וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קוואסאקי נינג'ה 300 החדש. מבחן ראשון

14.3.2013 / 8:55

עם 39 כ"ס, שלדה חדשה, עיצוב מושך והתנהגות טובה, קוואסאקי נינג'ה 300 החדש יטריף רוכבים צעירים. ומה עם משרד התחבורה?

צילום: עידו שחם עריכה: רן צימט בימוי: בת גולן

אומרים שאהבה שאינה תלויה בדבר, היא האהבה האמיתית. אבל מה קורה כשכל הצלחתו של אופנוע אחד, טוב ככל שיהיה תלויה בגורם יחיד שאינו בשליטתו? זה בעצם סיפורו של קוואסאקי נינג'ה 300 החדש על רגל אחת. הדור האחרון והמשודרג מאוד של אופנוע הצעירים הפופולארי של קוואסאקי.

בשנת 2008 הפתיעה קוואסאקי את הרוכבים שבראשית דרכם עם אופנוע שאמור לספק להם את אבן הדרך הראשונה לעולם הרכיבה הספורטיבית. במקום שבו אלה יכלו למצוא רק אופנועים ירודים באיכותם או קטנועים משמימים, הבייבי נינג'ה היה ברכה והמכירות בהתאם. המתחרים כמובן שלא יכלו להרשות לעצמם לשבת על הברזלים ואופנועים כמו הונדה CBR250R שנבחן כאן לא מכבר באו כדי להפריע ולנגוס בעוגה.

אז כדי שקוואסאקי יוכלו לפרוץ שוב קדימה, הם שלחו את הנינג'ה 250 לגמלאות, רכבו על עדכון הספקי המנועים בקטגוריית הביניים בעולם ושחררו לכביש את הנינג'ה 300 החדש. מיד עם הגעתו לישראל, לקחנו אותו למבחן בכורה ואלו רשמינו ממנו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

עיצוב, כמו גדול

אם הנינג'ה 250 נראה משמים משהו מבחינת המראה הכללי, הרי שהדור החדש נראה טוב מאוד. אפילו מצוין. קוואסאקי הבינו שגם הרוכב הצעיר, לא רוצה להראות כזה ואם כבר הוא זורק מכיסו אלפי דולרים או יורואים, הוא גם צריך להרגיש טוב עם האופנוע שתחתיו. אחרי הכל, כלי דו-גלגלי שכזה הוא אחד ממכשירי ההגדרה העצמית החזקים ביותר.

אז הם אספו רכיבים מהאחים הגדולים, מה-636 החדש ואפילו מה-ZX10, הקטינו מעט ובנו לבייבי נינג'ה את הלוק הנכון. זה כולל מסכת חזית עם שתי יחידות תאורה חדות, פירינג צידי עם זימי קירור למנוע וגם זנב נאה. רק מזלג קדמי רגיל, זרוע אחורית פשוטה למראה וצמיג אחורי דק יחסית (140 מ"מ במקום 130 בדור הקודם) מסגירים את היותו הקטן והבסיסי שבהיצע.

גם כשעולים על המושב מבחינים בשינוי לטובה וזה כולל לוח מחוונים חדש ונאה שבו אמנם הספרות קטנות, אך הוא קריא ויעיל בכל שעות היום. למד הסל"ד האנלוגי נוסף צג דיגיטאלי, אך בו אין יותר מאשר המינימום ההכרחי - מהירות (בגדול), שעון זמן, מד מרחק מתאפס, מד מרחק כללי, כמות דלק ו... זהו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
מבחן קוואסאקי נינג'ה 300. מערכת וואלה!
מבחן קוואסאקי נינג'ה 300/מערכת וואלה!

מנוע שרוצה עוד ועוד

הדור החדש צמח נפח המנוע לכדי 296 סמ"קים על ידי הארכת מהלך הבוכנה במנוע, אך מסביב הכל השתנה בהתאם. המנוע קיבל ראש חדש לגמרי, הזרקת דלק, מערכת פליטה ועוד חלקים פנימיים רבים שתפקידם להפחית את החיכוך, להגביר יעילות וגם את התפוקה. כעת זו עומדת על 39 כ"ס ב-11,000 סל"ד והמומנט על 2.8 קג"מ ב-10,000 סל"ד.

על הנייר, עם משקל כללי של 174 ק"ג, אפשר לחשוב שמדובר באופנוע שמעדיף את החיים בסל"ד הגבוה, אך ההתנהלות במרחב העירוני בתחילת המבחן שלנו גילה שלא זה המצב. מנוע הטווין המקבילי שלו מרגיש פעיל כבר בשליש התחתון של סקאלת הסל"ד, תחום הביניים כבר מייצר כוח יעיל של ממש וכשמותחים אותו מעלה, הוא צובר נשימה חדשה שהופכת לכיף של ממש מעל ל-9,000 סל"ד ועד כמעט למפגש עם המנתק ב-13,000 סל"ד.

כמובן שיש לציין שהמנוע עצמו מעצים את כוחו בליניאריות מרשימה, כך שאין מדרגות כוח או הפתעות לא נעימות בעת פתיחת מצערת מלאה ביציאה מפניות. גם תיבת ההילוכים הולמת מאוד את כוחו של המנוע עם יחסי העברה קצרים יחסית שמסייעים בניצול הכוח. ההילוך הראשון קצרצר וגם השני אחריו ובשיוט של 100 קמ"ש על הטוטוסטרדה, ההילוך האחרון יעמיד את המחט על 7,000 סיבובים מעט עסוקים מדי, אבל כשמבריגים את המצערת לעצר, הבייבי נינג'ה מסוגל להצפין בבטחה גם לעבר 180 קמ"ש מסוכנים לרישיון.

זהו לא אופנוע תיור, אבל התנוחה מאוד ניטרלית - לא זקופה מדי ולא רכונה מדי לפנים, כך שאין קושי לשייט עמו במהירות של כ-120 קמ"ש, בעיקר הודות למיגון הרוח הטוב. הנינג'ה הקטן לא מפעיל לחץ מיותר על המרפקים, רק הרגליים הדחוסות משהו למעלה על הרגליות (ככל הנראה כדי לשפר את מרווח ההטיה) הצריכו שחרור מדי פעם להזרמת דם לקרסוליים. במבחן שלנו, צרך הנינג'ה 300 ליטר דלק לכל 27 קילומטרים וזה מצוין.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

לא רק נראה ספורטיבי

עם מתלים בסיסיים וצמיגים לא מהמדף העליון, חששנו מהתנגשות בין המראה הספורטיבי לבין יכולת הכביש האמיתית של הנינג'ה הצעיר. קודמו סבל בדיוק מכך - הוא נראה קרבי מספיק, אבל ברכיבה מאומצת, הבהיר בדיוק שעמוק בתוכו הוא אופנוע מתון מינוס. המעבר לדגם ה-300 הפך את הקערה על פיה.

כבר בתחילת הרכיבה חשנו בערפול מסויים בכידון, מה שהתברר מיד בעובדה שבמוסך היבואן לא טרחו לבדוק את לחץ האוויר בצמיג הקדמי ולאחר הניפוח, הערפול נעלם והחדות והזריזות של ההיגוי הופיעו במקום. המתלים אמנם בסיסיים, אבל גם ללא משחקי כוונון מתוך המעט שיש, הם מצליחים לתפקד באופן משביע רצון. שיבושים הם סופגים היטב והופכים את השיוט הנינוח לנינוח באמת וגם תחת עומס הם לא ממהרים לשלוף דגל לבן.

התמהיל שסביבו בנוי הנינג'ה 300 הוא להעניק מרחב ביטחון גדול לרוכב המתחיל, אך גם מרחב לימוד והנאה וזה בדיוק מה שהוא מצליח לעשות. קשה לגרום לו לצאת משלוותו, גם כשמבצעים טעויות רכיבה וכשהצמיגים (הבסיסיים) גם סופגים חום מהכביש, האחיזה עולה ועמה גם רמת התחושה. למרות שמדובר כאן באופנוע תקציב שבו לא ניתן אפילו לכוונן את מנופי הבלם והמצמד, הופתענו למצוא גם מצמד מחליק ומערכת ABS שיחד לא רק מעלים באופן טבעי את הבטיחות, אלא גם ממש משפרים את ההנאה שברכיבה.

מערכת ה-ABS מאפשרת לרוכב לבלום בבטחה לפני פניות (היינו שמחים למצוא שם יותר נשיכה ועמידות מהדיסק היחיד בחזית וגם יותר אחיזה מהמושב שכן כל בלימה נגמרת בהחלקה קדימה אל מכל הדלק) ואפילו להוריד הילוכים ולזרוק את המצמד מבלי לחשוש לאבד את הגלגל האחורי. וזה עובד? כן. כשרוצים, הנינג'ה 300 מסוגל להיות מהיר ומדויק בפניות, גם בזוויות הטיה שגורמות למגני הברכיים לנשק את האספלט.

מבחן קוואסאקי נינג'ה 300. עידו שחם
מבחן קוואסאקי נינג'ה 300/עידו שחם

45,000 שקל

לאופנועי תקציב למתחילים סובלים משתי בעיות עיקריות - הראשונה, הם אף פעם לא מספיק זולים והשניה, הם מחליפים ידיים בקצב מהיר שכן הרוכבים מגיעים עמם לתחושת מיצוי תוך זמן קצר שלרוב לא עולה על שנה. לא נוכל לומר לכם שהקוואסאקי נינג'ה 300 החדש מביא מזור לשתי נקודות חולשה אלה גם יחד, בטח לא כשמחירו עומד על 45,000 שקלים לא זולים, אבל עם המנוע החדש ורף ההנאה הגבוה שניתן להפיק ממנו, הרוכבים הצעירים לא ימהרו להיפרד ממנו.

להיפך, גם רוכבים וותיקים עשויים למצוא בו פרטנר שפוי ומהנה בעולם הספורטיבי על שני גלגלים, שלא לומר בסיס מוצלח למירוצים שקורמים עור וגידים פה בישראל. הנינג'ה 300 מכסה ביעילות את השימוש היומיומי וגם מסוגל להחזיר המון הנאה בסופי שבוע עם חברים בפינות המסולסלות של ישראל ואפילו יאפשר לכם להתרברב עם סליידרים מושחזים. אם לשפוט לפי הצלחת הדור הקודם, השדרוג הגדול בדור החדש ומצבם של המתחרים, יש כאן פוטנציאל גדול מאוד.

אולם הדבר יישאר רק בגדר פוטנציאל אם משרד התחבורה לא יחיש פעמיו בעדכון רמות ההספק בדרגת הביניים (מ-33 כ"ס ל-47 כ"ס). אחרת, רוכבים צעירים וחסרי רישיון לא מוגבל יוכלו רק לבהות בו מרחוק ובעלי רישיון לא מוגבל עלולים לפסוח עליו בדרך לאופנוע חזק יותר. הצלחה בטוחה שתלויה כאמור, רק בדבר אחד.

על הצד הטכני:

מנוע: טווין מקבילי, 296 סמ"ק
הספק: 39 כ"ס ב-11,000 סל"ד
מומנט: 2.8 קג"מ ב-10,000 סל"ד
הזנה: הזרקת דלק
התנעה: חשמלית
תיבה: 6 הילוכים
מצמד: מחליק
שלדה: פלדה
צמיג קדמי: 110/70 R17
צמיג אחורי: 140/70 R17
זווית מזלג: 27 מעלות
מזלג קדמי: טלסקופי, 37 מ"מ
מתלה אחורי: בולם יחיד, 5 מצבי עומס קפיץ
בלם קדמי: דיסק יחיד, 290 מ"מ
בלם אחורי: דיסק יחיד, 220 מ"מ
גובה מושב: 78.5 ס"מ
משקל (יבש): 174 ק"ג
מכל דלק: 17 ליטר
מחיר: 45,000 שקל

טיפולים ואחזקה
טיפול 1,000 ק"מ: 672 שקל
טיפול 6,000 ק"מ: 190 שקל
טיפול 12,000 ק"מ: 480 שקל
טיפול 18,000 ק"מ: 190 שקל
טיפול 24,000 ק"מ: 1,766 שקל
טיפול 30,000 ק"מ: 190 שקל
טיפול 36,000 ק"מ: 1,577 שקל
סה"כ 36,000 ק"מ: 5,065 שקל

עוד על קוואסאקי בוואלה! רכב

קונים אופנוע חדש? קבלו מבחן דרכים

"לייק" אחד ואתם חברים בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

  • עוד באותו נושא:
  • קוואסאקי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully