וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניסאן קשקאי ידני במבחן. חבילה מפתה למשפחה

כמעט בלתי אפשרי לשכנע את הנהג הישראלי לבחור במכונית משפחתית עם תיבה ידנית. אבל ניסאן קשקאי, במחיר אטרקטיבי של 127 אלף שקלים, עשוי לגרום לכם לחשוב פעמיים

על פניו, זה נראה כמו מתכון בדוק להעלות אבק במגרשי היבואנית 'קרסו מוטורוס'. ניסאן קשקאי, אחד שנמנה בקלות עם כלי-הרכב הפופולאריים ביותר בסגמנט רכבי הפנאי הקלים, נחת בארץ עם תיבה ידנית חמישה הילוכים ומנוע 1,600 סמ"ק, בלי טורבו ובלי שאר ירקות. זה לא עניין של תעוזה, חוצפה, או ניסיון מצד היבואנית לשבור את המחסום הפסיכולוגי שרובץ על 90 אחוז מהנהגים, כי אם תוצאה של תהליך שנכפה עלינו בשל התנאים הכלכליים שמרוקנים את העו"ש והחסכונות.

תרחיש כזה היה מקבל מימד אקזוטי לפני שלוש-ארבע שנים אילולא שטף את הארץ גל מכוניות ידניות שפרץ באמצעות דגמי המיני הזולים, עבור לסופר מיני וכלה בדגמים כמו יונדאי i30, פוקוס וכן הלאה לקבוצות גדולות יותר שהפתיעו בנתח המסירות שלהן. במילים אחרות - היכן שכשלה התרבות, הצליחו מחירי הדלק ויוקר המחייה לגרום לזעזוע הן אצל היבואנים והן אצל הנהגים המיואשים. ולשם שינוי, יש בהחלט סיכוי טוב שנצא מהמשברים הללו והגזירות החדשות שבדרך, בנזק כספי מצומצם.

ניסאן קשקאי 1.6 ל' ידני במבחן דרכים. ניר בן טובים
ניסאן קשקאי 1.6 ל' ידני במבחן דרכים/ניר בן טובים

הופעה, תא נוסעים

הרומן הלוהט של הישראלים עם ניסאן קשקאי, פתח ליבואנית דלת לבדוק אם יש כאן מקום לשלב גרסה נטולת גיר אוטומטי (רציף). על אף שזהו דגם זהה טכנית למכלולים של ניסאן ג'וק הידני שזכה לביקורות צוננות, כבר עכשיו נחדד בפניכם שקיימים פערים לא מבוטלים בין שניהם, ולצדו של הקשקאי עומדים המרחבים העדיפים וההופעה הסולידית שגם היא דווקא משחקת לטובתו.

הקשקאי לא בהכרח מזוהה בהגדרותיו כקרוסאובר: הוא נמוך, קומפקטי, בעל מותניים צרים וחסרה לו מידת הקשיחות שמאפיינת אפילו רכבי פנאי שנראים קשוחים אך מקושטים ומרוקנים מכל יכולת עבירות גבולית. ההבדל הוא, שהקשקאי גם לא מנסה להיות כזה; עיצובו וגובהו משווים לו חזות של מכונית פרטית על עקבים נמוכים, מולבש טאסות פשוטות, קרוב יותר למשל לסוזוקי SX4 מאשר ליונדאי ix35 ועטוף בגוון אפור עכברי כמו שאוהבים בליסינג. הוא משדר סולידיות, איפוק, וטעם משפחתי סטנדרטי שכבש בקלות לקוחות רבים וגרם להם להעדיף אותו על פני המתחרים.

אותה שמרנות יפנית טיפוסית, ניכרת גם בתא הנוסעים של הקשקאי. הרבה פלסטיקה שחורה, חלקה גמישה ואחרת חלולה, אולם ברובו זהו חלל פנים איכותי ונעים לשהייה עבור חמישה אנשים גדולים והוא שופע באחסון ומקום לכל מה שאפשר להעלות על הדעת.

הנדסת האנוש בו פשוטה ותכליתית, עם שימוש במתגים גדולים, לוח מחוונים קריא עם צג דיגיטלי אינפורמטיבי במרכז, כולל מחשב דרך מלא, וגלגל ההגה עם שליטה על מערכת השמע ובקרת הבלו-טות'. אין בקרת אקלים דיגיטלית כי אם ידנית, אך זו עושה את עבודתה נאמנה. ניסאן מקפידים שבכל כלי-הרכב שלהם תהיה הבחנה ברורה בין המערכות, ולכן אחת הנקודות החשובות ביותר לזכותו היא קלות התפעול - הן בבקרות והן בהושבה של האנשים מאחור ומלפנים (למרות שיכול להיות מעט קשה לכוון את גובה המושב למי שידיו עבות במיוחד).

מנוע, ביצועים, גיר ידני

כפי שצוין בתחילה, הלב של המכונית הוא מנוע בנזין בינוני בנפחו עם 1.6 ל' משודך לתיבת חמישה הילוכים ידנית, קומבינציה זהה כאמור לזו המשרתת את הג'וק הקטן במשפחה. אין כאן הנעה כפולה, סיוע ממגדש וגם לא כל הזנה אחרת ולכן הקשקאי הידני מתפקד למבחן עם הטכנולוגיה הבסיסית ביותר שניתן להעלות על הדעת.

למנוע תפוקה מרבית של 115 כ"ס ב-6,000 סל"ד, ו-16.1 קג"מ החל מ-4,400 סל"ד. התיבה הידנית מתחברת אליו היטב והמצמד חלק וקל לשליטה בנקודות הרגישות שלו. פעולת המנוע שקטה במהירות שיוט של 100 קמ"ש, כאשר המחט מצביעה על 2,900 סל"ד וגם לא מורגש בחסרונו הילוך גבוה נוסף.

מחד, העוצמה של המנוע מוחשית בזינוקים מהמקום, שעה ש-100 קמ"ש רואים על שעון העצר ב-11 שניות, ואת ההאצות הביניים (80-120 קמ"ש) הוא מסיים בהילוך שלישי לאחר 9.6 שניות. תורמת לזרימה הזו התיבה הידנית שלא רק שנעימה לבחישה אלא גם מעבירה את הכוח בצורה אלגנטית ולא מתפקששת בין המסדרונות. גם שאון המנוע הגרוני עושה חשק להעביר הילוכים ולמשוך את הטורים עד קצה התחום האסור.

מאידך, המנוע לא מתמודד בנחישות מול כבישים שעולים - בין אם בהדרגה ובין אם בקיצוניות. הקשקאי לא כבד - 1.3 טון בלבד, אבל הנהג צריך להיות עם היד על הדופק כדי להרגיש מתי נדרשת עבודה אינטנסיבית על תיבת ההילוכים, במיוחד על 2-3, כדי לעמוד בקצב של התנועה ולא ליפול ל"בורות" בטווחי הסל"ד.

איבוד מומנטום בהילוכים גבוהים בעליות תלולות, עלול להשאיר אתכם קורבן לצפירות מאחור כשהרגל ברצפה וקצב ההתקדמות איטי והמנוע משתנק ללא אוויר. זו למרבה הצער תוצאה של בחירה בטכנולוגיה זולה יותר, המדגישה את זמינות הכוח הקיימת במנועי טורבו קטנים שכל כך חסרה בחלק גדול מהמכוניות בשוק. צריכת הדלק לעומת זאת, הסתכמה בנתונים משביעי רצון: ממוצע שנע בין 14 ק"מ בכביש ביניעירוני ועד 11.5 ק"מ בפקקים ובערים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
ניסאן קשקאי 1.6 ל' ידני במבחן דרכים. ניר בן טובים
ניסאן קשקאי 1.6 ל' ידני במבחן דרכים/ניר בן טובים

התנהגות נוחות, מחייה

הקשקאי מפגין יכולת ניהוג מתונה ומנומסת, כלומר קרובה יותר לרכב קומפקטי קטן מאשר לרכב מוגבה ואף ללא זוויות גלגול מפחידות. הוא אינו נימוח או נמרח על פניות, כי אם תוקף אותן ומעביר לנהג וליושבים הרגשה של רכב בטיחותי עם קריצה של שובבות. ההגה גם עושה עבודה טובה מאוד עם פערים לא גדולים במיוחד מהגאים חשמליים אחרים, וכן יכולת הבלימה מתפקדת היטב תחת עומסים מצטברים בירידות מכבישי הצפון.

המושבים בקשקאי נוחים, מרווחים ומתאימים לכל מידה. שילוב קלאסי של רכב משפחתי בעל הידוק חלקי לפלג הגוף העליון ותמיכה נעימה לישבן ולרגליים. נוחות הנסיעה שלו גבוהה ומרשימה, וזה ציון לשבח עבורו משום שכלי-רכב בקבוצת הקרוסאוברים, קל וחומר אסיאתיים, לא בהכרח מצליחים להתמודד ולרסן את הבעיות בכבישים הישראלים. אולם הקשקאי, עושה זאת כמי שצמח על חלק מתובנות ההנדסה של השותפה רנו, ואין לו שום קושי בשיכוך בורות מטלטלים וחווית הנסיעה בו נטולת חבטות משמעותיות.

127 אלף שקלים, שווה?

כשמולך מתייצב רכב משפחתי גדול, שימושי, חסכוני, נעים ומרווח ובמחיר נמוך ב-40 אלף שקלים מהגרסה הרציפה שלו, עולה השאלה אם לא הגיע הזמן, כמו שאומר הסלוגן של החברה היפנית - "לנהוג מחוץ לקופסא", או במקרה שלנו - בלי תיבה אוטומטית.

ניסאן קשקאי ידני, מציע לכם בתמורה ל-127 אלף שקלים תמורה שקשה למצוא בה פגמים מהותיים. הוא עושה הכול בצורה טובה, מאורגנת, נגישה ומעבר לכך מצליח לעמוד במבחני הביצועים בצורה נאותה ומשלב כאן גיר ידני שקל מאוד לחיות איתו, בשיוט על הכבישים המהירים או בעיר ובזינוקים קלים בין הרמזורים.

לחובתו, אפשר למצוא רק את חוסר הבשלות המקומית של השוק הישראלי - ענף שנשלט, למעט קבוצת המיני, עם תמסורות אוטומטיות שהפכו לבחירה הראשונה והיחידה כאן מאז תחילת שנות ה-90 לערך. בתוך כל זה, הקשקאי הידני הוא תמהיל נכון של תכונות מבוקשות לרכב משפחתי, והוא הופך לאחת ההמלצות החמות (וכן הקלות) ביותר שהגיעו לכאן בחודשים האחרונים.

עוד הרבה מבחני דרכים בוואלה! רכב
עוד על ניסאן בוואלה! רכב
לייק אחד ואתם בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully