וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סובארו נכנסת לתחום ההיברידי עם ה-XV

סובארו נכנסת לתחום הירקרק עם גרסת כלאיים לרכב הפנאי החדש XV. צריכת הדלק של הקרוסאובר היפני תהיה 14.5 ק"מ לליטר. בישראל? אולי

הרכב הסדרתי הראשון בתולדותיה של סובארו שיהיה מצויד במנוע היברידי הוא ה-XV, הקרוסאובר החדש ששיווקו החל גם בישראל לאחרונה. היצרנית היפנית, שתחום מומחיותיה הוא בעיקר במנועי בוקסר והנעה כפולה, השיקה את הדגם בניו יורק ומכוונת למכירות ראשונות בסוף השנה.

ה-XV ההיברידי, או "קרוסטראק" בשמו המלא, מצויד במנוע בנזין בוקסר ארבעה צילינידרים בנפח 2.0 ל' המחלץ תפוקה של 148 כ"ס, בחיבור אל מנוע חשמלי המוסיף לעקומת העוצמה 14 כ"ס נוספים. התמסורת היא רציפה, וזו תעביר את הכוח לכל הגלגלים.

הסוללות של המכונית תהיינה ניקל מטאל קומפקטיות, ואלה תחובות תחת הרצפה, בעוד המנוע החשמלי שוכן מאחרי התיבה בתא המנוע לטובת איזון חלוקת המשקל. בסך הכול, מוסיפים הרכיבים האקולוגיים כ-150 קילוגרמים למשקלו המרבי של ה-XV, כך שהוא מתייצב על קצת יותר מטון וחצי.

ומה בדבר ביצועיו? סובארו לא מפרסמת יכולות של ממש על הכביש (האצות וכדומה), אך מתייחסת בכובד ראש לצריכת הדלק של רכב הפנאי. על פי נתוני החברה, ה-XV לוגם ליטר בנזין בכל 14.5 ק"מ לערך בנסיעה משולבת ו-11.5 ק"מ לליטר בכבישים עירוניים. המערכת ההיברידית מאפשרת לעשות שימוש במנוע החשמלי לטווח קצרצר, אולם זה כנראה גבולי מאוד.

מלבד הגוון הירוק שעוטף את גופו, הקרוסטארק עונד תגי "הייבריד" על הדלתות ולובש צמיגים וחישוקים שונים מגרסת הבנזין הסטנדרטית. בתא הנוסעים, אין הרבה שינויים (אם כי הוא מעט צפוף יותר בשל הסוללות) ומוסיף רק לוח מחוונים עם תצוגות לטעינת הסוללות והספק המערכת הכללי.

סובארו תגבה תוספת תשלום לא גבוהה בתמורה לגרסה ההיברידית כשהיא תצא לכביש בסתיו הקרוב. לא ברור כרגע עתידה של המכונית בישראל.

עוד הרבה על סובארו בוואלה! רכב

  • עוד באותו נושא:
  • סובארו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully