וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קורוס: סינית-ישראלית שתכבוש את אירופה?

מיזם קורוס בשיתוף החברה לישראל ותאגיד הרכב צ'רי מסין מציגים בז'נבה את המכונית המשפחתית קורוס 3. האם נכונה להם הצלחה באירופה?

קובי ליאני

צילום: קובי ליאני
עריכה: רן צימט

ימים יגידו אם קורוס, חברת הרכב הסינית שהוקמה על ידי צ'רי והחברה לישראל, תצליח לעשות את מה שהמתחרות שלה מבית כשלו - לערער את מאזן הכוחות באירופה ולבנות לעצמה מוניטין של חברת רכב איכותית.

קורוס מציגה בז'נבה שלושה דגמים, בהם רכב פנאי היברידי ורעיוני אך רק אחד מהם - רכב סדאן בשם "קורוס 3", ערוך ומוכן להסתער על קבוצת המשפחתיות הגדולות.

המכונית פותחה על פלטפורמה מודולארית, והיא זכתה לצוות חצי אירופי באופיו, שכן על העיצוב אחראי גרט הילברנד (לשעבר קבוצת ב.מ.וו, מותג מיני), ועל פיתוח מערכות הרכב אחראית מגנה-שטייר יחד עם חברות רכב גרמניות נוספות שתרמו להעלאת הפרוייקט לרמה הנדרשת. אי אפשר לומר שמדובר ביצירת אמנות או אפילו מכונית בעל אופי צורני יוצא דופן, אך גם לאיפוק ולשמרנות תפקיד בהחדרת מותג חדש למשחק.

במידותיה, היא תציע מרחבים שימושיים ויעילים: אורכה יהיה 4.61 מ', רוחבה 1.83 מ' ובסיס הגלגלים 2.7 מ' (קצת יותר גדולה מפורד פוקוס). תא הנוסעים, כך לפחות מתוך נתונים שנאספו בתערוכה, נראה פחות מצועצע מהסיניות שהכרנו עד כה ולמעשה, יכלול לצד התקני הבידור והניווט הנדסת אנוש חכמה ונגישה, ואיכות גימור גבוהה שתוכל להתחרות במיטב התוצרת באירופה.

לקורוס כמה יחידות כוח, שתיים מהן זמינות כבר עם השקת המכונית לקראת 2014. המנוע הראשי והחשוב שלה יגיע בנפח 1.6 ל' טורבו עם 156 כ"ס ולצידו יחידה מופחתת כוח עם 130 כ"ס. מחוברים אל תיבות כפולות מצמד, או ידניות. בעתיד יהיה גם תגבור של מנוע 1.2 ל' חסכוני ודל בפליטת דו תחמוצת הפחמן, וכן יחידות דיזל אקולוגיות והיברידיות.

מנהל חטיבת המכירות של החברה, ספאנו ווילנטי, אומר כי מכסת הייצור תהיה 150 אלף מכוניות בשנתיים עם יכולת להגדלת התפוקה לכמעט חצי מיליון מכוניות. עוד הוא מדגיש כי להבדיל מכשלונותיהן של חברות הרכב הסיניות הנוספות במבחני הריסוק באירופה, הקורוס תצלח אותם ללא קושי.

לשאלה אם תגיע לישראל, אין כרגע ממש תשובה, אם כי הסיכויים לכך גדולים נוכח התפוצה הגדולה של המכוניות בעולם והסטנדרטים המוצהרים (בטיחות, איכות) של קורוס כחברת רכב חדשה.

עוד חדשות בוואלה! רכב

  • עוד באותו נושא:
  • קורוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully