וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: שיתוף כלי רכב בתל אביב

עיריית תל אביב מקדמת פתרונות תחבורה חדשים. הפיצה בקשת מידע להקמת מערך שיתוף כלי רכב בדומה לתל אופן. רון חולדאי: "איננו יכולים להמתין עוד לשיפור הדחוף הנדרש"

האם בקרוב תהיה מערכת תחבורה שיתופית נוספת ואקולוגית ברחובות תל-אביב יפו? בעקבות הצלחת מיזם ה"תל אופן" (שירות השכרת אופניים), החלה עיירית תל אביב להפיץ בקשות מידע (RFI) אודות הקמת מערך שיתוף כלי רכב חשמליים ליבואנים בארץ ובעולם.

בקרת העייריה תבחן את המודל העסקי של כל מפעיל, כולל יכולתו לתחזק, לשרת ולהקים מערך שיתוף שיענה על הצרכים הישראלים בעיר הצפופה וקצת מחוצה לה. המפעיל, כך עולה, יאלץ לעמוד בקריטריוניים מהותיים, בהם פתרונות נסיעה ברדיוס של 100 קילומטרים, הצבת צי כלי רכב מגוון ומגדלים שונים.

בדומה לתל אופן, תהיינה בעיר תחנות השכרה פזורות לנוחיות הנהגים, כך שמרחבי הפעולה למעשה יאפשרו ללקוח לוותר על השימוש ברכב פרטי. על פי דרישות העירייה, המפעיל לא יכול לגבות תשלום שיעלה על 25 שקלים ל-30 דקות שימוש, כשבנוסף יהיה עליו לאפשר החזרת המכונית לתחנה אחרת, ממנה היא נלקחה מלכתחילה.

ראש עיריית תל אביב יפו רון חולדאי: "איננו יכולים להמתין עוד לשיפור הדחוף הנדרש במערכת התחבורה הציבורית במדינת ישראל. לכן, אנו ממשיכים לפעול באמצעים העומדים לרשותנו על מנת לייצר אלטרנטיבות לרכב הפרטי, הגורם נזקים סביבתיים וכלכליים בלתי נסבלים.

עוד מוסיף חולדאי, כי חייבת להיות מידה של היענות מצד גורמים נוספים בתעשייה, על מנת להפחית את הנזק לסביבה ולצמצם את פקקי הענק. "כפי שהוכחנו בתחום האופניים שניתן לשנות הרגלים ולייצר תרבות תחבורה חדשה, השלב המתבקש הבא הוא לייצר מערך כלי רכב שיאפשר לאנשים לעשות שימוש שיתופי ואופטימלי בכלי רכב, ולזנוח את רכבם הפרטי. יחד עם זאת, חשוב לזכור שפרוייקט שיתוף הרכבים מחייב פריסה מטרופולינית, ולא רק עירונית, ואני קורא לחברי ראשי הערים ולמשרד התחבורה להרים את הכפפה".

עוד חדשות בוואלה! רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully