וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחן: מרצדס E63 AMG. מפלצות בע"מ

עם 585 כ"ס, עיצוב חד, תא נוסעים חובק והתנהגות מצמררת, מרצדס מגדירה מחדש את המושג 'ביצועים'. AMG ישאג, מי לא ירא?

צילום ועריכה: יצרן

הכביש מתפתל וזה טוב, אבל הכביש גם חלק וזה רע. בצד הזה של הר המונסראט, כל מקטע מוצל בהכרח גם מלא בלחלוחית הלילה וזה רע. רע מאוד כשבמרחב המצומצם שמתחת לסוליית הנעל הימנית נמצאים 557 סוסים שמחפשים בקדחתנות כל דרך אפשרית כדי לזרום אחורנית ולצאת דרך הגלגלים. אומרים שהנאה מהולה בפחד יכולה להעיף אדם לגבהים חדשים. זה נכון כשיושבים בתוך ה-E63 AMG החדשה של מרצדס. מכונית הסלון החזקה ביותר שכסף יכול לקנות וזו עוד הגרסה החלשה מבין השתיים.

רק לפני שבועות אחדים חשפה מרצדס את המפלצת החדשה במשפחה במסגרת תערוכת דטרויט. אין בכך פלא - השוק האמריקני חשוב מאוד עבור סדנת השיפורים של היצרנית משטוטגארט. אולם הפעם, אלה לא מסתפקים ברוצחת על ארבעה גלגלים ה"חלשה", שכן הגרסה השניה החזקה יותר מבטיחה להעמיד בצל את ה-M5 של ב.מ.וו ואת ה-RS6 של אודי ולדעתנו הבטחות צריך לקיים, אז יצאנו לכביש כדי לבדוק זאת.

השקה מרצדס E63 AMG. אתר יצרן
השקה מרצדס E63 AMG/אתר יצרן

אויבת הציבור

מאחר וביום הקודם ניתנה לנו האפשרות לנהוג בכל דגמיה ה"עממיים" של ה-E קלאס החדשה, שקולות מנועה הוחרשו על ידי אגזוזים אילמים במיוחד, העובדה שאת מכוניות ה-AMG קיבלנו לנהיגה בחניון תת קרקעי, מבדילה מיד בין שני ימי הנהיגה. לחיצה על מתג ההתנעה מקפיצה את כולם בשאגה שהיא מעוררת. אפילו את אנשי מרצדס שנכחו מסביבנו.

השאגה הזו שמשתחררת מרביעיית המפלטים מאחור ומתוגברת שבעת מונים בחניות הסגור, מסמרת לי את שערות הידיים. חגורת הבטיחות מתהדקת בכוח, מצמידה את הגוף למושב וכאילו מסבירה את כובד האחריות שעל כתפי. זו לא מכונה שרוצים להקל ראש בנהיגה בה. עם כוח של משחתת וזריזות של מטוס קרב, יש כאן פוטנציאל אדיר להנאה, אבל גם לאסון. ברוך בורא האלקטרוניקה.

ברחובות ברצלונה העמוסים היא מתגלגלת בקלילות, נוהמת לכל עבר ובעיקר ממתינה לכביש המהיר שיפתח מולה. מהירות היא עניין בפני עצמה כאן, שכן היא תוגבל באופן טבעי ל-250 קמ"ש על ידי האלקטרוניקה, אבל בלעדיה היא תתקבל למועדון ה-300 פלוס קמ"ש, רק שניידות משטרה ספרדיות שמודעות לאירוע ההשקה הרועמת של מרצדס אורבות לנו בכל פינה ועדיין אני מקווה שהפלאש בכביש הוא רק של צלם חובב ורכב ולא תודות לפרויקט א3 הספרדי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
השקה מרצדס E63 AMG. אתר יצרן
השקה מרצדס E63 AMG/אתר יצרן

בובה מתנפחת

נסיעה של עשרות קילומטרים על האוטוסטרדה במהירות נושכת שפתיים של 120 קמ"ש, מאפשרת לנו להתרשם מתא הנוסעים של גרסת השרירים. למעשה, מלבד התוספות המתבקשות, לא ציפינו אחרת מאשר למצוא כאן איכות לעילא ולעילא ואבזור עשיר ורב. יש כאן מערכת שמע שעולה כמו מכונית משפחתית קטנה עור ממובחרות פרות גרמניה וגם חומרים אקזוטיים שעושים יפה בעיניים.

המרחב מסביב מצוין וגם המושבים מקבלים ציון מצוין עם היכולת לנפח את דפנותיהם ולחבק חזק ובמדויק את המותניים והירכיים. זה חשוב מאוד בהאצות (4.2 שניות בגרסת ה-557 כ"ס) וחשוב עוד יותר כשנוהגים בה כמו שאפשר לנהוג במכונית ספורט. ההגה של ה- AMG, למרות היותו מתוגבר חשמלית, לא פחות ממעולה. המשקל שלו נכון (כבד יותר כמובן מהגרסאות הרגילות), הדיוק שלו מצוין ואפילו על תחושה אפשר לדבר פה. חבל שלא כל ההגאים החשמליים מרגישים כך.

עניין התחושות חשוב מאוד במכונה כזו שמאפשרת לנהג לנוע קרוב מאוד לגבולות היכולת, במהירות גבוהה, שכן זמזום קל בהגה יכול לעשות את כל ההבדל בין הנאה צרופה לטלפון לחברת הביטוח. מיד עם התחלת הנהיגה התפתיתי ללחוץ על מתג ה-AMG הסמוך לבורר ההילוכים, מה שמקשיח מיד את המתלים (קפיצי סליל מלפנים עם בולמים מגנטיים, כריות אוויר מאחור), מחדד מאוד את תגובות המנוע, מקצין את פעולת תיבת ההילוכים וכמובן מבטל את בקרות היציבות והמשיכה. טעות איומה. כמובן שבפניה הראשונה היא הכישה אותי במקום שהשמש אינה זורחת עליו וזה הספיק כדי להחזיר את העניינים לסיוע האלקטרוני.

השקה מרצדס E63 AMG. אתר יצרן
השקה מרצדס E63 AMG/אתר יצרן

ועכשיו, המנה העיקרית

אחרי ארוחת צהריים קלילה (עם מכוניות כאלה, קל יהיה לרוקן את הבטן, אפילו יותר מאשר למלא אותה) קיבלנו את המפתחות למכונה המפלצתית ביותר בהשקה - גרסת ה-S. כן, יש דבר כזה ש-557 כ"ס לא מספיקים. כלומר, על הכביש הם הרבה מעבר לכל צורך, אבל לא מספיקים ברמה השיווקית במלחמת הסוסים מול אודי וב.מ.וו. כך לפחות שערתי לפני פרק הנהיגה הבא.

כאן, בגרסת ה-S-AMG, מנוע ה-V8 בנפח 5.5 ליטר כבר מפיק 585 כ"ס ב-5,500 סל"ד ו-81.5 קג"מ בכל התחום שבין 1,750 ל-5,000 סל"ד. הנתונים המדהימים האלה על הנייר מתורגמים למציאות שלא הכרתי עד כה. מציאות שבה אין שיאי כוח, אלא כוח שיא שמושג בכל מקום לכל אורך רצועת הסל"ד. לא משנה איפה נמצא המנוע או מה מהירות הנסיעה, לחיצה על הדוושה הימנית מניבה תאוצות מועכות איברים ברמה של מכוניות על אמיתיות. כן, אנחנו מדברים על זמן תאוצה של 3.6 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש, על 3.4 שניות מ-80 ל-120 קמ"ש ו... אלוהים אדירים היא מהירה.

אבל השוני העיקרי בגרסת ה-S הוא בכך שהכוח זורם מהמנוע דרך תיבת MCT-7 ספורט חדשה (7 הילוכים) אל ארבעת הגלגלים בחלוקה של עד 33 אחוז לפנים ולכל הפחות 67 אחוז לאחור. זו וזו בלבד הסיבה העיקרית שה-S-AMG לא רק מהירה בהרבה מגרסת ההנעה האחורית, אלא לא פחות מהנה ממנה. גרסת ההנעה הכפולה מצליחה להעביר כל סוס את הכביש ביעילות מדהימה ללא אבדני כוח, כך שיכולת היציאה שלה מהפניות והזינוק מהמקום טובים לאין שיעור. רק בכניסה לפניות חדות ומהירות היא מעבירה תחושה של שמץ קל של תת היגוי בשל תוספת ה-70 קילוגרמים בהתקנת ההנעה מלפנים, אך לא מעבר לכך.

בגרסה זו מצליחה ה-AMG החזקה לספוג טוב יותר את מעללי המתגים המחדדים והמקשיחים. המנוע ממילא מעביר את כל אונו ברהיטות לכביש, המתלים המתוחכמים לוחצים על האספלט חזק וההגה, נפלא כהרגלו. בין אם נוסעים בנינוחות בעיר או רודפים אחרי סופר קארס בכבישים הרריים, גרסת ההנעה הכפולה היא המרשימה ביותר מהשתיים והיא המועדפת בענק.

השקה מרצדס E63 AMG. אתר יצרן
השקה מרצדס E63 AMG/אתר יצרן

מוכרים דירה בשבילה

בסוף המבחן מגיעה הדילמה. אם אדם רוצה מכונית ספורט מהוקצעת ואחת שממילא מדגדגת את המיליון וחצי שקל, למה לא לקנות מכונית ספורט ייעודית? פורשה 911 או אפילו פרארי 458 (נכון שזה כיף לספר שבארץ אפשר להתלבט בין השתיים?). אולם, התשובה ברורה. שתי הספורטיביות, טובות ככל שיהיו, הן חד גוניות מאוד ביכולותיהן - ספורט, כאסח וזהו ובמידה מסוימת, בגיל מסוים, זה קצת פדיחה להראות נוסע בהן.

במכונית AMG המצב שונה בהרבה. בזמן שהביצועים שלה לא נופלים משל האחיות הספורטיביות, הן יודעות להיות גם שימושיות, נוחות, נעימות, עם בגאז' אמיתי ומערכת שמע טובה (ספרו את זה לפורשה) ובשום שלב של החיים, לא מביך להראות נוהג בה. צעיר, מבוגר, למי אכפת? רק תנו לי לשמוע את המנוע הזה עוד קצת.

עוד על מרצדס בוואלה! רכב

קונים רכב חדש? קבלו מבחני דרכים

"לייק" אחד ואתם חברים בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

  • עוד באותו נושא:
  • מרצדס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully