וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקרוב: מערכות גילוי אש באוטובוסים

בעקבות ריבוי מקרי השריפות באוטובוסים הורה שר התחבורה ישראל כץ על התקנת מערכות לגילוי אש. החברות תחויבנה ליישר קו עם סטנדרט בטיחות בינלאומי

אמש (שני) הודיע שר התחבורה, התשתיות הלאומיות והבטיחות בדרכים ישראל כץ, כי בכוונתו לחייב התקנת מערכות אש בכל האוטובוסים בישראל במטרה להעלות את רמת בטיחות הנוסעים בתחבורה הציבורית. זאת לדברי המשרד, בעקבות עשרות אירועים בהם עלו אוטובוסים באש, לרוב בשל דליקות בתא המנוע.

ההתקנים ייקבעו על פי המלצות של גורמים מקצועיים ובסטנדרטים בינלאומיים. הצוות המקצועי מונה את נציבות כבאות והצלה ומכון התקנים הישראלי. אלה יגבשו יחד עם כל המעורבים באכיפת האמצעים את המערכות הבטיחותיות המתאימות ביותר לדגמים בישראל. בין היתר, ינתנו דגשים לאיזור המנוע, תא המצברים של האוטובוסים והמושבים.

עד ליישום החלטת הצוות המקצועי, הורה השר כץ "להדק את הפיקוח" על מוסכים המתמחים בטיפול ואחזקת אוטובוסים. משרד התחבורה הפיץ חוזר מיוחד למוסכים אלה ובו הונחו החברות לבצע ביתר תשומת לב שורה של מבדקים בטיחותיים במסגרת טיפוליים שגרתיים. המשרד מבקש לבדוק היטב חיווטים רופפים, למנוע חיכוך עם מערכות חשמל, לוודא תקינות חגורות בטיחות, משענות ראש ועוד.

מנהל אגף הרכב אבנר פלור, מוסיף כי החל מהיום "חידוש רישיון רכב לאוטובוס יותנה בהגשת אישור קצין הבטיחות למכון הרישוי, המעיד על תקינות האוטובוס".

עוד חדשות על משרד התחבורה בוואלה! רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully