וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רכב חדש גם מחברת ליסינג

11.2.2013 / 15:49

מ-1 ביוני: חברות הליסינג יוכלו למכור לראשונה רכב חדש כ"יד" ראשונה, מבלי שהצטרכו לרשום את הרכב על שמן בעת הרכישה מהיבואן

קונים ומוכרים כחדש ולא מאבדים יד. תקנה חדשה עליה חתם ישראל כץ, שר התחבורה, תאפשר לחברות הליסינג לרכוש כלי רכב חדשים מיבואני הרכב ולמוכרם ללקוחות מבלי שיצטרכו לרשום את הרכב על שם חברת הליסינג. כך למעשה, יוכלו החברות לגלגל אל השוק עוד מאות כלי רכב חדשים "אפס ק"מ" אשר נרכשו לטובת שימוש בציי הרכב, אך לא נמסרו בפועל.

תקנה זו, כך עולה מהודעת משרד התחבורה, באה כחלק מהמשך פעילות המשרד להוצאתן לפועל של המלצות ועדת זליכה להגברת התחרותיות בשוק הרכב. זאת לאחר שזליכה עצמו השמיע לאחרונה בכנס איגוד שמאי הרכב, ביקורת נוקבת אודות משרד התחבורה והעומד בראשו על חוסר רצינות בעבודתם.

התקנה החדשה שתיכנס לתוקף ב-1 ביוני 2013 תאפשר לחברות הליסינג למנוע ירידת ערך הרכב הנובעת מהיותו רשום על שמה, גם כאשר זה לא נסע קילומטר אחד בחייו. שאת כמובן בניגוד לנעשה כיום כאשר רכב חדש הנמכר מחברת הליסינג ללקוחות פרטיים, נרשם כ"יד" שנייה, למרות שהינו רכב חדש לחלוטין. זאת, בעקבות חוק המחייב את יבואני הרכב לרשום את כלי הרכב על שם חברות הליסינג.

חברות הליסינג ירשמו את כלי הרכב על שמן, אך מבלי שיונפק לאלה רישיון רכב בפועל והרכב יוגדר כרכב שרישיונותיו מופקדים. רק לאחר מכירת הרכב ללקוח, תירשם בעלותו הראשונה על הרכב. זאת כמובן ובלבד שלא עברו 12 חודשים ממועד ייצור הרכב, אז ירשם הרכב על שם חברת הליסינג בכל מקרה. חברות הליסינג תחויבנה גם לספק ללקוח את כל המידע שנמסר לו מהיבואן על המכונית ולתדרך אותו אודות תפעולה.

עוד על משרד התחבורה בוואלה! רכב

קונים רכב חדש? קבלו מבחן דרכים

"לייק" אחד ואתם חברים בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully