וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסטון מרטין ראפיד חדשה נחשפת

מכונית הסאלון המפוארת של אסטון מרטין מתחזקת בגרסת S עם עוצמה משודרגת ל-550 כ"ס. חידושים בעיצוב מאותתים על קו מודרני לדגמים הבאים

אסטון מרטין חשפה את המכונית החזקה ביותר בסדרות הסאלון שלה, ראפיד S. הראפיד, מתחרת פורשה פנמרה ומזרטי קווטרופורטה, תירש את מקומה של הראפיד הנוכחית במהלך השנה הקרובה ותסמן פורמט וויזואלי מעודכן במותג הבריטי (בבעלות הודית כאמור).

אסטון מרטין ראפיד נחשבת ליורשת הרוחנית של הלגונדה הגדולה שיוצרה בין 1976 ל-1989. היא הוצגה לפני כשנתיים והורכבה באוסטריה (גראץ), אולם החל מ-2012 עלתה לפס ייצור בריטי בגיידון.

הראפיד S החדשה, מצוידת במנוע בנזין משופר בנפח 5.9 ל' V12 עם תפוקה מחוזקת ב-80 כ"ס, אל 550 כ"ס ו-63 קג"מ (טיפוס קל בעקומת המומנט). את העוצמה מעבירה לגלגלים מאחור תמסורת אוטומטית מסוג 'טאצ'טרוניק 2' בסיוע דפרנציאל מוגבל החלקה. הביצועים מספרים על האצה ל-100 קמ"ש ב-4.7 שניות (0.4 ש') מהר יותר מהראפיד הרגילה, כאשר המהירות המרבית תעמוד על כ-305 קמ"ש. החברה טוענת לצריכת דלק ממוצעת של כ-6 ק"מ לליטר.

חלק מהשיפורים הדינאמיים יבואו ליד ביטוי גם בהתנהגותה. נוכח משקלה (2 טון) ומימדיה, אסטון מרטין כיילה חלק ניכר ממאפייני המתלים האדפטיביים (שלושה מצבים), והושיבה את המנוע עמוק יותר בגוף החרטום. מרכז הכובד שונה קלות, וזה יאפשר לה בתמורה לעלות חצי דרגה ביכולת הכביש ביחס למתחרות הישירות מגרמניה ואיטליה.

הראפיד S תהיה מעט יותר גדולה ורחבה מקודמתה, ולכן האריזה החיצונית מקבלת יותר דגשים, ובמיוחד הלוע הקלאסי של אסטון בחזית והכתפיים השריריות לאורך קו הדלתות. עוד תוספת חדשה היא כנף מוטמעת בזנב המכונית וכן חישוקי 20 אינטש חדשים שיוצעו בתפריט הקוסמטי.

מלבד תוספת של כמה גוונים חיצוניים, תא הנוסעים מצידו נשאר פחות או יותר זהה לדגם הקודם, כולל הנדסת האנוש כמובן, אבל ישנן כמה תכונות נוספות במערכת המולטימדיה לשיפור הנגישות למכשירים האלקטרונים.

הראפיד S תוצג בפעם הראשונה בעוד חודשיים בתערוכת הרכב בז'נבה. המחירים המשוערים בבריטניה רומזים על עלויות בטווח של עד 170 אלף יורו למהדורות בסיסיות (850 אלף שקלים לפני מס).

עוד הרבה על אסטון מרטין בוואלה! רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully