וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רנו קליאו ספורט: 200 כ"ס, גיר רובוטי

רנו משחררת פרטים מלאים אודות הקליאו ספורט RS החדשה שתוצע בפעם הראשונה במרכב חמש דלתות ועם תיבה רובוטית בלבד. תגיע לישראל בסתיו

אשתקד חשפה רנו באופן חלקי ומצומצם את הקליאו ספורט RS במסגרת תערוכת פריז. אולם כעת, מספר שבועות לפני שתוטס המשלחת הישראלית לחוות אותה בפעם הראשונה בספרד, מפרסמת היצרנית מצרפת את עיקר הפרטים הטכניים אודות הקליאו החמה.

כאמור, הקליאו ספורט החדשה, דור 4, תהיה שונה באופן מהותי מכל הדגמים הקודמים לה. מלבד המעבר למנוע מוגדש טורבו, רנו ביטלה את גרסאות ה-3 דלתות ועברה לחמש (ידיות מוסתרות בגוף המכונית), הפחיתה ממשקלה 40 קילוגרמים וכן הסירה, למרבה הצער, את התיבה הידנית לחלוטין והפכה אותה לרגישה יותר לצרכיים המשפחתיים. מעין תשובה צרפתית מכווצת לפולקסווגן גולף GTI.

בפעם הראשונה בעידן ה-2000, רנו ספורט תוותר על מנוע אטמוספרי בנפח 2.0 ל', ותשתיל לקליאו הקטנה מנוע 1.6 ל' טורבו בעל ערכים ביצועיים כמעט זהים לדגם הקודם. התפוקה המרבית שלו תעמוד על כ-200 כ"ס ב-6,000 סל"ד, 25 קג"מ מ-1,750 סל"ד, ואת התאוצה ל-100 קמ"ש דרך תיבת הילוכים EDC כפולת מצמד מתופעלת מגלגל ההגה, תעשה ה-RS החדשה ב-6.7 שניות ותגיע למהירות מרבית של 250 קמ"ש.

מאחר ורנו ספורט המירה את הקליאו לשימוש בתיבה רובוטית, תעמוד לרשות הנהג בקרת נהיגה סלקטיבית עם שלושה מצבי כיול מובחנים על בסיס מהדורות 'קאפ' ו-'ספורט': נורמלי, ספורט ותחרותי. תכונות אלה תאפשרנה לחדד את תחושת ההיגוי, המשוב מהכביש, להקשיח את המתלים ולקזז את מהירות העברת ההילוכים ב-150 מילישניות במצב הקיצוני ביותר של המערכת. גם מנגנון מדמה דפרנציאל מוגבל החלקה הינו חלק מהמרכיבים של ה-RS החדשה, המשתמש בכוח הבלימה, וזה יסייע לה להעביר את 200 כוחות הסוס לגלגלים הקדמיים.

באגף איכות החיים, נוכחת רוח מחודשת של אבזור ואווירה איכותית. זו תהיה הרבה יותר נוחה ונעימה כעת ליושבי הקליאו RS ובטח פחות אינטיסיבית ורועשת לפרקים. הדור השלישי שהיה נטול השראה וזול למראה נעלם והתפוגג, ובדור הרביעי מערכות שמע משולבות בלו-טות' מקורי, מסכי מגע, מחשב דרך מפורט, ואפילו ממשק R-לינק עם אופציה למידע על כוחות G ועוד אודות משאבי המכונית (בטלמטריה).

המחירים באירופה יחלו ב-20 אלף יורו (100 אלף שקלים לפני מס), כאשר מולה מתייצבות פיג'ו 208 GTI החדשה ופורד פיאסטה ST, שתיהן זולות ממנה. לארץ, תגיע הקליאו ספורט במהלך הרבעון הרביעי לקראת אוקטובר, כך מסרה היבואנית לישראל 'קרסו מוטורס'. ממש בקרוב, נדווח לכם גם איך היא נוסעת.

עוד הרבה על רנו בוואלה! רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully