וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שברולט משפחתית פראית ועצבנית

אמריקה מתאוששת מהמשבר הכלכלי ומאפשרת לג'נרל מוטורס להחזיר לשורותיה מכונית סדאן שרירים בדמותה של ה-SS האמתנית. 415 כ"ס על הכביש

כמעט שני עשורים פילל קונצרן GM להחיות את אחת המכוניות המזוהות ביותר עם עידן הכוח המזוקק והנה זה קורה. ג'נרל מוטורס משחררת את ה-SS סדאן - כיתוב שעיטר בעבר הרחוק מכוניות מופרעות כגון האימפלה המיתולוגית שגרסתה נעלמה ב-1996 ולא חזרה עד היום.

ה-SS החדשה, שנולדה כאחות חורגת לשברולט קורבט, מבוססת על תאומתה המקבילה - הולדן האוסטרלית וכן בחלקה על פונטיאק G8, אך מנגד לובשת מרכב חיצוני יותר מתון לטעם האמריקני המשפחתי. מאחרי השבכה הכסופה, שוכנת אותה יחידה עצבנית הנמצאת בקרבייה של הקורבט 2014, כשלזו נפח של 6.2 ל' V8 בעלת תפוקה מרוסנת קלות עם 415 כ"ס ו-57.3 קג"מ.

הכוח נשלח לסרן האחורי באמצעות תיבת ששה הילוכים אוטומטית רגילה, וזו מאיצה את ה-SS החזקה ל-100 קמ"ש ב-5 שניות בלבד. מהירותה המרבית תבוקר אלקטרונית עם 250 קמ"ש מרביים, אולם ניתן יהיה - בחלק מהגרסאות, להסיר את מגביל המהירות ולא להסתכל אחורה.

שברולט דאגה, כמובן, שעם כל כך הרבה כוח מתפרץ לגלגלים האחוריים תהיה גם שליטה ויכולת בלימה. לצורך כך, התאימה למכוניות בלמי ברמבו תחרותיים ענקיים עם דיסקים מאווררים בקוטר 20 אינטש בחזית ו-21 אינטש מאחור (4 בוכנות מלפנים לקליפר). גם ההיגוי זכה לטיפול מחטיבת המירוצים של שברולט ואת מרבית הניסויים ערכו נהגי הפיתוח של החטיבה במסלולים האמריקניים.

אולם, לא רק ביצועים משחיתים יש לה ל-SS החדשה, גם יכולת ללוות את המשפחה בטיולים ארוכי טווח. הקבינה של המכונית עוטה עור מלא בכל המושבים ומציעה מרווחים מצויינים למבוגרים ולילדים וכן תא מטען שימושי וגדול. תוסיפו לכך מערכות מולטימדיה, קיט בטיחותי עשיר עם בקרת סטייה מנתיב, ניטור שטחים מתים, חנייה אוטומטית ועוד הרבה תכונות ידידותיות, ותקבלו מכונית שעושה כמעט הכול, למעט חסכון בדלק - 5.3 ק"מ לליטר בנזין מכלה האמריקנית הזו.

בארה"ב, תהיינה לה שתי מתחרות עיקריות: דודג' צ'ארג'ר SRT ופורד טאורוס SHO. גם קרייזלר בתמונה עם ה-300 SRT אולם היא בחלק היוקרתי יותר על פני שתי האחרות ולכן אינה מיישרת איתן מבט. המחיר בכל אופן, יחל ב-40 אלף דולרים לדגם בסיס (160 אלף שקלים לפני מס). ג'נרל מוטורס טוענת כי אף תנסה לעמת אותה מידי פעם מול גרסאות בכירות של ב.מ.וו חטיבה M ומרצדס AMG, אך זו תהיה הבלחה לצורכי קידום בלבד, עם כל הכבוד למסורת האמריקנית המפוארת.

  • עוד באותו נושא:
  • שברולט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully