וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השקה: נבחרת שברולט ל-2013

רז כהן

18.2.2013 / 10:57

שברולט עורכת השקה מחודשת לשלושה דגמים מוכרים - ספארק, סוניק וקרוז. האם לאחר שעברו עדכון יש בהם בשורה חדשה?

גם אם היה נדמה למישהו שהמשק הישראלי מצליח לרדת מתחת לקו הרדאר ולהימלט מהשפעותיו של המשבר הכלכלי העולמי, הרי שאת חותמו של המשבר הזה ניתן למצוא כמעט בכל תחומי החיים שלנו. הרגלי הצריכה של הקהל הישראלי משתנים ללא הרף והלקוח הישראלי בוגר מחאת הקוטג' הוא צרכן הרבה יותר נבון והרבה יותר פתוח לשינויים. שוק הרכב הישראלי חווה גם הוא את טעמו של המשבר; כאשר שוק הליסינג נאנק תחת מחנק האשראי ומצטמצם ללא הרף, מתרכזת התחרות בזירת הלקוח הפרטי. המאבק על כל לקוח נעשה מורכב יותר נוכח הירידה המשמעותית במכירת כלי רכב חדשים, ולאור טעמו המשתנה של הלקוח הישראלי בהתאם למציאות החדשה שנוצרה.

גם מומחי הרכב המקומיים לא היו מסוגלים להאמין לפני כמה שנים שכמעט 10 אחוזים מהמכוניות החדשות שיימסרו ללקוחות בשנת 2012 תהיינה מצוידות בתיבת הילוכים ידנית, שמכוניות המיני שלא ראינו עד לפני כמה שנים בישראל יהוו כ-7.5 אחוזים ממכירות הרכב החדש, ושלסגמנט המשפחתיות הקטנות (i25, ריו וספארק) המדשדש שהפך פופולרי בן לילה, יצטרפו לפחות 4 מתחרות חדשות. מישהו יכול היה לצפות ש-17 אחוזים מהמשפחתיות החדשות שיעלו על הכביש יהיו בתצורת סטיישן - כן, זו שלאורך שנים כלל לא נמכרה בישראל בגלל היעדר ביקוש.

הצטרפנו אל אירוע השקה מקומי שערכה שברולט לשלושה דגמים מחודשים המיועדים להתחרות בפלחי השוק הפופולאריים בישראל. רצינו לבדוק מקרוב האם יש למה לחכות.

השקת מכוניות שברולט 2013 בישראל. רונן טופלברג
השקת מכוניות שברולט 2013 בישראל/רונן טופלברג

ספארק

עד לפני מספר שנים נדמה היה כי החיבור בין מכונית קטנה לסמל של שברולט, הוא לא דבר טבעי. הספארק הקטנה שהגיעה לישראל לפני כשנתיים, התחבבה תוך זמן קצר על הלקוחות הישראלים שחיפשו מכונית קטנה חדשה במחיר נמוך.

באירוע ההשקה הוצגה הספארק המחודשת שעברה מתיחת פנים קלה; לצד המראה החיצוני המעודכן (פגושים, מראות צד, גלגלים וספוילר אחורי שעוצבו מחדש), מציעה הספארק תא נוסעים משודרג (לוח מחוונים, גלגל הגה וידית הילוכים שזכו למראה מחודש, מערכת שמע חדשה, ריפודים ודיפונים איכותיים יותר) ואת אותה יחידת כוח הכוללת מנוע 1.2 ליטר ותיבת חמישה הילוכים ידנית.

למרות נתון הספק גבוה על הנייר (82 כ"ס), הספארק אינה מרגישה זריזה במיוחד. 12.7 שניות ארוכות מאפס למאה הן תוצאה של רצועת כוח צרה יחסית שנובעת משיא מומנט של 11.3 קג"מ המתקבל ב-4,800 סל"ד גבוהים למדי, ומיחסי העברה ארוכים יחסית שנועדו לחסוך בדלק. נתון הצריכה המשולב של הספארק עומד על 5.1 ליטר בלבד לכל 100 ק"מ נסיעה (19.6 ק"מ לליטר).

בנהיגה ניכר כי התחושה שמעניקה הספארק המחודשת היא ללא ספק של מכונית גדולה יותר ממידותיה הצנומות. 364 ס"מ מקצה לקצה ובסיס גלגלים באורך של 238 ס"מ, יזכירו כי מדובר במכונית מיני. תא המטען בנפח של 170 ליטריוכיח זאת סופית. הדיפון, האבזור הנדיב (יש למשל חימום למושבים הקדמיים), המראה הכללי ותחושת היציבות הלא אופיינית למכונית מיני, גורמת לכך שכך שגם נסיעות בין-עירוניות ארוכות עוברות בנוחות ובנינוחות יחסית. אבל הבשורה האמיתית של הספארק המחודשת היא לא רק השיפור הכולל שהושג במכונית עצמה, אלא תג המחיר שירד מ-67,900 ל-62,900 שקלים והפך את הספארק לאטרקטיבית מתמיד.

סוניק

צמיחת סגמנט המשפחתיות הקטנות היא מגמה מעניינת נוספת שמהווה תולדה של המשבר הכלכלי העולמי. מול הסוניק והמתחרות הבודדות שהיו שם קודם, ניצבות מעתה מתחרות חדשות שמנסות לתת מענה ללקוחות שמחפשים משפחתית חדשה במחיר מוזל, תוך שהם מתפשרים על חלק מהמרחב הפנימי. שם המשחק בסגמנט המתהווה הוא תצורת סדאן קלאסית, מנוע 1.6 ליטר, מראה של משפחתית אמיתית ותג מחיר נמוך משמעותית מזה של משפחתית בגודל מלא.

הנשק של שברולט במלחמה על כל לקוח בסגמנט הזה הוא הסוניק המוכרת שקיבלה תיבת 6 הילוכים חדשה, חבילת אבזור מורחבת (מערכת בקרת שיוט, פנסי ערפל קדמיים, חיישני חנייה אחוריים וחישוקי סגסוגת כסטנדרט) ותג מחיר תחרותי יותר. גולת הכותרת של רשימת האבזור שמציעה הסוניק היא חבילת ה"פלטינום" הכוללת גג שמש מקורי ומערכת מולטימדיה מובנית המכונה MY LINK ומציעה מסך מגע צבעוני בגודל 7 אינץ', דיבורית בלוטות' מובנית ותמיכה בפורמטים דיגיטליים רבים.

עם מנוע 1.6 ליטר (116 כ"ס) ותיבת שישה הילוכים אוטומטית, הסוניק מציעה ביצועים דומים למקובל בסגמנט: 11.7 שניות מאפס למאה ומהירות מרבית נושקל לקו ה-180 קמ"ש. תוספת של שני הילוכים לתיבה וכיול לחיסכון בדלק, הופך את השיוט בכבישים מהירים לנינוח ושקט מבעבר - תוך חיסכון משמעותי של 10 אחוזים בצריכת הדלק ובפליטת המזהמים - כך לפחות טוענים בשברולט. גם בסוניק מציגה מחלקת השיווק של שברולט הפחתה במחיר כמענה לתחרות הגוברת בסגמנט: 99,900 שקלים לגרסת ההאצ'בק ו-103,900 לסדאן. לקוחות שמעוניינים בחבילת הפלטינום (חלון גג ומערכת ה-MY LINK) יידרשו להוסיף 5,000 שקלים.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

קרוז

את הקרוז אין צורך להציג: המשפחתית הפופולארית של שברולט שהוצעה עד כה בגרסת סדאן בלבד, תשווק בקרוב גם בגרסאות האצ'בק וסטיישן שיסייעו לה לנסות לכבוש נתח שוק גדול יותר. בשברולט מתגאים בהצלחה העולמית של הקרוז: עם למעלה מ-1.9 מיליון עותקים שיוצרו בפחות מארבע השנים שחלפו מאז הצגת הקרוז - בדגם הנמכר ביותר של שברולט. מקצה השיפורים שעברה המכונית כולל שינויים קלים בעיצוב החיצוני (פגושים, פנסים וחישוקים חדשים), שיפור מראה תא הנוסעים (בעיקר לוח מחוונים וקונסולה מרכזית שעוצבו מחדש) ושדרוג קל במנוע ובתיבת ההילוכים בכל הקשור לחיסכון בצריכת הדלק (מ-10.5 ל-9.9 ליטר ל-100 ק"מ בנסיעה עירונית) והפחתה בזיהום האוויר (ירידה מקבוצת זיהום 8 לקבוצה 6).

מתחת למכסה המנוע נמצאת כאמור אותה יחידת כוח מוכרת בנפח 1.6 ליטר (124 כ"ס) המשודכת לתיבת שישה מהירויות אוטומטית שעברה כיול מחדש ומקצה שיפורים שביטל את ההשהיה הקלה בהעברת ההילוכים שאפיינה את התיבה בעבר. באופן כללי, התחושה בקרוז היא של מכונית "שלמה" יותר ונעימה מבעבר, עם רשימת אבזור מכובדת (פנסי ערפל, חיישני חנייה אחוריים, חימום למושבים הקדמיים ומערכת שמע חדשה הכוללת בלוטות'. בגרסה המאובזרת תגיע הקרוז עם חלון גג, מערכת מולטימדיה משוכלל מסוג MYLINK וחישוקי סגסוגת), התחושה היא של נהיגה במכונית מקבוצת מחיר גבוהה יותר.

מחירי הקרוז תואמים את המקובל בסגמנט המשפחתיות: החל ב-121,900 לגרסת ה-LT שבתחתית ההיצע (הפחתה של 2,000 שקל לעומת הדגם היוצא), דרך 124,900 לגרסת ההאצ'בק, 125,900 לגרסת הפלטינום, וכלה ב-127,900 לגרסת הסטיישן שתשווק רק עם מנוע ה-1.8 ליטר החזק יותר (140 כ"ס).

חוזרים הביתה

את 2012 סיכמה שברולט בישראל עם ירידה משמעותית במכירות לעומת 2011. קו מוצרים שאינו אטרקטיבי מספיק, היחלשות הפעילות מול ציי הרכב והתכווצות שוק הרכב כולו הובילו להאטה בפעילות החברה. את 2013 מקווים אנשי UMI, היבואנית, לסכם במקום גבוה יותר בטבלת המכירות. עם רענון קו הדגמים המוכר, הוזלת מחירים ניכרת ותוספת אבזור, האטרקטיביות של דגמי שברולט גדולה מבעבר ופוטנציאל המכירות גבוה יותר – לפחות על הנייר. השאלה שנותרה פתוחה היא מה תהיה תשובת המתחרים ואיזה קלפים ישלפו המותגים האחרים מהשרוול במאבק על כל לקוח.

נסיעת התרשמות קצרה ולא ממצה על כל אחד מדגמי שברולט המחודשים, אינה מאפשרת לבחון לעומק את השינויים בדגמים. על מנת להבין טוב יותר את סיכויי ההצלחה של כל אחד מהדגמים, צריך לערוך לו מבחן השוואתי מקיף מול המכוניות המובילות בסגמנט ולעמוד מקרוב על כל ההבדלים.

עוד הרבה על שברולט בוואלה! רכב

  • עוד באותו נושא:
  • שברולט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully