וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סובארו אימפרזה טורבו - העידן החדש

אחרי הצלחת ה-BRZ, סובארו רוצה להחיות את מותג ה-STI עם גרסת ספורט נפרדת מאימפרזה טורבו ולשווקה כדגם חדש בשנה הבאה. החיה הכחולה חוזרת?

סובארו אימפרזה STI חוזרת ותצא לחיים עצמאיים, כך מסתמן מתצוגת הראווה של היצרנית היפנית בתערוכת ניו יורק. המכונית הספורטיבית, שהייתה כוכבת גדולה בשנות ה-90, תבוסס שוב על גרסת הסדאן של האימפרזה, אולם תתהדר בעיצוב קופה אגרסיבי וכל הלוגואים, המאפיינים וכמובן חישוקי הזהב המסורתיים של סדרות ה-STI שיגיעו בעתיד.

סובארו WRX קונספט. אתר יצרן
סובארו WRX קונספט/אתר יצרן

המכונית מבוססת כאמור על גרסת האימפרזה האחרונה, אך בשל השינויים המבניים והמצאתה מחדש כגרסה דמויית קופה ארבע דלתות, היא בעלת נוכחות מודגשת ומאמצת חזות זורמת ותוקפנית, בדומה למשל למרצדס CLA. אורכה הרשמי הוא 4.50 מ' (קצרה במעט), רוחבה 1.88 מ' והיא נישאת לגובה של 1.37 מ' (התקרה הונמכה לשיפור האוירודניאמיות).

בחזית, מקבלת הסובארו הכחולה את הפגושים של מכונית הקונספט ויזיו שנחשפה ממש לאחרונה בתערוכת ז'נבה, בעוד החישוקים הם מחווה למכוניות הראלי של סובארו שפעלה בסבב הראלי העולמי בין 1993 ל-2008. מאחור, שילוב של פגושים רחבים ותפוחים , דפיוזר אחורי ולועות כפולים, וחדי העין יבחינו בהיעדרה של הכנף האחורית, שהפכה סימן ההיכר של ה-WRX וה-STI לאורך שנותיהן הארוכות. סובארו עשויה להתקין כנף מובנית וקטנה יותר בגוף המרכב.

סובארו WRX קונספט. אתר יצרן
סובארו WRX קונספט/אתר יצרן

את הפרט החשוב ביותר - הכוח האצור מתחת למכסה המנוע, סובארו לא מפרסמת בשלב זה, אך רומזת על מנוע בנפח 2.0 ל' טורבו בעל תפוקה מרבית של מעל 300 כ"ס בחיבור אל תיבת הילוכים ידנית.

סובארו מאמינה שעם ה-WRX היא תוכל לעמעם את הכשלונות של הגרסאות האחרונות של גרסת הטורבו, במיוחד בנוסח סדרת ה-B3 האצ'בק, ואולי להחזיר לה את ההילה של אלופת העולם בראלי.

מעבר לבכורת המכונית הרעיונית, סובארו תנצל את ה-WRX כקדימון לרעיונות פורצי דרך בתחום העיצוב החיצוני והפנימי. באמצעותה, אפשר לראות שימוש בבתי תאורה מעודכנים לסובארו אימפרזה הסטנדרטית, ואולי גם לקרוסאובר החדש שיחליף בבוא העת את הטרייבקה שייצורו פסק.


עוד הרבה על סובארו בוואלה! רכב

  • עוד באותו נושא:
  • סובארו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully