וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהפכה בשטח: לנד רובר חשמלי

לנד רובר תחשוף גרסה חשמלית של רכב השטח הוותיק דיפנדר בתערוכת ז'נבה. בצד הפרקטי, תשעה הילוכים לריינג' איווק היוקרתי

צמד פיתוחים טכנולוגיים חדשים תציג יצרנית הרכב לנד רובר במסגרת תערוכת ז'נבה, שניהם מוגדרים טרום שימוש ציבורי. האחד, רכב הדגמה מסדרת דיפנדר מצויד בהנעה חשמלית עמידה בפני נסיעה באזור לא סלול ולצדו, ריינג' רובר איווק בקרביו מותקנת תיבת הילוכים אוטומטית לה תשעה יחסי העברה, הראשונה שמוצגת ברכב פעיל (להבדיל הקדימון של דיימלר למרצדס S קלאס).

הגרסה החשמלית של הדיפנדר היא לא יותר מאשר מפגן ראווה ליכולת של המערכת להתמודד מול תנאי מזג אוויר קשים ולשמור על מצב פעיל ללא תקלות. לנד רובר תעמיד שבעה דגמים בדוכן שלה בשוויץ, כולם חמושים במנוע חשמלי המחלץ 94 כ"ס בשידוך לתיבת הילוכים אלקטרונית עם הילוך אחד.

כל המערכות החשמליות של הדיפנדר, לרבות הסוללות, משקפות עלייה במשקלו בעוד כ-100 קילוגרמים לעומת גרסת הדיזל ואלה מקוררות אוויר במקום מים. הדיפנדר החשמלי מצויד במערכת מתוחכמת לאגירת אנרגיה בירידות תלולות, ועל כן משך הנסיעה בו אינו מוגבל ולמעשה ניתן לשוטט עמו בשטח למשך שעות ארוכות עד להתשת הסוללות לחלוטין. את אלה אגב, ניתן להטעין במהירות גבוהה - תוך ארבע שעות בלבד.

לדברי לנד רובר, ניתן להחזיר כ-80 אחוז מהאנרגיה הקינטית של הלנדר רובר במורדות (כוח בלימה), מה שהופך אותו לכלי-רכב שימושי וחסכוני במשאבים. ייצור אפשרי של הדגם ייתכן בעוד כשנתיים אך לפי שעה, לנד רובר תכניס אותו למסגרת ניסוי ייחודית בלבד.

ריינג' רובר איווק, תשעה הילוכים

על תיבות תשעה הילוכים אוטומטיות דיווחנו לכם כבר לפני שנה, אז בחסות טכנולוגיות של חברת ZF שהסגירה שמספר יצרניות רכב ביניהן קרייזלר ומרצדס מביעות עניין ממשי במיזם, אך טרם העבירו בקשות רשמיות. עתה עולה, כי ריינג' רובר איווק עומד להיות אחד מכלי הרכב הראשונים בעולם לו תיבת הילוכים תוצרת ZF תשעה הילוכים, עם הזנקה רשמית כבר בשנה הבאה.

הרבה מידע לא משתפת ריינג' רובר אודת התיבה הזו, אך היא תהיה קלה מהנוכחית לה ששה הילוכים בכמעט עשרה קילוגרמים ובמידותיה ארוכה ממנה במעט (כ-6 מילימטרים). בריינג' רובר מדברים על הפחתה משמעותית בתצרוכת הדלק (בשיעור של 16 אחוזים) בזכות חלוקת הילוכים מרובה והורדת שני הילוכים במהירות אדירה כדי לשמור על שליטה מבוקרת על האטת המכונית בסיוע כוח המנוע. כמו כן, מחשב התמסורת מסוגל יהיה "לקרוא" את פקודות הנהג ולהתאים את אופי העברת ההילוכים בהתאם לסגנון הנהיגה - פטנט ידוע גם בתיבות וותיקות, אך לא בגרסה זו.

ברמת הביצועים, משמעות הדבר הפחתה בהאצה ל-100 קמ"ש אל 7 שניות בגרסת הדיזל 190 כ"ס, בעוד מהדורת בנזין בכירה עם 300 כ"ס תעמוד בקצה העליון. עוד מוסיפה החברה כי בעתיד תרחיב את משפחת האיווק ואף תציג רכב פנאי קומפקטי יוקרתי שיתחרה במיני קאנטרימן בין השאר כאשר גם הוא, יגיע כסטנדרט עם תיבת ההילוכים החדישה.

עוד הרבה על לנד רובר בוואלה! רכב

לייק אחד ואתם בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully