וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: וולוו תמנע תאונות עם רוכבי אופניים

וולוו פיתחה את מערכות הרדאר במכוניותיה לזהות סטייה מסוכנת של רוכבי אופניים אל נתיב התנגשות, ולבלום אוטומטית במקרה הצורך

אתר יצרן

צילום: יצרן

וולוו ממשיכה לעצב את מערכת הבטיחות המושלמת במכוניותיה, ומציגה שלב נוסף במאבק בתאונות הדרכים: בקרה למניעת התנגשות ברוכבי אופניים. המנגנון, בשיתוף 'מובילאיי' הישראלית, מבוסס על חיישני הרדאר של מערכת התצפית המזהה הולכי רגל, שלצד בקרת הבלימה האוטומטית מגיבה עם התראה אור-קולית ובלימה מיידית במקרה חירום.

הפעולה דומה למערכת המשרתת את וולוו מאז שנת 2010, לאחר שזו נחנכה לראשונה בוולוו V40 החדשה. המידע מהכביש מעובד על ידי חיישני רדאר המותקנים בשבכה הקדמית, ואלה מעבירים את התמונות למחשב האומד את המרחקים מהעצמים. בו בעת, מצלמה במראת הפנים משקיפה קדימה ומנתחת אילו אובייקטים נעים מול הנהג ומסווגת אותם לקבוצות.

זיהוי רוכבי אופניים הינו מסובך מתיעוד הולכי רגל בשל תנועתם התזיזיתית של הרוכבים. אולם, תכנון מעבד חזק יותר משלב לראשונה במכונית "מכ"ם" מתקדם שרואה את התנועה לפניו בצורה חדה וברורה, ומבצע סריקה מתמשכת ומקיפה.

מחד, זוהי תוספת משמעותית לבטיחות הרוכבים שנקטלים בכביש במספרים עצומים. מאידך, משמעות הדבר היא שמי שכבר רכש דגם של וולוו עם בקרת ראייה להולכי רגל לא יכול פשוט לעדכן את התוכנה, שכן החברה תחל למכור את הבקרה בנפרד בדגמים ששיווקם יחל רק בקיץ. את התוספת, יוכלו לרכוש לקוחות וולוו בתמורה ל-2,000 יורו בגרמניה (10 אלפים שקלים לפני מס).

כיום, נמכרות המערכות רק במסגרת חבילות בטיחות במכוניות יוקרה. אולם, בשנים האחרונות חלה הפנמה שאלה חיוניות בעיקר בדגמים עירוניים, ולכן בקונצרן פולקסווגן למשל, החלו למכור את שלוש מכוניות המיני עם בקרת בלימה אוטומטית במהירות עירונית (עד 30 קמ"ש). אולי בעתיד, נראה עוד מערכות מתקדמות ובטיחותיות במחיר שווה לכל נפש.

עוד הרבה על וולוו בוואלה! רכב

  • עוד באותו נושא:
  • וולוו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully