וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קורוס: משפחתית סינית-ישראלית

קורוס, יצרנית הרכב החדשה שפותחה על ידי צ'רי הסינית והחברה לישראל משיקה משפחתית סדאן רשמית בתערוכת ז'נבה, לצד עוד קונספט לרכב פנאי היברידי. תגיע לישראל? אולי

בשבועות שחלפו הפיצה פעמיים קורוס מידע אודות מכוניות חדשות שתוצגנה בתערוכת ז'נבה, ובפעם השלישית היא משחררת הרבה יותר פרטים על מספר כלי-רכב שיופיעו בבכורה במסגרת התערוכה השוויצרית בעוד כמה שבועות. הדגם הראשון והחשוב הינו משפחתי סדאן קלאסי, השני הוא גרסת טורר (סטיישן) ועבור ההתכנות תעלה קורוס לבמה רכב פנאי היברידי.

כפי שצוין, המכונית המרכזית של קורוס תהיה ה-3. משפחתית סדאן שתוכל לעמוד בכל תקני הענף המודרניים באירופה, כולל רמת הבטיחות הנבחנת בארגון 'יורו-נקאפ', ותציע מידות מכובדות ושימושיות על פלטפורמה חדשה. אורכה של המכונית עומד על 4.61 מ', ורוחבה 1.83 מ. בסיס גלגלים של 2.7 מ' יעמיד לרשותה מרווח טוב ליושבים מאחור ונפח תא מטען גדול ונגיש.

עיצובה החיצוני, שאמור החל מ-2014 לפתות לקוחות מקרב חובבי פורד פוקוס ופולקסווגן גולף, אינו מהמשכנעים ביותר שניתן למצוא כיום בשוק הרכב העולמי, וזאת על אף שחתום עליו מעצב מיני לשעבר גרט הילברנד. מתכנני המכונית ניסו להשוות לה מראה ייחודי, אולם נראה שהתוצאה היא די גנרית ותבלע בקלות בזרם המשפחתיות העממיות.

לקורוס 3 תהיינה שתי יחידות כוח קומפקטיות בחזית: 1.6 ל' ו-1.2 ל' בנזין. הראשונה תחלץ הספק של 130 כ"ס (15.5 קג"מ) או 156 כ"ס (טורבו) בשידוך לתיבות ששה הילוכים כפולות מצמד או תיבות ידניות, בעוד היחידה הקטנה שעדיין נמצאת בפיתוח תעמוד על הספק משוער של כ-100 כ"ס.

איכות תא הנוסעים, נקודת תורפה במכוניות סיניות, תעמוד במבחן המציאות לכשיתאפשר, אולם לעת זו מספרים בחברה על חלל פנים רחב, עם שימוש במערכות מידע אינפורמטיביות כולל צג מרכזי שמונה אינטשים, בקרת שיוט, מחשב דרך, ריפודי עור ועוד.

הקורוס 3 פותחה בסיוען של מספר חברות גרמניות ביניהן מגנה-שטייר, גטרג, וכן נתמכת על ידי מייקרוספט. המכונית תורכב במפעל הסיני בצ'נגשאו, כאשר המכסה תעמוד על כ-150 אלף מכוניות בשנתיים. בתכנית השיווק שלה, נערכת קורוס למכור כמחצית מן המכוניות בסין והיתר מסביב לעולם אך אין וודאות בשלב זה שתגיע לישראל, על אף מעורבותה הישירה של חברת האחזקות הישראלית.

פנאי היברידי בקנה, גם סטיישן

יחד עם הקורוס 3, ועוד גרסת סטיישן שלה, המכונית השנייה של החברה הסינית תהיה בדמות פנאי היברידי במרכב קומפקטי. הקרוסאובר האקולוגי הוא המשך ישיר לעיצובה של ה-3, אך נעול צמיגים גדולים יותר, מרווח גחון ועוד טכנולוגיות לחסכון בדלק מלבד 'עצור וסע' (דימום הרכב בעמידה ממושכת).

לקורוס הייבריד מנוע בנזין כלאיים בנפח 1.2 ל' בחיבור אל שני מנועים חשמליים שפותחו על ידי סאבב השוודית וחברת אקסל האמריקנית. היחידה הקטנה בחזית, שלושה צילינדרים טורבו בטכנולוגיות ISG, ראשי תיבות ל-Integrated Starter Generator, תפיק במשולב כ-220 כ"ס ו-41 קג"מ.

האינגטרציה בין המנועים מחלקת את האחריות בצורה החסכונית ביותר שניתן, כך שלהנעת הגלגלים הקדמיים יופקד מנוע הבנזין, את האחוריים יניע המנוע החשמלי ואילו מנוע נוסף יפעל כגנרטור להטענת הסוללות. לא ידוע כמה חסכוני רכב הפנאי, אולם רמת ה-CO2 תהיה כ-120 גק"מ (טויוטה פריוס לשם השוואה פולטת כ-98 גק"מ).

מהדורת הסטיישן היא למעשה האופציה השימושית והנוחה ביותר למי שמעדיף מרכב גמיש על פני סדאן מוגבלת. הקורוס 3 סטיישן תציע נפח שינוע בין 500 ל' ועד 1,400 ל' בקיפול השורה השנייה ותשודך אל כל המנועים שישרתו את הדגמים בשנים הקרובות.

בניגוד לרוב החברות הסיניות שחווינו בשנים האחרונות, קורוס הצהירה עוד בתחילת דרכה, למרות חסרונו של מנוע דיזל, על כך שתאבק על מקום גבוה ודירוג בעל ערך בקרב השוק האירופאי. מה תהיינה תגובות הקהל? רשמים ראשונים נאסוף לאחר פתיחת התערוכה ב-5 במרס.

לייק אחד ואתם בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

  • עוד באותו נושא:
  • קורוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully