וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קיה פרוו: מיני פרמיום קוריאנית

קיה תחשוף בז'נבה גרסת קונספט למיני אורבאנית יוקרתית כמתחרה למיני קופר וסיטרואן DS3. האם הפרוו הרעיונית תגיע לייצור בקרוב? אולי

אחרי שלושה-ארבעה קדימונים, קיה מציגה אחד משני קונספטים לתערוכת ז'נבה עוד לפני שזו נפתחת בשבוע הקרוב. החברה הקוריאנית חושפת כעת את 'פרוו' קונספט, דגם המיועד להתחרות ראש בראש בקבוצה משולבת של מכוניות מיני וכן לעלות על עקבים ולקרוא תגר על מכוניות כמו מיני קאנטרימן קופר מקבוצת ב.מ.וו ואופל אדם במהדורת הפנאי העתידית. פיטר שרייר, מעצב החברה והנשיא הממונה ממשיך לכוון גבוה ככל שניתן.

הפרווו היא רעיון למכונית קטנה, עירונית ומעט מפנקת כאמור, עם עיצוב שלקוח ממכוניות ספורט היסטוריות וכן כאלה שנולדו למסלול המירוצים בשנות ה-60 וה-50, כך לדברי החברה. על פי שרייר, קיה בחרה בקווים יותר "הרפתקניים" עבור הפרוו, דבר הבא לידי ביטוי בשבכה הקדמית שאינה בנויה משני חלקים נפרדים ומוותרת על 'חרטום הנמר' שנבלע יחד עם בתי התאורה במרווח אחיד ומלבני בחזית. מבנה הקופה של המכונית, משווה לה את החזות האתלטית עליה מדברים בקיה בגאווה: "פרובקטיבית ותחרותית בחבילה אחת", כך מתארים אותה.

מבעד לדלתות, מתגלה תא נוסעים מפואר, מנקר עיניים אפילו ושאינו דומה לדבר שקיה עיצבה עד כה בסוללת הדגמים שלה - אפשר בטעות להניח שזו קבינה של מכונית סאלון ספורטיבית אילולא המיתוג הקוריאני. לוח המחוונים, הקונסולה והריפודים פשוט מלמדים עד כמה קיה ניסתה למצות את רעיון "מכונית הספורט העירונית" וליצוק בתוכה הרבה אופי נוסטלגי; עיצוב המתגים בשורה, גלגל ההגה הקטן עטוף האלקנטרה ופתחי המיזוג נועדו להדליק את החושים עוד לפני ההנעה.

ואם כבר מנוע, מובן שאין שום דבר מתחת למכסה בחזית. קיה לא מפרסמת איזו יחידה היא מתכוונת להשתיל בפרוו ולכן כל ניחוש יכול לבוא בחשבון, אם כי יכול שיהיה מנוע ה-1.6 ל' טורבו של יונדאי ולוסטר עם 205 כ"ס לערך (או בגרסה מופחתת כוח מעט) בחיבור לתיבת ששה הילוכים רובוטית.

קיה ויונדאי תמשכנה לבחון אופציה למכונית מיני יוקרתית. בינתיים, הפרוו תשאר בגדר רעיון.

עוד הרבה על קיה בוואלה! רכב

  • עוד באותו נושא:
  • קיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully