וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רנו מבטלת מכונית פאר ומאשימה את מרצדס

מחליפת ואל סאטיס שהייתה מיועדת לשיווק בשנת 2015 ירדה מלוח הזמנים של היצרנית הצרפתייה בשל שיקולים אסטרטגיים. האשמה? אולי על מרצדס

רנו ביטלה מיזם של מכונית סאלון מפוארת המבוססת על שלדת מרצדס E קלאס, כך עולה מכלי התקשורת בצרפת. הדגם שהיא אמור לרשת את מקומה של ואל סאטיס הכושלת התפוגג לו בטרם עת, ודעך בעקבות ביקורת פנימית בקרב החברה שאין לה כל הצדקה כלכלית וכי מדובר בניצול משאבים שגוי. אבל, לא בזה נגמר הסיפור.

את גרעין הדברים, בישר ראש אגף המבצעים ברנו קרלוס טרארווס, שאמר לעיתון האמריקני 'וול סטריט ג'ורנל' כי אין בפרוייקט השאפתני שום היגיון פיננסי, וזאת על אף הצהרותיה של רנו אודות מיצוב מכונית פאר שתעמוד בראש המותג כפניה החדשות של החברה.

"לא מצאנו מודל עסקי שיעבוד עם המכונית הזו", כך אמר, אך סירב למסור פרטים נוספים בהקשר לדיווחים בצרפת. מקורבים לצלחת טוענים כי המכשול להכשרתה אינו ברנו, כי אם בדיימלר; היצרן הגרמני שפועל בשיתוף עם רנו-ניסאן הקצה לחברה פלטפורמה מיושנת של הדגם הקודם מסדרת E קלאס, ולכן הגיבו ברנו בחוסר שביעות רצון וטענו כי עד שהמכונית תושק תהיה ישנה ולא רלוונטית.

למרות הבעיות האסטרטגיות, רנו תלך בעקבותיה של סיטרואן שהקימה את תת המותג המפואר דה-אס, וממשיכה לחזק אותו עם סדרות דגמים רבות ומגוונות. רנו תזניק את המותג בחודשים הקרובים כאשר הדגם הראשון יהיה מבוסס על הקליאו החדשה. כותר החטיבה יהיה ככל הנראה Initiale Paris המבוסס על דגם ראווה של רנו משנת 1995, ממנו כאמור ייצרה את ואל סאטיס.

עד להופעת לאטיטוד, ואל סאטיס הייתה המכונית הבכירה ביותר של רנו. היא יוצרה ב-62 אלף עותקים בשמונה שנים עד שנגנזה סופית ב-2009. הלאטיטוד, שאינה נמכרת בכמה שווקי מפתח באירופה (אך נמצאת בישראל) חוותה צניחה של 36 אחוזים במכירותיה במהלך 2012. אולי מוטב שרנו תרד מן האשמות כלפי מרצדס, ותבחן את בעיותיה הפנימיות לפני הכול.

עוד הרבה על רנו בוואלה! רכב

  • עוד באותו נושא:
  • רנו
  • מרצדס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully