וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אודי Q3: גרסת הביצועים נחשפת

אודי תחשוף בתערוכת ז'נבה מהדורת ביצועים לוהטת לרכב הפנאי הקומפקטי Q3. ה-RS מצויד במנוע 3.0 ל' טורבו שיאיץ אותו ל-100 קמ"ש ב-5.5 שניות.

אודי תציג בתערוכת ז'נבה גרסת ספורט חמה המבוססת על רכב הפנאי Q3, שלראשונה תישא את הכותר הדינאמי RS. היא תבוסס על פי קונספט שהושק אשתקד בסין אחרי שטף עיבודים חצי בשלים, ותעלה לכבישים לקראת המחצית השנייה של השנה באירופה.

כדי לבדלה מגרסת הפנאי הרגילה, אודי שאלה את כל המרכיבים החיצוניים של חטיבת הספורט שהפכו סימן ההיכר לסדרות ה-RS בשנים האחרונות. זה מתחיל בשבכה רחבה יותר, פגוש טרפזי משהו, פתחי יניקה מוגדלים, סינר תחתון קדמי ודפיוזר אחורי. לבחירת הלקוח, ניתן יהיה לארוז את האודי הספורטיבית בשמונה גוונים שונים וחישוקי ספורט בקוטר 19 או 20 אינטש.

המנוע של ה-RS יהיה בנפח 2.5 ל' TFSI בעל תפוקה מרבית של 310 כ"ס וכ-40 קג"מ בחיבור אל הנעה כפולה. מנוע החמישה צילינדרים משותף לאודי TTRS, אך על מרכב קצת פחות אירודינאמי כמובן "מסתפק" בהאצה מעמידה ל-100 קמ"ש ב-5.5 שניות, ועד 250 קמ"ש בהגבלה אלקטרונית. את הכוח תעביר תיבת DSG כפולת מצמדים לה שבעה יחסי העברה, עם תפעול מנופים מאחרי גלגל ההגה. תכונות סטנדרטיות כמו בקרת 'עצור וסע', מבטיחות לשמור על צריכת דלק שפויה, באופן יחסי למכוניות ביצועים. אודי מדווחת על נתון בגזרת ה-9.5 ק"מ לליטר בנסיעה ממוצעת.

גרסאות ה-RS מקבלות טיפול חיוני לשפר את יכולת האחיזה והמשוב, ולכן גם ב-Q3 הונמך המרכב קלות והמצבר הותקן מתחת לרצפת תא המטען. בחזית, מערכת בלימה מתוגברת עם שמונה בוכנות לקליפר על דיסקים מאווררים. זו יש להניח תרגיע את הנהג שאפשר לסמוך על כושר ההאטה שלה במצבים קיצוניים.

בתא הנוסעים כל האופציות המסורתיות של סדרות הספורט כמושבים חובקים, ריפודי עור, ידית הילוכים וגלגל הגה בעיצוב מעט שונה (תחתית שטוחה) ובקרת בידור משולבת לניווט בין התפריטים.

עלותה של ה-RS החדשה באירופה היא כ-55 אלף יורו (כ-275 אלף שקלים לפני מס). טרם ידוע אם תגיע לישראל לאחר הופעת הבכורה בז'נבה.

עוד הרבה על אודי בוואלה! רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully