וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלפא רומיאו 4C, סקסית ומפתה

אלפא רומיאו מברכת על הצגת בכורה של אלפא רומיאו 4C בתערוכת ז'נבה. מכונית הספורט הרשמית תישא מנוע בנזין עם 240 כ"ס שיעברו לגלגלים מאחור. בעתיד בישראל

קובי ליאני

וידאו: קובי ליאני
עריכה: רן צימט

העובדה שאלפא רומיאו היא היום חלק מקונצרן קרייזלר ופיאט, הסבה הרבה עניין סביב הדוכן האיטלקי. ארה"ב מחכה לשובה של החברה מטורינו לגבולותיה כבר קרוב ל-20 שנה, פחות או יותר מאז שאלפא הפסיקה למכור את ה-164 באמריקה, ובתוך כך עולה כי המכונית הראשונה שתושק במסגרת הקאמבק האמריקני לא תהיה סדאן (אין ג'וליה חדשה) אלא ה-4C קופה, שתגיע בעתיד גם לישראל.

על ה-4C הדו-מושבית, דיווחנו כאן במספר הזדמנויות, אך הופעתה בז'נבה היא הראשונה והרשמית של גרסת הייצור מאז הקונספט הראשון שנשלח לקדם את המיזם עוד ב-2010.

אלפא רומיאו 4C עברה לייצור במינימום שינויים חיצוניים, להוציא עידון של הפרופורציות ובתי התאורה בשני קצוותיה והנמכה קלה של המרכב. מלבד זאת, היא קלה יותר מכפי שפורסם לפני כמה שנים, תעמוד על 895 קילוגרמים, והמנוע יהיה במרכזה ויחלץ ביצועים מצויינים כמיטב המסורת. את ההרכבה, יעשה מפעל מזרטי.


עוד הרבה על אלפא רומיאו בוואלה! רכב

אלפא רומיאו, תערוכת ז'נבה 2013. קובי ליאני
אלפא רומיאו 4C. גרסת ייצור/קובי ליאני

הכוח, 240 כ"ס (1.75 ל' טורבו מולטי אייר "תלתן ירוק"), נשלח לגלגלים מאחור דרך תיבת הילוכים כפולת מצמד לה ששה יחסי העברה (לא תהיה ורסיה ידנית). השילוב הזה של מרכב קל ומידות קומפקטיות (אורך 4 מ', רוחב 2 מ' וגובה של 1.2 מ') יעניק לנהג מכונית ספורט מכוילת על הצד הטוב ביותר לתקיפת מסלולים או כבישים מפותלים.

פיאט, בעלת הבית הישירה של אלפא רומיאו ומי שאחראית עליה לצד קרייזלר, מתכוונת למכור קרוב ל-2,500 עותקים בשנה, מהם 1,000 נשלחים לארה"ב. מה שבאופן רשמי מאשר את השמועות על מכסה מוגבלת שתחנוק את ההפצה למדינות רחוקות, שכן רק 500 יחידות תשארנה על המדף לשאר העולם. אלינו בכל אופן, היא צריכה להגיע מתישהו ב-2014 או עם פתיחתה. המחירים באירופה יעמוד על כ-70 אלף יורו, שהם כ-350 אלף שקלים לפני מס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully