וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכורות: קיה סול חדשה, אודי A3 סדאן

אודי משלבת בשורותיה גרסת סדאן משפחתית לסדרת A3. תהיה קטנה יותר במעט מאודי A4 ותפנה בעיקר למנהל הצעיר. עוד בניו יורק, קיה סול עוברת לשלב הבא בחייה

תערוכת ניו יורק אינה כר ההזנקה האידאלי למכוניות המשווקות באירופה, ועל כן אודי החליטה בשל שיקולים אסטרטגיים לחשוף בפעם הראשונה בפני קהל אמריקני את האודי A3 סדאן, מכונית משפחתית קלאסית שמיועדת לזוגות צעירים או למנהלים מתחילים, כך לדברי החברה.

המכונית תשובץ מתחת לאודי A4, כך שלא תתחולל סערת קניבלזיציה בקרב המותג נוכח סמיכות הדגמים. במידותיה, תהיה הסדאן קצרה מה-A4 בכמעט 30 ס"מ ותתייצב על אורך של 4.56 מ' ולרשותה יעמוד נפח תא מטען של 425 ליטרים. בסיס הגלגלים שלה הוא 2.61 מ' ולמעשה, היא מאמצת את הפרופרציות של אודי A4 הראשונה שהושקה אי שם בשנות ה-90.

הקבינה של גרסת הסדאן מעודכנת בכל התכונות החכמות של מכוניות אודי החדשות. בין היתר תהיה לה את בקרת הנהיגה הסלקטיבית, מערכת שמע תוצרת 'באנג אנד אולפסון' עם 14 רמקולים ובאגף הבטיחות מערכת ה'פרי-סנס' (זיהוי סטיות מסוכנות והכנת המכונית והנוסעים לפגיעה).

אודי תחנוך את הדגם עם כל המנועים המוכרים, החל מיחידות ה-TSI הבסיסיות ועד לגרסאות S3 עוצמתיות עם מעל ל-300 כ"ס וההאצה ל-100 קמ"ש בפחות מ-5 שניות. אודי תוותר הפעם על גרסאות ידניות רגילות, ותעשה שימוש רק בתיבות כפולת מצמדים עם ששה הילוכים אס-טרוניק. לכאורה, אחת המכוניות האחרונות שתוזן באמצעות התיבה הזו.

אודי תנסה עם גרסה זו לקרוא תגר על מרצדס CLA החדשה וב.מ.וו סדרה 1 סדאן. לא ברור עדיין אם מחיריה יהיו זהים לספורטבק או ל-A3 האצ'בק, אך נוכח הפנייה של אודי לקהלים ברוסיה, סין וארה"ב, יש להניח שהיא תשתדל לשלבה בעלות אטקרטיבית. אלינו, היא כנראה תגיע לקראת תחילת 2014.

קיה סול החדשה

אלה הן התמונות הטריות של קיה סול 2014, ועל אף שלמראית עין התוצאה דומה למתיחת פנים קלה, קיה טוענת -הדגם תוכנן מהיסוד. החברה הדרום קוריאנית פיתחה את סול החדשה, שזוכה לביקוש גדול (מאוד) בארה"ב, על פלטפורמה משופרת, רחבה ווורסטילית יותר, וכן שדרגה משמעותית את תא הנוסעים כדי לקלוע לטעמם של האמריקנים.

למרות שמדובר בסוג של אבולוציה קטנה, הסול החדשה שומרת על המראה האורבאני המקורי שלה, ויחד עם זאת יש בה את הנגיעות הברורות של מעצב העל ונשיא החברה פיטר שרייר שניסח כאן את חרטום הנמר המסורתי. היא עובדה, וויזואלית, על פי קונספט בשם "טרארקסטר" שהוצג אשתקד.

בקיה מספרים על עבודה מאומצת לשיפור ההתנהגות של הסול וזאת על ידי התקנת מתלים ובולמים המכויילים לספיגה מאוזנת יותר - פחות חבטות או זוויות גלגול, יותר הידוק בפניות. חלק מהשינויים שנעשו נועדו בראש ובראשונה לפצות על היגוי חשמלי, שלראשונה יקבל בסול את מערכת 'פלקס סטיר' המדמה שלושה מצבים.

הדגש המשמעותי ביותר בסול החדשה, הוקצה לטיפול נקודתי בהנדסת תא הנוסעים. איכות החומרים תהיה גבוהה יותר, כולל בדיפוני הדלתות, המושבים והקונסולה, וכן תהיה אופציה למערכת שמע משוכללת ובקרות ניווט, כניסות USB ו-AUX, בלו-טות' חדש וצג מרכזי תואם אייפון ומערכת מבוססת אנדרויד. ריפודי העור המהודרים אגב, כפי שניתן לראות בתמונות הם עבור גרסאות בכירות שתמכרנה בארה"ב. פרט לכך, המרחב האחורי יהיה יעיל יותר וכך גם נפח תא המטען שתפח בעוד כ-20 ליטרים לערך.

בסיס המנועים נותר פחות או יותר כפי שהיה עם גרסאות בנזין 130 כ"ס או דיזל, בשידוך לתיבות ידניות או אוטומטיות. הסול החדשה תצא לכבישים בקרוב ותגיע לישראל בהמשך השנה.

לייק אחד ואתם בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

  • עוד באותו נושא:
  • אודי
  • קיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully