וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיא הפאר והכוח: רולס רויס ריית'

רולס רויס הציגה בז'נבה את ריית', מכונית הפאר המפוארת והחזקה אי פעם בהיסטוריית המותג היוקרתי. 625 כ"ס של סוסים אצילים עטופים בארמון מלכותי

קובי ליאני

וידאו: קובי ליאני
עריכה: רן צימט

כל ההקדמות והקדימונים, בין אם בפייסבוק, טוויטר או בתמונות חלקיות מכאן ומשם, לא הכינו את הבריטים לרולס רויס המלכותית והחדשה שתפנק את הכבודה על כבישי האי הבריטי בחודשים הקרובים; הכירו את ריית' (wraith).

ריית', או "רוח רפאים", היא כאמור, המכונית החזקה ביותר של המותג מאז הוקם ב-1906 במנצ'סטר. הריית' אינה חדשה לגמריי, כי אם מחווה למכונית המקורית שנולדה ב-1938 במפעל בדרבי במרכב קופה ספורטיבי למחצה. ממנו, שאבה החברה את ההשראה למכונית המודרנית שהיא בדרכה, היורשת הרוחנית של הריית' הראשונה.

על אף רוח הלאומיות האנגלית, הריית' קצת רחוקה מהשורשים המקוריים שלה בלונדון, שכן העולם הגלובאלי טומן בחובו תכנון טכנולוגי משותף בין חברות וערפול זהויות. תחת המעטפת לדוגמא, שוכנת פלטפורמה של ב.מ.וו סדרה 7 המשמשת את הגוסט, אך היא רחבה ממנה ויושבת על בסיס גלגלים קצר - אמורה להיות הדינאמית ביותר בסדרות רולס רויס.

המנוע של ריית' נשלף מהגוסט, ולזה נפח של 6.6 ל' טווין-טורבו עם הספק מרבי של 625 כ"ס, 81.1 קג"מ ב-1,500 סל"ד ובחיבור אל תיבת ZF אוטומטית לה שמונה יחסי העברה. דף הנתונים מלמד, כי הריית' מאיצה מאפס ל-100 קמ"ש ב-4.6 שניות על גבי 2 הטונות וקצת, ולא מרפה עד מהירות מרבית מוגבלת אלקטרונית של 252 קמ"ש.

הפרופרציות של הריית' הן ניסיון ברור למדיי למזג את העבר עם ההווה, אבל על פניו עושה רושם שדווקא המשיכה לחקות את הקלאסיקה משנות ה-30 הניבה מכונית שהיא פחות "רולס" ויותר "בנטלי" או דגם מההגמוניה הגרמנית.

אם לא אהבתם את העיצוב החיצוני, רולס רויס ריית' תעשה לכם עיסוי מפנק בתא הנוסעים באדיבות טכנולוגיות של ב.מ.וו. אחרי שתעלו לסיפונה דרך דלתות "התאבדות", תגלו כי לא רק ערמות של עור והידור הן סטנדרטיות בריית', גם מערכות מתוחכמות לשליטה על התאורה הפנימית והחיצונית, מערכת בידור עם מסך מגע עליו ניתן לכתוב עם עט מיוחדת, תצוגה עלית משולבת וכפולה, מערכת ניווט חכמה, ובקרות נהיגה ש"קוראות" את מזגו של הנהג. מי אמר שלימוזינות זה רק ליושבים מאחור?

מחירה של הריית' באירופה יעמוד על 250 אלף יורו, שהם בגזרת ה-1.3 מיליון שקלים לפני מס. שיהיה לאן לשאוף.

עוד הרבה על רולס רויס בוואלה! רכב

רולס רויס ריית'. קובי ליאני
רולס רויס ריית'/קובי ליאני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully