וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסטון מרטין ברטונה, בהזמנה אישית

אסטון מרטין וסדנת העיצוב של ברטונה האיטלקית שילבו כוחות ויציגו דגם חד פעמי, נדיר וחזק בתערוכת ז'נבה על בסיס מכונית הסאלון ראפיד עם 477 כ"ס

רצף הבכורות הרשמיות לקראת תערוכת ז'נבה הולך ומסתיים עם הסמיכות לפתיחתה בשבוע הבא, ומעט לפני שהאירוע ייצא לדרך מגיע תורן של המכוניות הייחודיות להציץ החוצה טרום הופעתן הראשונה בפני קהל. ולאסטון מרטין, יצרנית מכוניות הספורט הבריטית תהיה נציגות שובה עין בדמותה של חתיכה קצוצת זנב - אסטון מרטין ברטונה.

זוהי מסורת ארוכת שנים עבור ברטונה לשתף פעולה עם יצרניות רכב, ואסטון מרטין שמשיקה מידי פעם דגמים יוצאי דופן נעזרת בה מאז שנות ה-60 להגשים חלומות לכמה בודדים שיניחו ידם על פיסת היסטוריה מוטורית. הפעם, ביצע המותג בן 100 השנים הכלאה לא שגרתית בין מכונית הסאלון ראפיד למרכב שוטינג ברייק עם סידור הושבה של 2+2 והתוצאה, נתונה בעיקר לטעמו של המתבונן.

המכונית פותחה בהזמנה אישית בהוראת "איש אמיד", כך טוענת החברה שכן זה ליווה את הרכבתה מרגע ההחלטה הראשוני ועד לחיזוק הבורג האחרון. הפלטפורמה שייכת כאמור לראפיד S החדשה עימה היא חולקת את החזות החיצונית עד קורה B המרכזית ומשם, שרטטו לה זנב חדש משובץ בתי תאורה מאסטון מרטין ONE-77.

מתחת למכסה המנוע שוכנת יחידת ה-5.9 ל' V12 מהראפיד עם הספק של 477 כ"ס (בגרסת ה-S אצורים 550 כ"ס) בשידוך לתיבת ששה הילוכים אוטומטית המעבירה את העוצמה לגלגלים האחוריים. הביצועים הרשמיים אינם ידועים, אך נוכח ביצועיה של הראפיד אפשר להניח על האצה ל-100 קמ"ש בסביבות 5 שניות ומהירות מבוקרת אלקטרונית של 250 קמ"ש (303 קמ"ש ללא המגביל).

אותה ייחודיות אגב, באה לידי ביטוי גם בתא הנוסעים של הברטונה הנאה; היות וזוהי מכונית חד-פעמית, נתונה לגחמותיו של לקוח בודד יש לשער (ואף להבחין בתמונה) שמערך המפרט ושילוב הצבעים יהיה בלעדי לעותק שירכוש, כולל כמובן מערכות השמע והבידור.

אסטון מרטין סיפרו למגזין הרכב האיטלקי 'קווטרואוטה" כי זו הפעם הראשונה שמכונית יוצאת מחטיבה נפרדת של ברטונה שמייצרת מכוניות בהזמנה ישירה, וכך גם יהיה בעתיד בהתאם לביקוש. המחיר למרבה הצער, לא פורסם.

עוד הרבה על אסטון מרטין בוואלה! רכב
לייק אחד ואתם בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully