וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השקה: סיטרואן DS3 קבריו

המכונית היוקרתית הקטנה של סיטרואן, ה-DS3 הקטנה מקבלת גרסת קבריו למחצה, אבל הופכת למעשה לאחת המכוניות המיותרות בהיצע

סיטרואן אוהבים להמציא את הגלגל. או לפחות לנסות להמציא אותו. עוד משחר ההיסטוריה של היצרנית הצרפתית, הם הפיקו הנאה וגם חופן של מכוניות משונות, רק מעצם ההליכה נגד הזרם. כשכולם חיברו מתלי עלים לגלגלים, הם הלכו 7 דורות קדימה עם מתלים הידראוליים פניאומטיים. כשכולם האירו קדימה בחשיכה, הפנסים שלהם ידעו להאיר גם לתוך הפניות וזה רק קצה הקרחון.

אבל גם פקשושים לרוב היו לסיטרואן עם רעיונות שניתן להגות רק אחרי שיורדים לעומקה של חבית יין עתיקה, רק שבמקום להיגמר כהלצה בין חברים, איכשהו זה נגמר במשהו שיש לו גלגלים ומחכה שהצרפתים יקנו אותו.

בספטמבר 2009 סיטרואן הציגו את הסנונית הראשונה שלהם בעולם הפרימיום, ה-DS3 וכעת, 4 שנים אחר כך, הם משחררים את הגרסה הפתוחה של המכונית השובבה הזו. אבל המפגש שלנו עמה על כבישי ספרד לא תרם לחיבה יתרה כלפיה. מדוע? מיד תגלו.

השקה סיטרואן DS3 קבריו. קובי ליאני
השקה סיטרואן DS3 קבריו/קובי ליאני

יפה בלי חלק עליון

סיטרואן DS3 היא מכונית יפה. אולי אחת היפות ביותר בקבוצת היוקרתיות הקטנות והאחות הפתוחה רק נעשתה יפה אף יותר. החלפת הגג הקונבנציונלי באחר מבד עם שלוש טקסטורות לבחירה, מעשירה מאוד את הגוף החטוב שלה ממילא וגם נגיעות כמו חישוקים גדולים ושחורים בהחלט מוסיפים.

תא הנוסעים שלה ממשיך עם אותה תחושה יוקרתית כשל הדגם המוכר וזה אומר ארכיטקטורה כללית מיוחדת וחריגה, ברמת ההשקעה שהיא זכתה לה. הירידה לפרטים היא זו שתורמת לשדרוג המשמעותי בתחושה שם וזה כולל מושבים חובקים במיוחד, הגה שמנמן שתפור בעור ומצופה באלומיניום, סיבי פחמן בדשבורד ועוד. בנוסף לכל אלה, תא הנוסעים ניתן לתפירה אישית בהזמנה במגוון ווריאציות.

גם המרחב בה טוב ליושבים מלפנים ואפילו ליושבים מאחור. יש שפע של מקום לרגליים, לידיים ולראש, למרות שמעליו כבר אין גג קונבנציונלי. אולם את הביקורת היחידה שלנו סופג תא המטען - בניית הגג הצריכה שינוי מוחלט של הדלת האחורית ושל פתח ההטענה, כך שנוצר מעין חלון הטענה צר וקטן שמזכיר כניסה למערה. שימושי הוא לא, כי קשה לדחוק לתוכו מזוודה קטנה או אפילו תיק יד כדי ליהנות מהחלל הפנימי הגדול.

השקה סיטרואן DS3 קבריו. קובי ליאני
תא מטען? בדיחה גרועה./קובי ליאני

רעיון הגג עושה קאמבק

סיטרואן הלכו בצעד חכם עם הסרת הגג של ה-DS הקטנה. במקום לנסר אותה לגמרי ולמעשה להצריך תכנון מחודש לשלדה וכמובן הוספת משקל, הם השאירו את קורות הגג והדלתות במקומן ורק שינו את החלון האחורי והמבנה הקשיח של הגג. זה אפשר להם לשמור על החוזק המבני וגם להיקנס רק ב-40 קילוגרם תוספת למשקל הכללי עם הגג של וובסטו. הגג הרך מתקפל בלחיצת כפתור אחורנית במהירות נסיעה של עד 80 קמ"ש כשאת זה ניתן לעצור בכל מקום בהתאם לצורך.

הפתיחה העיקרית שלו הוא עד סוף הקורות האחוריות כדי ליהנות משמיים מלאים, אבל אז בעצם נחשף כל פרויקט הקבריו במערומיו. כאשר מהירות הנסיעה נשארת ברמה העירונית והאיטית, מדובר באביזר חביב למדי. אולם ככל שמהירות הנסיעה מתקרבת ל-80 קמ"ש או אף עוברת את זאת, רעש הרוח הופך מטורדני למעיק ואף לכזה שמאיים לשלוף את הדונג מהאוזניים בוואקום - בדומה לנסיעה מהירה ברכב כשחלון אחד פתוח מאחור.

לחיצה נוספת עם מתג פתיחת הגג מורידה את זה עוד יותר אחורנית, אך למעשה מעלימה לגמרי את החלון האחורי, כך שלא ניתן לראות דבר לכיוון זה בעזרת המראה המרכזית. רעש הרוח אגב לא פוחת במצב זה. בנוסף לכך, סגירת הגג מלווה ברעש רוח אדיר כשהדבר נעשה בנסיעה כשלקראת סוף מהלך הגג, הנהג נדרש להמשיך וללחוץ על המתג ללא הפסקה (15 שניות) כדי לסגור את זה לגמרי. לא הצלחנו להתנחם בעובדה שהגג החדש, העבה והטכנולוגי לא מצליח למנוע רעשי סביבה באופן יעיל כשהוא סגור לגמרי, כך שהקבינה נעשית למקום רועש כמעט תמיד בנסיעה - בניגוד גמור לגרסה הסגורה המקורית שאנו מכירים.

התוצאה הקלוקלת של הגג המתקפל לא רק גרמה לנו להבין שהמלך הפך לעירום במקרה הזה, אלא אף הזכירה לנו מכונית כמעט זהה עם היותה מיותרת באותו האופן כמעט. לפני עשור בדיוק, בשנת 2003 הציגה סיטרואן את ה-C3 פלוריאל שגם הסירה את הגג באופן דומה (ואף הציעה את פירוק קורות הצד) ולבסוף כשלה באופן קולוסאלי במכירות. מכאן שסיטרואן כנראה לא ממש לומדים מהעבר הלא רחוק שלהם, אלא שוב ושוב מנסים להמציא את הגלגל, גם אם לדעתם הוא צריך להיות מרובע. אם כבר חזרנו אל העבר, נזכיר שגם לדה-שבו היה גג שכזה, רק שזו לא ממש הצליחה להעפיל מעבר ל-80 קמ"ש...

השקה סיטרואן DS3 קבריו. קובי ליאני
השקה סיטרואן DS3 קבריו/קובי ליאני

אפשר לסמוך על ב.מ.וו

כמו אחותה ה'סגורה', גם ה-DS3 מקבלת את מנוע ה-THP, פרי האהבה בין ב.מ.וו לפיג'ו וסיטרואן. המנוע הזה שמגיע בנפח 1.6 ליטר נעזר במגדש טורבו כדי להפיק 156 כ"ס ב-6,000 סל"ד וכן 24.4 קג"מ בכל התחום שבין 1,400 ל-4,000 סל"ד. עם תיבה ידנית, מדובר ביחידה נמרצת ומהנה מאוד לשימוש. הצליל שלו בריא וככל שמעמיקים עם הלחיצה על הדוושה, גם נהנים מתפוקת הכוח שלו.

הגמישות הרבה שלו מאפשרת האצות זריזות למדי עם 7.4 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש, 6 שניות בהאצה בהילוך שלישי מ-80 ל-120 קמ"ש ומהירות מרבית של 212 קמ"ש. גם צריכת הדלק אמורה להיות ידידותית מאוד עם כמעט 17 קילומטרים לליטר בממוצע, כשלא מגזימים כמובן בנהיגה ספורטיבית.

המנוע הזה ניצב כמובן בקצה היצע המנועים ולצדו יוצעו גם גרסאות חלשות יותר, אבל לדברי סיטרואן, לפחות שליש מהצרכנים מעדיפים את המנוע הזה. אין בכך הפתעה, שכן הגמישות הזו הולמת מאוד גם את יכולותיה הדינאמיות של ה-DS הקטנה. עם הגה מהיר שגם מרגיש טוב בידיים, היא מצליחה לרקוד בין פניות עם אחיזה גבוהה וריסון מצוין מהמתלים. אלה גם לא נרתעים במפגש עם מהמורות, כך שהנוסעים לא נדרשים לשלם מחיר בנוחות הנסיעה יתר על המידה בשל הנטייה הספורטיבית.

השקה סיטרואן DS3 קבריו. אתר יצרן
השקה סיטרואן DS3 קבריו/אתר יצרן

אביזר אופנה יקר

סיטרואן DS3 היא מכונית ספורטיבית טובה. סיטרואן DS3 קבריו היא לא. נציגי היצרנית הצרפתית מספרים שמתוך 300 אלף יחידות DS שנמכרו עד כה, 200 אלף מהן הן מה-DS3 הקטנה שבהיצע, אך גם הם מודעים לבעיות של גרסת הקבריו, למרות שהם לא מוכנים להשיב על שאלות קשות אודותיה.

מגוון אפשרויות התפירה האישית בתוספת לגג הנפתח מכתיבים עליה משמעותית במחיר הקניה שיתבטא בישראל בתוספת של כ-30,000 שקלים על מחירה של ה-DS המקבילה. מחיר שהיינו מוכנים לקבל בהבנה אם היה מדובר במוצר עדיף או משודרג, אך לא כך הדבר. הגג הנפתח הופך את ה-DS הטובה ללא רלוונטית - לא בתמורה (הגג לא ממש שמיש ופוגע באיכות הנסיעה) ולא באפקט האופנתי.

הצרפתים צופים לנתח של 10 אחוז בלבד, כלומר ל-20 אלף יחידות בשנה מסביב לעולם, כך שאין באמת לצפות למכירה של מעבר ליחידות בודדות בישראל של DS3 קבריו.

עוד על סיטרואן בוואלה! רכב

קונים רכב חדש? קבלו מבחן דרכים

"לייק" אחד ואתם חברים בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

השקה סיטרואן DS3 קבריו. קובי ליאני
השקה סיטרואן DS3 קבריו/קובי ליאני
  • עוד באותו נושא:
  • סיטרואן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully