וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחשפה: פולקסווגן אפ! חשמלית

פולקסווגן אפ! היא המכונית החשמלית הראשונה של היצרן הגרמני בייצור סדרתי. תפיק מהמנוע החשמלי 82 כ"ס ותגיע לטווח מרבי של 150 קילומטרים בטעינה בודדת

לא היברידי, לא רכב משונה דוגמת XL-1 עם צריכת דלק בדיונית ולא דיזל ירקרק. בפעם הראשונה, קונצרן פולקסווגן יעלה לייצור סדרתי רכב חשמלי טהרני מקבוצת המיני: e-up!. הזעירה האקולוגית והעירונית הינה סנונית ראשונה בסדרה, והיא מאותתת על כוונת הקונצרן ליישם את הטכנולוגיות במכוניות נוספות בעתיד, וזאת בניגוד לשנים עברו בהן נמנע מלשלב אותן במכוניותיו.

האפ! החשמלית, שגרסתה הרגילה (3 צילינדרים בנזין) אינה משווקת בישראל בשל בעיות תמחור מול היצרן, הופיעה כקונספט בגרמניה לפני כ-3 וחצי שנים. דאז, תוכננה כרכב הדגמה עם סידור הושבה לשלושה אנשים ועוד אחד, אולם במעבר לרכב סדרתי עם מנוע בנזין ב-2011, פולקסווגן ביצעה את כל השינויים הנדרשים להפוך אותה לשימושית וכללה גם מרכב חמש דלתות בהמשך.

כעת, האפ! החשמלית מצוידת במנוע חשמלי שפועל לבדו, וזה מפיק 82 כ"ס ו-21.5 קג"מ. היא תאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש ב-14 שניות (13 ש' בגרסתה הרגילה) ותגיע למהירות מרבית של 135 קמ"ש.

הסוללות, מסוג לית'יום איון שוכנות מתחת למושבים ולרצפה על מנת לשמור על מרכז הכובד ומשקל שנופל מעט מ-1.2 טון. ניתן להטעין אותן משקע AC או DC ועד 80 אחוז בפרק זמן של חצי שעה. בטעינה מלאה, המכונית מסוגלת לנסוע למרחק של 150 קילומטרים (במצב אופטימאלי).

ההבדלים החיצוניים והפנימיים מסתכמים ברכיבים מעטים. בצד החיצוני לובשת e up! פגושים עם נורות LED קבועות מלפנים ומאחור, התווספוו חיפויים קטנים בשבכת הרכב, צלחות חדשות וגוון לבן פנינה ייחודי לדגם. בתא הנוסעים, לוח מחוונים עם בקרה לפיקוח על המערכת החשמלית, מושבים בהירים וכיתובים נפרדים לגרסה.

פולקסווגן תציג את המכונית בתערוכת פרנקפורט בספטמבר הקרוב. מחירה יעמוד על כ-15 אלף יורו (75 אלף שקלים לפני מס), והיא תהיה זמינה לרכישה בתחילת 2014.

עוד הרבה על פולקסווגן בוואלה! רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully