וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה האריכה פעילות הרשות הלאומית

הממשלה אשרה את המשך תקצוב הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים לחמש השנים הקרובות. בתום ארבע שנים תבחן תרומתה למאבק בתאונות הדרכים

משרד התחבורה והעומד בראשו, שר התחבורה, התשתיות הלאומיות והבטיחות בדרכים ישראל כץ, החליטו פה אחד להאריך את פעילות הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים בחמש שנים נוספות. זאת, כחלק מהתכנית החדשה למאבק בתאונות הדרכים והורדת כמות הנפגעים בכבישים. תוקפו של חוק הרשות היה אמור לפוג בדצמבר, אולם נוכח הבחירות ובהתאם לחוק יסוד הכנסת הוארך עד ל-5 במאי.

הרשות תפעל, בין היתר, בכפוף להחלטותיו של שר התחבורה ישראל כץ, שעל פי חוק "הרשות" יבחן את פעילותה בתום ארבע שנים ויוכל לבצע שינויים בהתאם לרמת תרומתה לתכנית המורחבת למאבק בקטל בכבישים, ואם עמדה ביעדים שנקבעו מראש.

אשתקד, עמד תקציב הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים על 302 מיליון שקלים, וזאת לאחר שהופחת בכמעט 50% בחמש השנים האחרונות. ב-2008, תוקצבה ב-549 מיליון שקלים.

עוד נקבע בחוק כי "הממשלה על פי המלצת שר התחבורה תחליט באשר לדרך המתאימה להגברת הבטיחות בדרכים ולהפחתה של תאונות הדרכים והיא תהיה רשאית בין השאר לפעול לשינוי מעמדה של הרשות או לאשר את הארכת תוקפו של החוק".

השר כץ ציין כי אשתקד החל לקדם משרדו תכנית רב שנתית שנועדה "למקם את ישראל בין חמש המדינות המובילות בעולם בתחום הבטיחות בדרכים". וכי התכנית מאשרת את היעד הסופי שנקבע - ירידה מתחת ל-300 הרוגים בשנה עד 2015.

הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים פועלת מזה 16 שנים והיא הוקמה מתוקף חוק המאבק הלאומי לתאונות בדרכים (התשנ"ז, 1997). במסגרת פעילותה, מקדמת תכניות חינוכיות להגברת הבטיחות בדרכים, מחקרים, מיזמים בקהילות, תקצוב ציוד הצלה ועוד.

עוד הרבה על הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים בוואלה!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully