וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בארץ: פורד קוגה ופיאסטה החדשות

דלק מוטורס משיקה בישראל את רכב הפנאי קומפקטי פורד קוגה עם מנוע אקובוסט במחיר התחלתי של 178 אלף שקלים. פורד פיאסטה מחוזקת במנוע 1.6 ל' ב-98 אלף שקלים

באירוע שהתקיים היום (רביעי) השיקה יבואנית פורד לישראל 'דלק מוטורס' שני דגמים חדשים וחשובים: פורד קוגה, רכב הפנאי הקומפקטי וכן את הגרסה המחודשת לסופר מיני פורד פיאסטה בתום מקצה עדכונים ומתיחת פנים סמלית שהוצגה לפני כמה חודשים.

הקוגה של פורד (נמכר כאסקייפ בארה"ב) מגיע לישראל בדור החדש של הדגם, ויתחרה בקבוצת הקרוסואברים מול טויוטה ראב 4, יונדאי ix35, קיה ספורטאז' ועוד. הוא יוצע בשתי רמות גימור ומצויד במנוע בנזין טורבו, הנעה כפולה בלבד ותיבה אוטומטית סטנדרטית.

הקוגה יורכב בספרד (ולנסיה) ומבוסס על פלטפורמה של הפוקוס החולקת אותה עם עוד מספר רב של כלי-רכב. במבט ראשון, עושם רושם כי הקוגה מעוצב בקו האחרון של פורד, עם מידות ופרופורציות שימושיות ונאות; אורכו עומד על 4.52 מ', רוחבו 1.83 מ', גובהו 1.71 מ' ובסיס הגלגלים 2.69 מ'. נפח תא המטען עומד על 456 ל' ועד 1,653 ל' בקיפול השורה השנייה.

רכב הפנאי מצויד בישראל במנוע בנזין טורבו בנפח 1.6 ל' אקובוסט בעל תפוקה מרבית של 180 כ"ס ו-24.5 קג"מ מ-1,600 סל"ד, בשידוך לתיבת הילוכים אוטומטית רגילה ששה הילוכים (אינה כפולת מצמד), וחיבור להנעה כפולה. הביצועים הרשמיים מלמדים על האצה ל-100 קמ"ש ב-9.7 שניות, מהירות מרבית של 200 קמ"ש וצריכת דלק ממוצעת של כ-13 ק"מ לליטר (10 ק"מ לליטר בעיר).

הקוגה נמכר בישראל בשתי רמות גימור: 'טרנד' ו'טיטאניום'. ברמת המפרט הבסיסית בתא הנוסעים (העתק כמעט מלא של הפוקוס) מערכת שמע מקורית עם שליטה על תפריטים מגלגל ההגה, בלו-טות', בקרת שיוט, מחשב דרך, הנעה ללא מפתח ופתיחת דלת תא המטען עם כף הרגל (זיהוי חיישנים תחת הסינר האחורי).

גרסת טיטאניום, הבכירה בסדרת פורד בישראל כוללת בנוסף גם התקנת גג פנוראמי גדול, מערכת שמע משולבת של סוני, דיפונים מהודרים יותר בפנים הרכב, תאורת LED פנימית, כניסה ללא מפתח, מושבים ספורטיביים יותר, חישוקי 19 אינטש, מראות צד מתקפלות חשמלית ותוספות קוסמטיות קלות נוספות.

שתי רמות המפרט חמושות בקיט הגנה מלא כולל בקרות יציבות, בלימה ושבע כריות אוויר. המחירים יחלו ב-178 אלף שקלים לגרסת טרנד ועד 198 אלף שקלים לטיטאניום.

בדלק מוטורס ימקדו את הקוגה ישירות מול גרסאות ההנעה הכפולה של המתחרים בשל העידרו של דגם הנעה קדמית. הצפי הוא למסירה של כמה מאות כלי-רכב בשנה בקבוצת AWD שמסרה אשתקד בסך הכול כ-3,600 מכוניות.

השקת פורד פיאסטה וקוגה בישראל. ניר בן טובים
השקת פורד פיאסטה וקוגה בישראל/ניר בן טובים

פורד פיאסטה מחודשת, עם מנוע חזק יותר

החידוש המרכזי בפורד פיאסטה אינו רק בעיצובה המודרני שפותח קלות על פי קווי המתאר של הפוקוס (גם פנימית), אלא הסרת מנוע ה-1.4 ל' המיושן שפגם בה בשל שימוש בתיבת הילוכים מסרסת שהגבילה את ביצועי השלדה באופן משמעותי.

הפיאסטה החדשה קצת יותר ארוכה מקודמתה, אך בכך מסתכמים השינויים מתחת למעטפת. מתיחת הפנים הקוסמטית משווה לה מראה ספורטיבי (שלוח משהו), אך הותיר את החלק האחורי כפי שהיה. בתא הנוסעים לעומת זאת, פורד לקחה את גרסת הטרנד של הפוקוס וכיווצה את תכונותיה לפיאסטה והתאימה את הבקרות כך שתהיינה נגישות יותר.

אך כאמור, גולת הכותרת בפיאסטה היא יחידת הכוח בחזית והתיבה הרובוטית (פאוורשיפט). במקום מנוע ה-1.4 ל' (97 כ"ס) הפיאסטה החדשה חמושה במנוע 1.6 ל' המפיק 105 כ"ס ב-6,300 סל"ד ו-15.2 קג"מ החל ב-4,000 סל"ד. ההבדלים בערכים, על פניו לפחות אינם גבוהים, אך השימוש בתיבת ההילוכים הרובוטית משקף שיפור עצום בביצועים; זמן ההאצה ל-100 קמ"ש הופחת ב-3 שניות ל-10.5 ש', המהירות המרבית עלתה מ-166 קמ"ש ל-184 קמ"ש, וצריכת הדלק העירונית היא 14.4 ק"מ לליטר.

בקבינה של הפיאסטה חלה עליית מדרגה מהותית באיכות ההחומרים, הגימור ובהנדסת האנוש. בגרסת טרנד היחידה במנוע זה, היא כוללת מערכת שמע מקורית, כניסות USB ו-AUX, בקרת אקלים אלקטרונית, מחשב דרך ושבע כריות אוויר.

לצידה, תעמוד הפיאסטה 1.2 ל' (82 כ"ס) שהחלה להמכר בארץ אשתקד, במפרט אמביינט המחסיר בקרת אקלים דיגיאטלית (מיזוג רגיל), ומראה פחות מהודר בפנים ובחוץ. אליה משודכת תיבת חמישה הילוכים ידנית בלבד.

המחירים לפיאסטה המחודשת יחלו ב-75,500 שקלים למנוע ה-1.2 ל' ועד 98 אלף שקלים לגרסה החדשה (1.6 ל' ותיבת הילוכים רובוטית).

במסגרת מסיבת העתונאים, הודיעה דלק מוטורס כי בשנה הקרובה תשיק בישראל שורה ארוכה של דגמים חדשים ומחודשים; סי-מקס (מיניוואן קומפקטי) היברידי, לקראת תחילת השנה הבאה תגיע ארצה המונדאו החדשה, פורד אקוספורט עליו סיפרנו לכם לאחרונה, קונקט חדש, טרנזיט ועוד.

עוד הרבה על פורד בוואלה! רכב
לייק אחד ואתם בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

השקת פורד פיאסטה וקוגה בישראל. ניר בן טובים
השקת פורד פיאסטה וקוגה בישראל/ניר בן טובים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully