וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למכירה: מסלול הנורבורגרינג

המסלול המפורסם בגרמניה עומד למכירה לאחר פשיטת הרגל בשנה שעברה. המחיר המבוקש, כ-120 מיליון יורו. יש קונים?

אחרי הרבה מאוד ספקולציות באשר לגורלו של מסלול המירוצים הגרמני נורבורגרינג, הודיעו היום (שלישי) בעלי השליטה כי המתחם, על כל מתקניו, יעמוד למכירה בחודש הקרוב וכי עד כה התקבלו בין חמש לעשר פניות "רציניות" ממשקיעים מרחבי העולם.

יורן ליסר, האיש שמונה לטפל בהסדרי פשיטת הרגל של המסלול, אומר כי הוא פתוח לקבל הצעות מכל מי שמוכן לרכוש את המקום בשלמותו. המסלול, שנוסד ב-1920 כולל כיום רשת גדולה מאוד של מתקנים, בהם פארק שעשועים, פארק עסקי, רכבת הרים ועוד שורה של מלונות ובתי אירוח לקהל.

המחיר הרשמי שנדרש עבור הנורבורגינג עומד על 121 מיליון יורו (כ-605 מיליון שקלים). ליסר מספר כי כרגע בוחרים המתעניינים לשמור על אנונימיות, אך הבטיח שבכל מקרה לא יאפשר לשיחים או אוליגרכים לקנות את הנכס לעצמם ולהסב אותו למסלול מירוצים פרטי.

המסלול הגרמני ידע עליות ומורדות במהלך השנים; ב-1976 נערך בו מירוץ הפורמולה 1 האחרון שהתקיים למעשה בחלק הצפוני של האזור - נורדשלייפה, וב-1984 נפתח המסלול הקטן יותר (והבטיחותי) להשתתפות ולצפייה. כיום, משמש הנורדשלייפה בעיקר למקצי מבחן של יצרניות רכב או עבור נהגים חובבים שבתמורה לכמה עשרות יורו מבצעים בו סיבובים להנאתם.

הנפילה הכלכלית החלה ב-2004 כאשר נרקמו תוכניות לבניית פארק שעשועים. מלבד הביקורת הקשה שנמתחה על ההחלטה מצד מעריצי המסלול המושבעים, המשקיעים שהבטיחו להזרים מימון לפרוייקט נעלמו. כך יצא כי ההממשלה כסתה את החובות שנערמו דאז ל-500 מיליון יורו, אך האיחוד האירופי החליט לשים קץ לחגיגה בשל ההוצאות המופרזות. ללא יכולת להחזיר לבנקים את הכספים וההלוואות, הנורבורגרינג פשט כאמור את הרגל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully