וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

XJR: היגואר החזקה והמפוארת ביותר

יגואר XJR החדשה אוצרת מנוע עם 542 כ"ס שיטיס אותה ל-100 קמ"ש ב-4.4 שניות ועד 300 קמ"ש מרביים. למי שמשתעמם מעיסוי במושב האחורי, יש הרבה אקשן בעמדת הנהג

אתר יצרן

צילום ועריכה: יצרן

יגואר השיקה בבריטניה את הגרסה החזקה ביותר, נכון להיום, של מכונית הדגל המפוארת שלה: XJR. ה-R ברצף האותיות, כפי שנהוג במותג משמעותו על פי המסורת הרבה יותר עוצמה מתחת למכסה המנוע, וביצועים תחרותיים שיעשו חיים לא קלים למרצדס S קלאס AMG החדשה או לאודי S8.

המנוע של ה-XJR מגיע ישירות מה-XKR-S, וזה סוחט מנפח של 5.0 ל' בהגדשת-על, תפוקה מקסימלית של 542 כ"ס ו-69.2 קג"מ. המנוע משודרג בכבדות על ידי חטיבת המירוצים עם צמד סופרצ'אג'רים וזוג מצנני ביניים, בשילוב מערכת הזרקת דלק בהתזה ישירה.

תיבת ההילוכים, שפותחה לראשונה בקרביה של ה-XF, היא מסוג ZF עם שמונה מהירויות השולחת את העוצמה לגלגלים האחוריים. היא תאיץ את ה-XJR מעמידה ל-100 קמ"ש ב-4.4 שניות ואם תרצו, ניתן לוותר על מגביל המהירות (251 קמ"ש) ולסחוף אותה עד 300 קמ"ש.

את התמיכה לשלדה, מקבלת יגואר מבקרת נהיגה סלקטיבית עם מספר מצבים, בהם גם בורר 'דינאמיק' קיצוני המקשיח את הבולמים באופן משמעותי ומאפשר נהיגה סופר קרבית על המסלול או בכבישים המפותלים ממש עד קצה גבולות המכונית. המנגנון מגיב במהירות גבוהה מאוד לשינויים בהיגוי ויחד עם בולמי ברמבו ענקיים, תחושת הבטחון כמעט מושלמת.

באגף הקוסמטי, לובשת ה-XJR חישוקי 20 אינטש קלים, כיתובי R ועוד כמה לוגואים בלעדיים. את הארמון המלכותי בתא הנוסעים מעדכנת עם מערכת שמע בכירה לה 12 רמקולים תוצרת 'מרידיאן' (אופציה ל-18 רמקולים), ריפודי קטיפה, גוונים משולבים ומפוארים ועוד הרבה צעצועים.

המחירים ל-XJR, ברמת בסיס, יחלו ב-100 אלף יורו לערך (חצי מיליון שקלים לפני מס). מיבואנית יגואר לישראל חברת מאיר, נמסר לוואלה! רכב כי עדיין לא ברור אם היא תעשה את דרכה אלינו בשנה הקרובה.

עוד הרבה על יגואר XJ בוואלה! רכב

יגואר XJR. אתר יצרן
יגואר XJR/אתר יצרן
  • עוד באותו נושא:
  • יגואר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully