וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבוכה ליונדאי: טויוטה מכונית השנה בקוריאה

טויוטה קאמרי קטפה את תואר מכונית השנה בקוריאה 2013 והותירה את בכירי יונדאי ממורמרים ומאוכזבים מהתוצאה. יונדאי: "אנחנו פשוט מבולבלים ממה שהתרחש כאן"

בבית שלה, מתחת לאף ואחרי שנתיים בלבד, מאבדת יונדאי את תואר מכונית השנה למכונית זרה. יצרנית הרכב הגדולה בעולם, טויוטה, קטפה את פרס "מכונית השנה 2013 בקוריאה" לאחר שהקאמרי החדשה הוכתרה למנצחת הגדולה של השנה.

על אף שהתחרות צעירה וחדשה, ונערכת רק מזה שנתיים, זהו הישג חסר תקדים ליצרנית רכב לא מקומית. גם בטויוטה נותרו די מופתעים נוכח התוצאות הסופיות וחייכו עוד יותר כאשר הפריוס שלהם ככבה בקטגוריית "המכונית הירוקה של השנה" וצברה את הניקוד הגבוה ביותר. גם חטיבת היוקרה של טויוטה, לקסוס זכתה בקבוצת הסאלון עם ה-GS החדשה.

בסיום כל הטקסים, אמר נשיא טויוטה בקוריאה היסאו נקבישי כי זו גאווה גדולה עבור היצרנית היפנית. "אנחנו מאושרים. נמשיך לעשות את המיטב כדי לשוב ולזכות כאן בפעם הבאה". הקאמרי היא מכונית רווחית עבור טויוטה בקוריאה, והיא מקדימה בקבוצת הסדאן את ב.מ.וו 520 שהייתה הנמכרת ביותר מסוגה בשנה הקודמת.

יונדאי כאמור, לא כל-כך הבינו כיצד הנחילה להם טויוטה הפסד כה צורם בביתם. יתרה מכך, וכדי להקל על התבוסה חולק להם פרס "מיוחד" עבור הסנטה-פה בקטגוריה שולית, אותו חלק הקרוסאובר עם במ.וו סדרה 3 החדשה. "אנחנו מבולבלים לגמריי ממה שקרה פה. היה הרבה יותר טוב אם מותג קוריאני היה זוכה בפרס בתחרות שנערכת כאן אבל אלו פני הדברים", כך סיפר לכלי-התקשורת בגרמניה אחד מבכירי החברה.

התחרות הצמודה בין יונדאי ליצרניות יפניות נובעת בין היתר בשל החלשות הין והדולר האמריקני. טויוטה נוקטת בתמחור זול ביחס למוצרים המקומיים ולכן מתברגת בראש טבלת המכירות לצד יצרניות נוספות מארצות רחוקות, כמו ב.מ.וו למשל. ביונדאי מקווים לפתוח פערים בזכות היצע רחב יותר של מוצרים, וגם להוזיל מחירים.

עוד חדשות בוואלה! רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully