וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחשפה הפרארי החזקה בעולם: "לה פרארי"

פרארי חושפת את המכונית החזקה ביותר בתולדותיה: "לה פרארי". מכונית העל האיטלקית תתחרה ראש בראש עם מקלארן P1 ותחלץ מקרביה 963 כ"ס

יח"צ - חד פעמי

צילום: קובי ליאני
עריכה: רן צימט

אחרי חודשים ארוכים של המתנה מורטת עצבים, והרבה היסטריה ברשת, פרארי השיקה בז'נבה את המכונית החזקה ביותר בהיסטוריה של הסוס הצוהל ומי שתעמוד כמחליפת האנזו המיתולוגית: "לה פרארי". הקדימונים אודותיה, החשוכים והחלקיים, לא סיפרו הרבה לגולשים מלבד שימוש מלא במערכות היברידיות וכותרים מתחלפים (F50 או F150), אולם עתה כמעט כל הפרטים מתגלים ולמקאלרן P1, בהחלט יש ממה לחשוש בשנים הקרובות.

אז קודם הקצפת, הליבה של המכונית - המנוע ומערכות החשמל. לה פרארי מצוידת בחטיבת בנזין מרכזית בנפח 6.3 ל' V12 בחיבור אל תיבת הילוכים כפולת מצמד ומנוע חשמלי, נתמך טכנולוגיית טעינה ואגירת אנרגיה HY KERS. הסוללות תהיינה מסוג איון במשקל של כ-60 קילוגרמים מאוחסנות תחת המושבים הקדמיים בחיפוי קבלר לבידוד בטוח מטמפרטורת טיגון של המנוע.

מנוע הבנזין של לה פרארי, מפיק לבדו 790 כ"ס ב-9,250 סל"ד בעוד המנוע החשמלי מוסיף עוד 160 כ"ס. השיקלול ההיברידי הסופי מעמיד את עקומת הכוח שלה על 963 כ"ס וסביבות 92 קג"מ.

למרות שהנתונים הרשמיים טרם פורסמו, מפתחי המכונית ממרנאלו הסגירו לכלי התקשורת באיטליה שההאצה ל-100 קמ"ש תרד מ-2.9 שניות, ל-200 קמ"ש בפחות מ-7 שניות והמהירות המרבית תעבור בקלות 350 קמ"ש. נהגי המבחן של פרארי שבחנו את המכונית במרנאלו טוענים כי זו מהירה מקודמתה - פרארי אנזו, בכמה עשיריות על המסלול בפיוראנו וקבעה זמן הקפה של דקה ו-20 שניות.

מלאכת העיצוב אגב, לראשונה מזה שנים ארוכות אינה שילוב כוחות בין פיאט, פרארי וסדנת העיצוב של פינינפרינה שעיטרה את מכוניותיה לאורך עשורים. פרארי פיתחה ועיבדה את לה פרארי בגפה לפי איורים של פלאביו מציוני, מעצב העל של החברה שמסתייע בצוות מצומצם של אמנים וכן בנהגי המירוץ של קבוצת הפורמולה 1 פרננדו אלונסו ופליפה מאסה. התוצאה הסופית, היא לא פחות מקלאסיקה מודרנית.

מאחר ומדובר במכונית במהדורה מוגבלת, לא יותר מ-500 עותקים, פרארי תתאים את תא הנוסעים לצרכיו של הנהג, כולל גוף המושב כך שיתלבש לו היטב על הישבן, הירכיים ויאחוז את כתפיו היטב תחת כוחות ה-G האדירים שהיא תפיק, וכן תכוון על פי מידות את המרחק מהדוושות וגלגל ההגה. הקוקפיט של לה פרארי - זה בפרוש ראוי למונחי תעופה, ממזג חומרי גלם קלים כמו אלומיניום, קרבון (סיבי פחמן), אלקנטרה ובד מהודר בחלק מהדפנות.

מערכת ה-KERS של פרארי למעשה נכנסת כאן למכונית סדרתית בפעם הראשונה מאז 2009 אז היא הוצגה ב-599 כקונספט. גרעין המערכת "היי-קרס" הוא לאגור אנרגיה מבלימה ולתעל אותה לטובת כוח המנוע. התוספת היא כ-10 כוחות סוס לערך תחת דרישת הנהג, אולם כן היא מפחיתה את זיהום האוויר ב-40 אחוזים ל-330 גק"מ. מנוע חשמלי נוסף וקטן מסייע למערכת להעביר את העוצמה ברהיטות.

לה פרארי תוכתר רשמית למכונית מסדרות ה-FXX הקיצוניות של המותג, ותדורג מעל הברלינטה F12, שהייתה העוצמתית ביותר עד כה עם 740 כ"ס. פרארי לא מפרסמת כמה תדרוש בתמורה לעותק אחד מהיצירה הזו (מעל מיליון יורו לפחות), אך מי שיאלץ לבחור בין המקלארן P1 ללה פרארי החדשה, צפויה לו הרפתקה מוטורית דמיונית.

עוד הרבה על פרארי בוואלה! רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully