וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסיאט הקטנה והחסכונית בעולם

סיאט פיתחה גרסת גז טבעי דחוס למכונית המיני מיי. תהיה בעלת טווח נסיעה משולב של 600 קילומטרים ותפלוט רק 79 גק"מ. אירופה בלבד?

סיאט החלה לבצע ניסויים במכונית מיני של סיאט, מיי 'אקו-פיול', מונעת באמצעות גז טבעי דחוס. זוהי המכונית הראשונה של המותג הספרדי העונדת כיתוב עם שלוש האותיות CNG, ראשי תיבות ל-Compressed natural gas, והיא תצא לכבישים במהלך השנה הבאה אל מדינות כמו אוסטריה, איטליה, גרמניה וצ'כיה שרושמות ביקוש גבוה למכוניות אלה.

מחד, מנוע ה-1.0 ל' לכאורה נשאר כפי שהיה, ולזה הספק של 60 או 75 כ"ס מיחידת שלושה צילינדרים בחיבור אל תיבת הילוכים ידנית עם חמישה יחסי העברה. אולם, סיאט חוללה בו שינויים כדי להכשירו לשימוש בגז טבעי דחוס, כך שההספק המשולב עומד על 68 כ"ס ב-6,200 סל"ד ו-9.6 קג"מ החל מ-3,000 סל"ד. צמד תאי אחסון הגז התוקנו מתחת לרצפת המכונית כדי לחסוך במקום, ולכן ההבדל היחיד בינה לבין הגרסה הרגילה הוא וויתור על גלגל חלופי.

הכיול של המערכת כולל העלאת יחס הדחיסה מ-10.5 ל-11.5, שימוש במצתים במתח גבוה יותר, וכן יחסי היניקה והפליטה שונו על פי מיפוי של מערכת ניהול המנוע. פיתוח מעניין של סיאט, הוא בשימוש בחיישן הלמדה להבחנה בין גז באיכות ירודה לבין איכות גבוהה, כפי שנמכר בחלק ממדינות אירופה. במצב זה, המערכת יודעת לנצל את תפוקת המנוע בהתאם לגז המוזן במערכת, ולפיכך משתנה תזמון ההזרקה כדי להפיק מקסימום תועלת לפי הצורך.

מיי תוכננה לנסוע הן על גז, והן על בנזין או בנזין וגז משולב. במצב בו הסיאט מונעת בגז, היא מסוגלת לכסות מרחק נהיגה של 386 קילומטרים, בעוד שימוש מלא במיכל הבנזין המוקטן (10 ליטרים) מגדיל את טווח הנסיעה ב-225 קילומטרים ומסתכם ב-612 קילומטרים. צריכת הדלק של מערכת ה-CNG נאמדת ב-2.9 קילוגרמים בכל 100 קילומטרים ופליטת דו תחמוצת הפחמן היא 79 גק"מ בלבד. לשם השוואה, מחזירה סיאט מיי סטנדרטית כ-18 ק"מ לליטר בנסיעה ממוצעת.

מיזוג התכונות הטבעיות שלה כמו משקל קל (פחות מטון), מערכת 'עצור וסע', מקדם גרר נמוך ומנוע חסכוני, עשויים להפוך אותה לאופציה אטרקטיבית כשהיא תושק רשמית באירופה. המחיר בכל אופן, ינוע בגזרת ה-12 אלף יורו (60 אלף שקלים לפני מס), כלומר תוספת של כ-2,000 יורו על פני מיי רגילה נטולת מערכת CNG. האם היא משתלמת לצרכן הפרטי? נראה שזה תלוי בעיקר בנסועה השנתית שלו.

עוד הרבה על סיאט בוואלה! רכב

סיאט מיי אקופיול. אתר יצרן
סיאט מיי אקופיול/אתר יצרן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully