני מס), והיא תציע רמה גבוהה של תחרותיות. "אנחנו פשוט חייבים לחזור לסגמנט הזה וזו אחת הדרכים שנבחנות", כך הולמרק.

הפלטפורמה לא תהיה משותפת ל-XJ או ללנד רובר, אלא תגיע ככל הנראה ממקור אחר (ובעלות נמוכה יותר). יחד עם זאת, ביגואר לא פוסלים שימוש בפלטפורמה כדי לייצר קרוסאובר קומפקטי חדש ולחדור לקטגוריה חשובה מאוד בארה"ב ובאירופה בשנים האחרונות. "אנחנו לא פוסלים כלום משום שאנחנו צריכים לצמוח. קרוסאוברים מבוקשים בכל העולם אבל גם במקרה כזה, הדגם יהיה בעל נטיה לכביש ולא לשטח".

יגואר הציגה השנה את אחת המכוניות הבולטות בסדרות הדגמים, ה-F טייפ החדשה. מכונית הרודסטר היא היורשת הרוחנית של ה-E טייפ המיתולוגית, ולכן גם בה תולים הרבה תקוות כדי לשפר את מאגר הרווחים. "אנחנו לא שוכחים את המסורת", מוסיף הולמרק.

המצוקה הכלכלית בה שרויה יגואר משותפת לחלק גדול מיצרניות הרכב, ולמרות שדרוג מכוניות מובילות כמו ה-XF וה-XJ, לצד השקת הרודסטר שאוזכרה, אין ספק שכניסה לקטגורית פרמיום קומפקטית מגדילה את סיכוייה להמנע מצלילה למשברים כלכליים בעתיד.

עוד הרבה על יגואר בוואלה! רכב
.

  • עוד באותו נושא:
  • יגואר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully