וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קיה פורטה החדשה בהשקה מקומית

5.3.2013 / 8:31

במערכה על הלקוח המשפחתי, כל סנטימטר וכל שקע USB נחשב. קיה פורטה החדשה נעשתה מרווחת, איכותית ושימושית, אבל גם יקרה יותר

על ההצלחה של קיה בעולם הרכב עוד ילמדו שנים רבות. היצרנית הקוריאנית שכמעט ונעלמה בשנות התשעים, עד אשר נקנתה על ידי יונדאי הפכה לאחת החזקות בעולם, כשהצליחה להציג עליה משמעותית במסירות מסביב לעולם. זאת בעזרתם כמובן של דגמים שהלכו והשתבחו עם השנים.

בנובמבר 2012 חשפה קיה את הפורטה החדשה (סראטו במרבית שווקי היעד) שמבטיחה לעשות הכל טוב יותר עבור המשפחה. כעת הקיה החדשה הגיעה גם לישראל וכאן היא צפויה לשחק תפקיד כפול - גם להחזיר את טלקאר היבואנית למשחק בציי הרכב, לאחר שזוהרה של הפורטה היוצאת עומעם על ידי יונדאי i35 ופורד פוקוס כמובן (הדגם הנמכר ביותר בישראל) וגם לקסום לצרכן הפרטי. אלו רשמינו מהנהיגה הראשונה בה במסגרת אירוע השקתה בישראל.

השקת קיה פורטה בישראל, 2013. רונן טופלברג
קיה פורטה החדשה בנהיגה ראשונה בישראל/רונן טופלברג

המראה לאחר נחיתה

לאחר נחיתה מבהילה של מטוס ארקיע בשדה התעופה של מחניים, העיצוב החדש של קיה פורטה מצליח להרגיע את הדופק. הפורטה החדשה מיישרת קו עם המכוניות החדשות שמגיעות לישראל, אך אולי עושה זאת טוב מדי. מחד היא נראית מכובדת ולא מצועצעת כפי שהורגלנו מהיצרניות הקוריאניות, אבל גם מאוד גנרית וחסרת ייחוד. יש לה כמובן את "פני הנמר" שעוברים ב-DNA המשפחתי בחברה לאחר הגעתו של המעצב (כעת גם הנשיא) פיטר שרייר, אך כמו שהיא חפה מטעויות עיצוביות, היא גם חסרת ניצוץ. משפחתית קלה לבליעה, זה ככל הנראה המתכון המוצלח ביותר.

הכניסה אל תא הנוסעים שלה מעבירה תחושה טובה. זו מתחילה במרחב המוצע בה הודות למספר שינויים שנעשו בה וממשיך באיכות משופרת בחומרים - מרביתם נעשו רכים וגם ההקפדה על הגימור טובה. פיסול מחדש של מבנה הדשבורד הידק את חלקו התחתון כך שיש שפע של מרחב מסביב לרגלי הנהג וגם אם ממול ההגה תשב נהגת קטנת ממדים, היא לא צפויה להימרח על הדשבורד בעי נוחות. לעומת זאת, המושב שהונמך, נעשה גם קשיח למדי כך שיש להתרגל אליו במיוחד בנסיעות ממושכות, שכן בסיס המושב לא תומך כראוי ברגליים.

מאחור המצב טוב יותר. אמנם גם שם המרחב מצוין הודות לבסיס הגלגלים הגדול שעומד על 270 ס"מ, אבל גם הרצפה שטוחה וגם המושב מרגיש טוב יותר. הוא רך יותר ונעים יותר לבלות בו זמן. מסביב לנוסעים מוצאים גם כמות נאה של תאי אחסון בנפח גדול וגם רמת האבזור טובה. שתי רמות מוצעות, כאשר זו הבסיסית מציעה מיזוג רגיל (יש פתחי מיזוג לאחור) וחישוקי פלדה בקוטר 15 אינץ', אך גם מערכת שמע טובה עם זיכרון של 1 ג'יגה לשמירת שירים ויחבורים חיצוניים כולל בלו-טות'. הרמה הגבוהה יותר מציעה כבר בקרת אקלים מפוצלת, חישוקי סגסוגת בקוטר 16 אינטש, פנסי לד בחזית ועוד. מפרט הבטיחות מלא בשתי הגרסאות ומציע 6 כריות אוויר ואת כל הבקרות האלקטרוניות.

השקת קיה פורטה בישראל, 2013. רונן טופלברג
השקת קיה פורטה בישראל, 2013/רונן טופלברג

1.6 ליטר, 130 כ"ס

קיה טרם נכנסו לעולם מגדש הטורבו במנועים בנפח קטן, ולכן המנוע היחידי שיוצע כאן בישראל ימשיך לענות על הצורך הקדמוני ב-1,600 סמ"קים. המנוע החדש מעלה מעט את כוחו ביחס למנוע הקודם ולזה יש כעת 130 כ"ס ב-6,300 סל"ד וכן 16 קג"מ ב-4,850 סל"ד. מנוע זה משודך לתיבת הילוכים אוטומטית עם 6 יחסי העברה כמקובל היום.

אם 130 הסוסים שבאורווה גרמו לכם לחשוב כי מדובר במכונית נמרצת, הרי שלא כך הדבר בהכרח. המנוע עצמו פועם בחרישיות, ללא וויברציות והוא אפילו שש לעלות במעלה הסל"ד, אבל על הכביש נתוני הביצועים מראים כי התנועה מעט יותר עצלה מהמצופה. היצרן מצהיר על 11.6 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 195 קמ"ש ובמדידות שלנו היא הייתה קרובה לכך כשעצרה את שעון העצר על 12 שניות עד 100 קמ"ש.

תיבת ההילוכים ששה לבצע הורדות של הילוך אחד או שניים וזה מצוין כדי לשמור על קצב טוב, אך דווקא העלאת ההילוכים איטית יותר. אולם כשלא מנסים לשבור שיאי מהירות, הפורטה מתנהלת בנינוחות ובשקט יחסי וזה מצוין.

למרות שלא היינו עדינים עמה, צריכת הדלק עמדה בסופו של היום על 11.5 קילומטרים לליטר, מה שאומר שנהיגה מתונה ועדינה יותר תניב צריכת דלק טובה בהרבה.

השקת קיה פורטה בישראל, 2013. רונן טופלברג
השקת קיה פורטה בישראל, 2013/רונן טופלברג

קוריאנית אמריקנית בטעם אירופי

קיה פורטה החדשה עברה גם עדכון במתלים ששינה מאוד את אופיה. המערך הכולל הוקשח והדבר גורם לה להיות טובה בהרבה בקטעים הטכניים, אם אי פעם מישהו מלקוחותיה יפנה לנהיגה שכזו. המרכב נותר מאוזן תחת עומסי פניות והגוף מרגיש תמיד בשליטה. אולם בצד השני של המאזניים, ההקשחה הזו גורמת לה בהכרח להיות נוחה פחות בהתנהלות יומיומית.

הנסיעה בה מרגישה עסוקה וקופצנית מדי שכל המתלים שלה לא מצליחים להוות חייץ מול תחלואי הכביש ואלה חודרים בקלות יתרה אל תא הנוסעים, מה שגורם לנסיעות ממושכות להיות מעייפות יותר. אל האכזבה מצטרף גם גלגל ההגה המתוגבר חשמלית שלה. אין אנו מתכוונים להלין שוב על אבדן התחושה והדיוק בו (הם בהחלט לא קיימים פה), אלא על כך שהוא חסר נטייה לחזור למרכז לאחר פניה, כך שממש צריך להחזיר אותו למרכז כדי למנוע מהרכב להמשיך ולפנות על דעת עצמו.

קיה מספרים שגם הבידוד בתא הנוסעים השתפר ביחס לדור הקודם, אך ללא יכול לנסוע בשני אלה זה לצד זה, לא ניתן לעמוד על השינוי. כך או כך, הפורטה היא אינה מכונית שקטה במיוחד. לא בשל רעשי הרוח שנשמעים מקצות השמשה מעל 100 קמ"ש, לא ברעש המגיה מהמתלים במפגש עם מהמורות ולא בשאון הצמיגים שמוחזר מהכביש ותלוי מאוד באיכותו.

השקת קיה פורטה בישראל, 2013. רונן טופלברג
השקת קיה פורטה בישראל, 2013/רונן טופלברג

החל מ-127,000 שקל

קיה פורטה החדשה אינה מהזולות שבקבוצה עם תג מחיר התחלתי של 127,000 שקל לגרסת ה-LX הבסיסית ו-129,000 שקל לגרסת ה-EX המאובזרת יותר. לכאורה הפרש קטן בין הגרסאות שאמור לגרום ללקוח הפרטי להעדיף את הדגם המאובזר, אך הלקוח המוסדי שנדרש לשלם על רכב זה 2.4 אחוז משוויו למס, יעדיף באופן ברור את הגרסה הפשוטה יותר, אך זו אינה זולה כאמור.

במחיר זה ישנן מתחרות רבות שעשויות למשוך אליהן צרכנים, בניהן אופל אסטרה ברלינה המאובזרת שמציעה גם מנוע מוגדש וחזק יותר ודומותיהן. קיה פורטה תחזיר בתמורה תא נוסעים מרווח ושימושי וגם מידה לא מבוטלת של רוח רעננה בקבוצה, אבל התחרות אינה קלה, גם לא הפעם. בטח לא כאשר היבואן מצהיר על קושי להשיג מלאים גדולים מספיק. כך שרמת התחרותיות של הפורטה החדשה תשתפר ביחס לאחרות, אך אולי לא באופן משמעותי מספיק.

עוד על קיה בוואלה! רכב
קונים רכב חדש? קבלו מבחן דרכים
"לייק" אחד ואתם חברים בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

  • עוד באותו נושא:
  • קיה
  • טלקאר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully