וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורשה פנמרה חדשה, 30 ק"מ לליטר

פורשה מרעננת את מכונית הפאר פנמרה ומוסיפה לקו המנועים גרסה היברידית נטענת ועוצמתית, עם צריכת דלק של 30 ק"מ לליטר במשולב. תגיע לישראל ביולי

פורשה פנמרה, מכונית הסאלון המפוארת של יצרנית הספורט משטוטגרט זוכה למתיחת פנים ראשונה בחייה. היקף השינויים הוויזואלים קטן ואינו ניכר לעין, אולם תחת מכסה המנוע אוצרת המכונית מערכת הנעה היברידית מתקדמת בטכנולוגיית טעינת סוללות, הרחבת בסיס גלגלים וכן התקנת מנועי בנזין משופרים בסדרות הבית הסטנדרטיות.

השיפור לעומת הגרסה הקודמת של הפנמרה הייבריד, בא לידי ביטוי בניצול המנוע החשמלי והסוללות, והן לטובת ביצועים ועבור קיזוז צריכת הדלק בשיעור חד. בגרסה החדשה, המנוע ההיברידי בנפח 3.0 ל' בי-טורבו (שני מגדשים), יסחט מקרביו תפוקה משולבת של 416 כ"ס, בעוד המנוע החשמלי הכפיל את עוצמתו ל-95 כ"ס ביחס לדגם הקודם והוא מוזן כעת באמצעות סוללות ל'יתיום יון במקום ניקל מטאל. אלה נטענות בפרק זמן של ארבע שעות משקע ביתי, או שעתיים וחצי בעמדה חיצונית.

ביצועיה של הפנרמה הייבריד (S-HE), יעמידו נתונים חסרי תקדים לרכב מסוג זה: את ההאצה ל-100 קמ"ש היא תסיים ב-5.5 שניות ועד מהירות מרבית של 270 קמ"ש. המנוע החשמלי זמין להפקת כוח לפרק זמן קצוב ("בוסט") לצורך עקיפות או כל אתגר אחר בכביש, אך לא על חשבון צריכת דלק מוגזמת. הנתונים הרשמיים מספרים על ממוצע של 30 ק"מ לליטר (הפחתה של 56% בהשוואה לפנמרה הקודמת), ו-71 גק"מ בפליטת דו תחמוצת הפחמן. לא פחות מרשימה התפוקה מהמנוע החשמלי בגפו: טווח נסיעה של 18-36 קילומטרים ועד 135 קמ"ש מרביים.

אולם, לא רק הגרסה ההיברידית מתחדשת. הפנמרה מתוחת הפנים כוללת שדרוגים גם בדגמים הבסיסיים. את מנוע ה-4.8 ל' שמונה צילינדרים מסירה החברה, ובמקומו ישרת מנוע בנפח 3.0 ל' כפול מגדשי טורבו את ה-S וה-4S עם 420 כ"ס ו-54 קג"מ. החיבור יהיה לתיבת ה-PDK כפולת המצמדים לה שבעה יחסי העברה, בעוד תיבת הטיפטרוניק S תמצא במנועי הדיזל ובגרסה ההיברידית (8 מהירויות).

חדי הבחנה יזהו את ההבדלים הקוסמטיים לפני ואחרי מתיחת הפנים, אולם במבט כולל, לא נראה שהפנרמה מצליחה להתנער מהחזות המשונה שלה. שינויים קלים מודגשים בשימוש בתאורת בי-קסנון, פגושים בעלי פתחי יניקה גדולים יותר ומכסה תא מטען (חשמלי) בעיצוב מעט מהודק מקודמיו.

תא הנוסעים נותר כפי שהיה, להוציא התקנת מערכות בטיחות נוספות כבקרת שיוט אקטיבית משופרת ומתגים למערכת ההיברידית בסמיכות לגלגל ההגה. מהדורות ארוכות, בסיס גלגלים ארוך ב-15 סנטימטרים כוללות בקרת מתלי אוויר משוכללת לנוחות נסיעה מרבית.

המחירים לפנמרה החדשה יחלו ב-82 אלף יורו (410 אלף שקלים לפני מס), ועד 160 אלף יורו (800 אלף שקלים) לטורבו הבכירות. לישראל, צפויה להגיע הפנמרה המחודשת בעוד שלושה חודשים.

עוד הרבה על פורשה בוואלה! רכב

פורשה פנמרה 2013. אתר יצרן
בסיס גלגלים ארוך. מוכנים להמראה?/אתר יצרן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully