וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השקה מקומית: פולקסווגן גולף 7

שי ארז

7.2.2013 / 8:19

אחרי ההכרות הראשונית שערכנו בחו"ל עם הדור החדש של הגולף, הגיע הזמן לעמת אותו גם עם תנאי הכביש ויוקר המחייה של ישראל ולראות מה נשאר ומה נשר בדרך

הפולקסווגן גולף 7 נחשפה לעולם בתערוכת פריז שנערכה לפני מספר חודשים ומיד אחריה, הוזמנו עיתונאי העולם כדי להרגיש אותה מקרוב על כבישי סרדיניה. חזרנו מלאי רושם מהמפגש הקצר שבה הותירה הגולף את חותמה בעיקר בכל הקשור לאיכות תא הנוסעים, שלל האבזור המתקדם ומנוע ה-TSI 1.4 על 140 כוחות הסוס הנמרצים שלו. גם השילוב עם תיבת ה-DSG7 והפלטפורמה החדשה (MQB) של הקונצרן עשו לנו את זה, עת גרסו ברגישות ובנחישות תחת גלגליהם את כבישיה המדהימים והמתולתלים של סרדיניה. עכשיו, הגולף המדוברת נמצאת בישראל ורגע לפני שמתחיל השיווק שלה, יצאנו לבדוק מה מכל הטוב שפגשנו באירופה, צלח את ההפלגה ואת המחירים, שמכתיבה המציאות הישראלית.

השקת פולקסווגן גולף דור שבע בישראל. רונן טופלברג
השקת פולקסווגן גולף דור שבע בישראל/רונן טופלברג

עולה חדשה דור שביעי בישראל

הגולף החדשה היא הדור השביעי של אחד הדגמים הנמכרים ביותר בהיסטוריה. כשהיא מתקרבת במהירות לעבר הלקוח ה-30 מיליון, אפשר להיזכר בלקוחות הראשונים שלה, עת הוצגה בשנת 1974, כמחליפתה של החיפושית המיתולוגית. לא בטוח שאפילו בפולקסווגן ציפו מהמחליפה להיות כל כך פופולארית אבל 40 שנים אחרי, גם הגולף הפכה לאיקון שחצה מזמן את ההגדרה הפשוטה של מכונית משפחתית. בשנת 2009 הוצג הדור השישי שהיה למעשה יותר "דור חמש מחודש" מאשר בעל זהות אוטונומית. ועכשיו, עם תחילתה של 2013, החל בישראל, סמוך מאוד לשאר העולם, השיווק של הדור השביעי. מכונית לגמרי חדשה. אז מה השתנה, מה לא ובעיקר, כמה זה עולה לנו

העם אמר את דברו

הרכב מנצח לא מחליפים, כך גם סוסים באמצע העלייה, למה לתקן מה שלא מקולקל וכהנה וכהנה עוד ועוד קלישאות רתמו מתכנני הדור החדש לעזרתם כדי להסביר למה בעצם הגולף החדשה כמעט ולא שינתה את צורתה החיצונית. הגם שמדובר במכונית חדשה, חשובה ומעניינת, עין אקראית לא תעניק לגולף 7 יותר ממבט חולף. זה לא שהיא לא יפה, שונה או מיוחדת על רקע הנוף הקופסתי השולט בדרכים, זה פשוט בגלל שמעצביה קיבלו הנחייה ברורה לשמור על הזהות של הגולף ולהיצמד למראה הכל כך מוכר של הדגם. 30 מיליון הלקוחות שהצביעו לאורך השנים בעד הגולף הם סיבה מספיק טובה עבור ראשי המותג להבין שזה מה שהקהל שלהם אוהב, אז למה לצאת להרפתקאות עיצוביות שרק יכולות לקלקל?! למרות זאת, כל דור מקבל את הייחוד הקטן שלו במראה - פעם מעוגל יותר, פעם רחב פחות אבל קווי המתאר לעולם כנראה יישארו חלק בלתי נפרד מהגולף.

לדגם הנוכחי הוענקו יחידות תאורה חדשות ומחודדות מלפנים ומאחור, קורה C בתצורת חץ, קו מותנים מונמך ובולט וחזית דינאמית מחודדת. השינוי המהותי במראה הושג בזכות הפלטפורמה המודולרית החדשה וכך התארכה הגולף ב-56 מ"מ (4,255 מ"מ) התרחבה ב-13 (1,799 מ"מ) והונמכה ב-28 מ"מ (1,452 מ"מ). כל אלה מעניקים לה פרופורציות ספורטיביות ומראה דינמי נאה לעין ואת הלוק הייחודי של הדור החדש.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

כמיטב המסורת

הגולף החדשה תגיע לארץ בשתי גרסאות מנוע (1.2 ו-1.4 ליטר) וברמת גימור אחת (טרנדיליין) של חבילה שהורכבה עבור הלקוח הישראלי. אחד המאפיינים הבולטים והאהובים על חובבי המותג הוא תא הנוסעים "הגולפי"; איכות חומרים ורמת גימור גבוהה הם מסימני ההיכר הבולטים והחשובים של המותג ובדור החדש, נשמרת המסורת ואף עולה כיתה. תא הנוסעים נעים, מזמין, מבודד היטב ומשדר רמת חומרים ואיכות גבוהה מהמוכר בקבוצת המשפחתיות-קומפקטיות עממיות. לוח המחוונים גדול וברור, הנדסת האנוש מצוינת ותא המטען הגדיל את נפחו לכדי 380 ליטרים, לפני קיפול המושבים האחוריים (1,270 ליטר סה"כ). בשלב הראשון תא הנוסעים יגיע בצבע אחד כהה, כשבעתיד כנראה ניתן יהיה לקבל אותו כתוספת גם בשני גוונים, חישוקי סגסוגת, מערכת ניווט ושאר תוספות.

הודות לתוספת האורך, צמח בסיס הגלגלים ב- 6 סנטימטרים המורגשים היטב בכל מה שקשור למקום ומרחב בתא הנוסעים, גם מאחור. המושבים הקדמיים עשויים היטב ותומכים מצוין את הירכיים וצדי הגוף. בין אביזרי הנוחות שמציעה הגולף החדשה כסטנדרט קיים מסך מגע (5 אינטש ב-1.2, 5.8'' בגרסה הבכירה), ממנו ניתן לשלוט על כל מערכות הרכב, כאשר בגרסת 1.4 ישנם גם פקדי שליטה על חישוק ההגה בעל שלושת הצלעות.

מזגן מפוצל נהנה מסיוע של חיישן השומר על רמת לחות רצויה בתא הנוסעים שגם מונע הצטברות של אדים על שמשת הרכב, בהחלט פיצ'ר יעיל ומוצלח. מערכת שמע בעלת שמונה רמקולים עם כניסות לנגני MP3, ושקע AUX אחראית לסאונד מצוין כאשר בגרסה החזקה ישנה גם טכנולוגיית בלוטות'.

הולכים על בטוח

מלבד האבזור להנעמת החיים בתא הנוסעים, מציגה הגולף7 גם שיפור רב בכל הקשור לאביזרי הבטיחות וההגנה הפאסיבית והאקטיבית על יושבי הרכב. בנוסף למערכות הרגילות והמוכרות כמו ABS, ESP, BAS וכו', זוכים הנוסעים גם להגנתן של 7 כריות אוויר ומערכות חכמות כמו XDS (נעילת דיפרנציאל אלקטרונית) ו-MCB (Multi-Collision Brake - בלימת הרכב לאחר תאונה למניעת התנגשות נוספת). בלם חניה אלקטרו-מכאני המשמש גם כבלם חרום ומערכת "Auto-hold" יעילה שמחליפה את מערכת הסיוע בעליה (הייל-אסיסט), חגורות בטיחות פירו-טכניות ועיגוני Isofix אף הם חלק מהאבזור הסטנדרטי.

על הכביש – מנוע וביצועים

לארץ מגיעה הגולף 7 כשהיא חמושה בשני מנועי טורבו-בנזין מסדרת ה-TSI: 1.2 ליטר (105 כוחות סוס) ו-1.4 ליטר (122 כוחות סוס), שניהם משודכים אל תיבת הילוכים כפולת מצמדים מסוג DSG בעלת שבעה יחסי העברה. למרות שמדובר בשני מנועים בעלי נפח והספק זהים לקיימים, מדובר לדברי החברה במנועים חדשים לגמרי. כשהחלה פולקסווגן לעבור לשימוש במנועים בעלי נפח קטן והספק גבוה, היו לא מעט אנשים שטענו לחילול השם של מנוע 1.6 ליטר אולם בפועל, יותר ויותר יצרנים הולכים ומאמצים את התפיסה הזאת (אקובוסט, טווין-אייר וכו') כולל הקהל שהפנים שהוא יכול לקבל ביצועים משופרים ממנועים בעלי נפח קטן.

גם דעותיהם הקדומות של הספקנים ביותר השבויים עדין במנטרה העתיקה של מספר הסמ"קים, מתבדה עם הלחיצה הראשונה על דוושת התאוצה. עם שפע של מומנט זמין החל מסל"ד נמוך ותיבת הילוכים מחולקת היטב ומהירה – גרסת ה-1.4 TSI של הגולף לא לוקחת שבויים. 122 כוחות הסוס מספקים למכונית כוח זמין ומתפרץ שמאפשר לה לשעוט או לזנק במהירות מכל מצב (9.3 ש' מאפס למאה) לעקיפות זריזות או שיוט מהיר עד למהירות סופית הנושקת ל-200 קמ"ש. מנוע ה-1.2 מרגיש מעט חלש יותר לעומת אחיו הגדול ונדרש לקצת יותר מאמץ ונחישות אבל גם הוא מציג ביצועים טובים. אל המנוע משודכת כאמור תיבת הילוכים כפולת מצמדים מסוג DSG7 שעובדת בצורה חלקה ויעילה מאוד ואחראית לניצול מצוין של כוח המנוע תוך השגת חיסכון בדלק ופליטה נמוכה של מזהמים המציבים אותה בדרגת ציון 3 – הטוב בקבוצה (יחד עם האוריס).

בעזרת דיאטה של 100 ק"ג, מערכת סע/עצור, או שימוש באנרגיית בלימת המנוע, הצליחו מתכנני הרכב להשיג חיסכון של 23% בתצרוכת הדלק לעומת הדגם היוצא. היצרן מציג נתונים של כ-20 ק"מ לליטר שאולי מושגים בתנאי מעבדה, אבל גם בנהיגה תובענית מאוד בתנאי מבחן הצליחה הגולף להגיע לצריכת דלק של כמעט 15 ק"מ לליטר. חיסכון בדלק תמיד משמח, אבל את עיקר ההנאה מספקת הגולף החדשה הודות להתנהגות כביש נהדרת ורמת אחיזה מעולה. פעולת הבלמים ליניארית וטובה ומתלה רב חיבורי מאחור בדגם ה- 1.4 ליטר, תורם להתנהגות הפנטסטית של הרכב כשגם בגרסת ה-1.2 בו מותקנת קורת פיתול רוחבית, מציגה הגולף התנהגות כביש ואחיזה מצוינת כשההגה המדויק תורם את שלו לדינמיות של הרכב וההנאה הרבה מהנהיגה בו.

למה וכמה

הגולף היא המכונית החשובה ביותר של קונצרן פולקסווגן וגם בישראל רואה בו חברת צ'מפיון מוטורס היבואנית הרבה יותר מעוד דגם בארסנל הדגמים והמותגים של החברה. כמו שאמרו אבי צור מנכ"ל צ'מפיון וקובי בלום מנהל המותג, הגולף היא סמל ותדמית עבור החברה, הגם שישנם מותגים אצלם המוכרים יותר אקזמפלרים בשנה כמו סקודה וסיאט. כמכונית כל כך חשובה, אין ספק שהדגם החדש יכול לעשות שרות טוב לא רק לתדמית אלא גם לטבלת המכירות של הקונצרן. בארץ מתכננת צ'מפיון מוטורס למכור כ-2,500 מכוניות כאשר דגם ה-1.2 יעלה 129,900 אלף שקלים ודגם ה-1.4 יימכר ב-145,900. בעוד שהדגם הקטן הצליח לשמור על מחירו של הדגם היוצא, בגרסה הבכירה נרשמת עליה של כמה אלפי שקלים (139,900 לדגם היוצא) אותו מסבירים ראשי החברה בתוספות האבזור.

הגולף7 היא מכונית כל-חדשה, שלמעט העיצוב השמרני של המותג, מציגה התקדמות ושיפור גדולים מהדור היוצא בכל תחום. עם צריכת דלק טובה, אבזור נוחות ומערכות בטיחות מתקדמות ובעיקר נוחות נסיעה והנאה מנהיגה, הגולף 7 היא ללא ספק הגולף הטובה ביותר שיצרה פולקסווגן עד היום. בשוק המשפחתיות קומפקטיות בעלות 5 דלתות, מחכות לה לא מעט יריבות כמו האוריס, 308, i30, אסטרה, C4 והפוקוס. על פניו מציבה הגולף החדשה לא מעט סטנדרטים חדשים בקטגוריה והשאלה עכשיו היא האם יצליחו אנשי המכירות לתרגם למספרים את מה שהשיגו המהנדסים של החברה.

עוד הרבה על פולקסווגן בוואלה! רכב
לייק אחד ואתם בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully