וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טויוטה וב.מ.וו משלבים כוחות לעתיד ירוק, קל ומהיר

24.1.2013 / 14:30

בזמן שהסינים נושפים בעורף, ב.מ.וו וטויוטה רוצים להבטיח את מקומם בחוד תעשיית הרכב - יפתחו טכנולוגיות חדשות להנעה והפחתת משקל

אמינות יפנית פוגשת יוקרה גרמנית: טויוטה וב.מ.וו מודיעות היום (חמישי) כי חתמו על חוזה שיתוף פעולה רחב היקף בין החברות. מדובר בהסכם מחייב וארוך טווח בין שני מותגי הענק שנועד להבטיח כי שתי החברות יחסכו מחד בעלויות הפיתוח היקרות ומאידך, ישמרו כל אחת על מקומה בחזית תעשיית הרכב העולמית.

ההסכם החדש בין החברות, ממשיך את זה שנחתם בניהן כבר לפני כשנה ויעסוק בארבעה תחומי פיתוח עיקריים: הראשון, יעסוק בפיתוח מערכת הנעת תא דלק (הפקת חשמל ממימן). שתי החברות מאמינות כי טכנולוגיה זו תוביל את ההנעה ללא זיהום בעולם והן תחלוקנה את הידע שנצבר עד כה ותפתחה יחד לא רק את מערכת תא הדלק עצמה, אלא גם את תכנון מכלי המימן, מנוע והסוללה הנחוצים. תאריך היעד מתוכנן לשנת 2020.

הסעיף השני, יעסוק בפיתוח משותף של רכבי ספורט. שתי החברות ישתפו ידע וכושר ייצור בפיתוח רכב ספורטיבי חדש, בינוני בגודלו אשר יושלם עוד השנה, בסוף 2013. הסעיף השלישי יכלול פיתוח של שלדות קלות יותר והנדסה מתקדמת להפחתת משקלי הרכב בכללותם בעזרת שימוש בחומרים מתקדמים, קלים וחזקים. הסעיף הרביעי והאחרון, יכלול חשיבה רחוקה יותר בטווח, על פיתוח הסוללה הבאה שתחליף את סוללת הליטיום-יון. ב.מ.וו וטויוטה מכנים את סוללה זו 'ליטיום-אוויר' ולדבריהם, זו תציע יכולת אגירת אנרגיה גבוהה משמעותית מזו של הסוללה הנוכחית.

בהודעת ב.מ.וו נאמר כי מדובר במהפכה של ממש בעולם הרכב וכי זו נקודת מפנה חשובה שבה שתי יצרניות מובילות, כל אחת בתחומה, ישלבו ידיים באופן שכזה. אל ההסכם הזה טויוטה מביאה עמה ניסיון עשיר בייצור כלי רכב היברידיים ומאידך, ב.מ.וו תתרום ידע בייצור מכוניות פרימיום וספורטיביות. שילוב שכזה עשוי לא רק להוזיל עבור כל אחד מהצדדים את עלויות הפיתוח הגבוהות, אלא בעיקר להבטיח המשך הדומיננטיות לנוכח העולה מהמזרח (סין).

עוד על ב.מ.וו בוואלה! רכב

עוד על טויוטה בוואלה! רכב

"לייק" אחד ותגלו עולם רכב חדש בפייסבוק של וואלה! רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully