וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שברולט מציגה: קורבט בלי חלק עליון

שברולט נדדה לז'נבה עם הספארק החשמלית והידידותית לסביבה כשלצידה, שברולט קורבט סטינגריי קבריולט. באירופה לא שוכחים להצדיע לאייקון מוטורי מארה"ב

קובי ליאני

צילום: קובי ליאני
עריכה: רן צימט

מצד אחד, מכונית מיני חשמלית, מצד שני, שברולט שרירית וקלאסית עם 450 כ"ס פתוחה לאוויר השמיים. אם יש יצרן בז'נבה שממחיש את ענף הרכב והניגודיות שבו משני קצוותיו, זה ככל הנראה באגף של האמריקנים ב-GM; שברולט חושפת לראשונה באירופה את הקורבט החדשה בגרסת קבריולה וקופה, ואת הספארק החשמלית והנקייה.

את קורבט סטינגריי קופה חנכה שברולט לפני כחודשיים, וכעת חוברת אליה גרסת הקבריולה המסורתית למי שחסרה עוד פיסה מוטורית מנקרת עיניים בחנייה, ורוצה להרגיש את פעימות המנוע המבעבע קרוב יותר לאזניו.

הסטינגריי קבריולה עברה כיול כללי להכשרתה לתצורה הפתוחה, החל מחיזוק שלדתי, מתלים ושינויים בחלק הפנימי של תא הנוסעים, עבור לצמיגים וכלה בקוסמטיקה קלה. מעל הראשים, היא מצוידת בגג בד מחוסם רעש משלושה חלקים עם זגוגית מחוממת בחלק האחורי, וכל המרכב המופשל מאופסן בתא בחלק האחורי שאינו גוזל יותר מידי נפח מתא המטען. ניתן לקפל אותו במהירות של עד 60 קמ"ש בלחיצת כפתור המותקן במפתח האלקטרוני של המכונית.

המנוע של סטינגריי קבריולט זהה לקופה, כך שבחזית שוכן ה-6.2 ל' V8 בעל תפוקה מרבית של 450 כ"ס בשידוך לתיבת ששה הילוכים אוטומטית (אופציה נפרדת לשבעה הילוכים ידנית). זו תאיץ אותה ל-100 קמ"ש בפחות מ-4 שניות ועד מהירות של כ-300 קמ"ש.

לדברי שברולט, הסטינגריי קבריולט תוצע עם חמישה מצבי נהיגה: תיור, שלג, מסלול, חסכוני, וספורט משולב. הבקרה מאפשרת גם ניווט בין 12 בקרות תומכות ביניהן תגובת המצערת, ההיגוי, הבלמים, בקרת היציבות, משיכה ועוד.

אד וולברן, מעצב חטיבת GM, אומר כי שתי המכוניות למעשה זהות והיה חשוב לחברה לשמור על מסורת ספורטיבית שהשתרשה במותג מאז 1953. "הקורבט קופה והקבריולה פותחו סימולטאנית. כתוצאה מכך, הסטינגריי הפתוחה חסרת פשרות בתחום הביצועים כמו אחותה הסגורה".

ספארק חשמלית

90 מכוניות חשמליות החנו את הישבן שלהן בז'נבה, ואחת מהן היא הספארק EV החשמלית. לא דגם חדש בעולם כאמור, אך באירופה בהחלט כן וקברניטי התעשייה והחטיבות המקומיות מנצלים את הבמה השוויצרית להזניק חלופות ידידיותיות לסביבה ונגישות יותר לכיס הממוצע.

הספארק EV איננה מכונית חשמלית רגילה, אלא פלטפורמה לקידום מערכות טעינה מהירות לשימוש פרטי. סוללות הליתיום איון המותקנות בה במשקל של כ-255 ק"ג ניתנות לטעינה עד 80 אחוזים בפרק זמן קצרצר של 20 דקות, וזאת במקום שבע שעות כסטנדרט משקע ביתי לטעינה מלאה.

העוצמה העוברת לגלגלים בחזית, נאמדת ב-130 כ"ס, ולא פחות מ-55 קג"מ. נתונים אלה יאיצו את הגוף הקטן ל-100 קמ"ש ב-8.5 שניות. את טווח הנסיעה האמיתי של ה-EV שברולט לא מסגירה אך ממשיכה לגבות ההצהרותיה המוקדמות לפיהן "יהיה לה את הטווח היעיל ביותר בסגמנט". האם שברולט תצליח? בחינות ראשונות נערכות בקליפורניה ולאחר מכן נדע יותר. לישראל בכל אופן, ייבחן שיווקה בעתיד.

עוד הרבה על שברולט בוואלה! רכב

  • עוד באותו נושא:
  • שברולט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully