וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חבל על הדלק: מנוע חסכוני לאודי A1 ו-A3

אודי תחבר ל-A3 ול-A1 מנוע ידידותי לסביבה וחסכוני בעל טכנולוגיית ניתוק צילינדרים. יחידת ה-1.4 ל' טורבו תצרוך ליטר בנזין בכל 21 קילומטרים

"פחות זה בעצם יותר", כך הכריזה השבוע אודי כשחשפה את מנוע ה-1.4 ל' TFSI בטכנולוגיית COD, עבור אודי A3 ואחותה הקטנה A1 מקבוצת הפרמיום הקומפקטית. חטיבת יוקרה של פולקסווגן תשיק לראשונה עבור דגמים "עממים" יותר מערכות הינע בטכנולוגיית ניתוק צילינדרים על פי הצורך, כך שניתן יהיה לקזז משמעותית את צריכת הדלק.

COD, או Cylinder-on-Demand, פועלת על פי פרמטרים שמוזנים למחשב המכונית בהתאם לאופי הנהיגה של הנהג , והיא פותחה מתוך מכוניות הספורט של אודי (גרסאות S ו-RS).

היא מפקחת על דפוסי נהיגה בדייקנות מרשימה. כך למשל, אם לצורך הדוגמא מבצע הנהג פניות מהירות ורציפות, הבקרה לא תאפשר ניתוק צילינדרים בשל זמינות הכוח הנדרשת. מנגד, שני הצילינדרים מושבתים מפעולה במצב בלימה כדי לאפשר לכל ארבעת הצילינדרים לתמוך בהאטת המכונית בירידות (כלומר ללא שימוש במצערת).

המנוע שישרת את שתי המכוניות הוא ה-1.4 ל' טורבו TFSI, בעל תפוקה מרבית של 140 כ"ס ב-5,000 סל"ד, ו-25.5. קג"מ החל מ-1,800 סל"ד. החיבור יכול שיהיה לתיבת הילוכים ידנית ששה יחסי העברה, או S טרוניק. המיאוץ מהמקום ל-100 קמ"ש אורך 7.8 שניות ב-A1 ו-8.4 שניות ב-A3.

אולם, מה שעמד בפני ראשי אודי נוגע לכיס שלנו - צריכת הדלק, וכן לתקני יורו 6. על פי נתוני היצרן, עולה כי שתי המכוניות מחזירות בממוצע כ-21 או 20 ק"מ לליטר בנזין בנסיעה משולבת, ורמת דו תחמוצת הפחמן היא 109 גק"מ.

מחירן של המכוניות ינוע בין 15 ל-17 אלף יורו באירופה, שהם כ-75 עד 85 אלף שקלים לפני מס. מיבואנית אודי לישראל 'צמפיון מוטורס' נמסר לוואלה! רכב כי לא ברור אם המכוניות תגענה לארץ, וכי הנושא נמצא בבדיקה.

עוד הרבה על אודי בוואלה! רכב

  • עוד באותו נושא:
  • אודי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully