וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ב.מ.וו והוסקווארנה, הסוף

3.2.2013 / 10:10

ב.מ.וו החליטה למכור את חטיבת אופנועי הוסקווארנה. הקונה, סטפן פיארר, בעל השליטה גם במותג KTM. המחיר נשמר בסוד

חברת אופנועי השטח האיטלקית, הוסקווארנה, שוב מחליפה בעלים. רק כחמש שנים ארך הרומן האחרון עם ב.מ.וו הגרמנית וכעת מודיעה החברה כי תמכור את חלקה לידי קונצרן פיארר תעשיות האוסטרי הנמצא בבעלותו של סטפן פיארר, בעל השליטה גם במותג KTM.

בהודעה לאקונית שפרסמה ב.מ.וו נמסר כי היצרנית הגרמנית בוחרת להתמקד בפיתוח דגמי הליבה שלה - קטנועים, אופנועי כביש וכדומה ולכן גם למכור את מותג אופנועי השטח הוסקווארנה. את המותג האיטלקי רכשה ב.מ.וו ב-2007 ומאז השקיעה בו עשרות מילוני יורו בפיתוח דגמים חדשים, בריענון מפעלי הייצור, בהכנסת שיטות עבודה מתקדמות ואף בהקמת מרכז פיתוח חדש ולכן מכירת הוסקווארנה נראית תמוהה משהו. אולם, זו ככל הנראה מגיעה לאחר הפגיעה האנושה שספג עולם אופנועי השטח, אשר ממנו לא התאושש גם למרות עליה של 10 אחוז במכירות בשנת 2012.

לאחר שתאושר העסקה על ידי הגופים הרלוונטיים באיחוד האירופי, תעבור השליטה בהוסקווארנה לידי קוצרן פיארר האוסטרי, אך עוד מוקדם לחזות מה יעלה בגורל החברה לאחר מכן. מנגד, בעברה של ב.מ.וו ישנם מספר מקרים דומים של רכישת חברות, השקעה אדירה בהן ומכירתן לאחר תקופה קצרה, שבהן בולטת עסקת רובר, אשר נרכשה תמורת סכומי עתק והושקעו בה מאמצים רבים לשדרוג, עש שלבסוף נמכרה תמורת סכום מגוחך לאחר שכמעט וגרמה לקריסת ב.מ.וו.

עוד על ב.מ.וו בוואלה! רכב

עוד על הוסקווארנה בוואלה! רכב

קונים אופנוע חדש? קבלו מבחן דרכים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully