וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אודי A3 היברידית: 67 ק"מ לליטר

אודי A3 במהדורת אי-טרון תוצג עם מנוע היברידי בטכנולוגית טעינת סוללות בעל תפוקה של 205 כ"ס. האם הפעם הטכנולוגיה תגיע לכבישים הציבוריים?

את מספר המכוניות של חטיבת אי-טרון החשמלית בקונצרן פולקסווגן קשה לאמוד, אבל מהן לא חסר. מצד שני, רובן המכריע (A1 ו-R8 בין היתר) לא הגיע לשום שלב ייצור של ממש ורק גרסאות היברידיות מוסדרות עשו דרכן לסדרות אודי (A4 ו-A6) וכן לרכבי הפנאי של מותג היוקרה. בז'נבה להבדיל, מקווה אודי לקדם את הקומפקטית A3 עם טכנולוגיה ירוקה ולהשיק אותה כבר בשנה הבאה.

ה-A3 אי טרון, הנתמכת על הדור השלישי של הדגם הקומפקטי, ממזגת מנוע בנזין ומנוע חשמלי כדי להחזיר צריכת דלק ממוצעת (בשיקולל נהיגה קצרת טווח על מנוע חשמלי) של קרוב ל-67 ק"מ לליטר, ופליטת דו תחומצת הפחמן הרשמית הינה עד 35 גק"מ - שליש ממכונית היברידית סטנדרטית.

בליבה של המכונית פועם מנוע בנזין מפולקסווגן גולף החדשה. לזה נפח של 1.4 ל' טורבו TFSI עם הספק של 150 כ"ס הפועל יחד עם מנוע חשמלי (גם בחזית) המוסיף עוד 100 כ"ס ובחיבור אל תיבת הילוכים ידנית לה ששה יחסי העברה.

ביחד, מפיקה המערכת תפוקה משולבת של 204 כ"ס ו-35.6 קג"מ (זמינות מ-1,700 סל"ד) ומאיצה אותה ל-100 קמ"ש ב-7.6 שניות בעוצמה מלאה ולמהירות מרבית של 218 קמ"ש. המנוע החשמלי בגפו, מאפשר לאודי A3 אי טרון לנוע למרחק של עד 60 ק"מ לכל היותר ובמהירות שלא עולה על 140 קמ"ש. לא פורסם אילו סוללות מותקנות במכונית ומה משך טעינתן משקע ביתי.

בניגוד להיסטוריה, גורלה של המכונית נראה הרבה יותר טוב מקודמותיה. אודי אשרה לאחרונה שסדרה של עותקים נמצאים בימים אלה בניסוי במטה החברה באינגלושטאד וייתכן שייצור בקנה מידה מסחרי יושלם בסוף השנה הקרובה. גם פולקסווגן גולף היברידית בתמונה.

עוד הרבה על אודי בוואלה! רכב

"לייק" אחד ואתם חברים בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

  • עוד באותו נושא:
  • אודי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully