וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניסאן ליף החשמלית מתחדשת

ניסאן מציגה את החשמלית ליף לאחר מתיחת פנים של אמצע החיים בדרך לבכורה בז'נבה. טווח הנסיעה הוגדל ל-200 קילומטרים והטעינה קוצצה לארבע שעות

ניסאן חשפה מתיחת פנים קלה למשפחתית החשמלית ליף (Leaf) בטרם תושק רשמית בתערוכת ז'נבה. בין שלל העדכונים מראה מרוענן, כיול שלדה שאמור לתרום להתנהגות הכביש וכמובן העלאת טווח הנסיעה על המערכת החשמלית הנוכחית וקיזוז משך טעינת הסוללות באמצעות ערכה משופרת.

הבקרה החשמלית בליף מבוססת על מנוע חשמלי המפיק 110 כ"ס, 28.5 קג"מ ושדרה של סוללות ל'יתיום יון קומפקטיות המאפשרות לה לנוע למרחק של 180 קילומטרים. בדגם המחודש, שודרגה יכולת הנסיעה על הסוללות וזו תעמוד כעת על 200 קילומטרים.

הסוללות נשארו כפי שהיו, ועל כן עולה כי ניסאן השיגה את רוב השיפורים של הליף על ידי הפחתה במקדם הגרר על המרכב (שימוש בחיפויים נוספים), מחשב ניהול חלוקת אנרגיה מתוחכם יותר, והגברת יכולת מערכת אגירת האנרגיה מבלימה. בנוסף לכך, מצוידת הליף המחודשת במטען מהיר יותר לשקע הביתי המקצץ את משך הטעינה משמונה שעות לארבע שעות. כמו כן, פתח הטעינה הושתל כעת תחת מכסה המנוע במקום בתא המטען, כך שנפחו צמח ב-40 ליטרים ל-370 ל'.

אחת הבעיות הבולטות בליף, מעבר לכל החסרונות בתשתית פזורה ומאוזנת לטעינה, היא שמדובר במכונית שחדוות הנהיגה היא ממנה והלאה. כדי לפתור חלק מהביקורות, ניסאן תכננה את השלדה להגיב בצורה טובה יותר לפקודות הנהג ואפילו עם קריצה קטנה לנהג הספורטיבי; הבולמים הוקשחו, מערכת ההיגוי השתפרה והבלמים חוזקו. כך לדברי היצרנית תתקבל תחושה של מכונית הרבה פחות משעממת.

ניסאן ציינה לאחרונה 50 אלף מכירות מהליף החשמלית (כמעט 20 אלף רק בארה"ב) ופרסמה כי נהגיה צברו 260 מיליון קילומטרים מסביב לעולם עד כה. מחירה הופחת לאחרונה בארה"ב ב-7,000 דולרים ל-28 אלף דולרים, שם גם נהנים מהחזר מס מכובד עבור אחזקת רכב חשמלי (בגובה של עד 5,000 דולרים בשנה). בשלב זה, אין כוונה לשווק את ליף בישראל.

  • עוד באותו נושא:
  • ניסאן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully