וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טויוטה מציגה: רכב אישי וחשמלי לעיר

טויוטה חושפת בז'נבה רכב תלת גלגלי חשמלי לנהג בודד כפתרון אקולוגי לתנועה בעיר הצפופה. הטווח המרבי יעמוד על 50 קילומטרים

השילוב האידאלי לפקקים, כך זה נראה, ולפי כל היצרניות שעוסקות בכך, הוא מעין רכב "אישי" מעוצב וקומפקטי, מבוסס על שלדת אופנוע עם שלושה גלגלים ומנוע חשמלי, שני מושבים או אחד, וטווח נסיעה שמסוגל לכסות מרחק מהעבודה לבית וחזרה בלי לשבוק חיים. לא מעט יצרניות חלמו על פתרון כזה, מרביתן יפניות, וכעת טויוטה חושפת את הנוסח שלה: I ROAD.

"איי רואד", עם דגש על ה"אני", מבוסס על פלטפורמה זעירה ולמעשה אינו גדול משמעותית מכל כלי-דו גלגלי שגרתי; אורכו 2.36 מ', רוחבו פחות ממטר אחד, גובהו 1.41 מ' ובסיס הגלגלים 1.70 מ'. תא הנוסעים שלו מוקף זגוגית מחוסמת עם דלתות כניסה קטנות בצדדיו ומונע מרעש חזק לפלוש פנימה. נפח תא המטען אינו ידוע.

החלל עצמו מצויד במערכות מגוונות ובקרות שמע, כך שניתן לרכב עליו בלי הפרעות רציניות ולהתמזג בצלילים הבוקעים ממערכת הבידור המרכזית, ולדפדף בין תפריטי המידע השונים בלוח שנמצא מול הנהג.

משקלו של הכלי כ-300 קילוגרמים, שהם לא מעט, אך בהתחשב בסוללות השמנות על הסיפון הקטן אין מנוס מלהתמודד עם כך על שלושה גלגלים רחבים. המנוע החשמלי בגלגלים הקדמיים מפיק כ-2.6 כ"ס ומוזן על ידי סוללות לי'תיום איון קומפקטיות. לפני נתוני החברה, הביצועים מאפשרים לו להגיע למהירות מרבית של 45 קמ"ש וטווח של 50 קילומטרים. את הסוללות ניתן להטעין במלואן בפרק זמן של שלוש שעות מכל שקע ביתי.

יכולת התנועה שלו מבוקרת על ידי בקרת תמיכה מתוחכמת שפיתחה טויוטה, "Active lean", ומאפשרת לרוכב לבצע פניות חדות ומהירות ללא חשש ובמקסימום בטיחות. מחשב מפקח על זווית המרכב, הפניית הכידון, הבלימה ועוד כדי לחשב אחיזה אופטימאלית ולהמנע מגלישות מסוכנות.

השאלה הגדולה כמובן תהיה אם יגיע הכלי הזה לייצור סדרתי ומתי. על כך, טויוטה לא מוכנה להתחייב בשלב זה, וודאי שלא על תאריך, אך היא מצהירה שהכלי עומד להיות "בעל תפקיד משמעותי" בהנעת העתיד ביצרן והאסטרטגיה להפחתת זיהום האוויר וצריכת המשאבים.

עוד הרבה על טויוטה בוואלה! רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully